جعفر مدرس صادقی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
چشم‌هایش و ملکوت (بزرگ علوی و بهرام صادقی) مروری بر همه داستان‌ها
3 استاد (ادای احترامی به ابراهیم گلستان شمیم بهار و قاسم هاشمی‌نژاد)
اندر آداب نوشتار
  • 26,500 تومان
  • با تخفیف: 26,500 تومان
بیژن و منیژه
  • 24,500 تومان
  • با تخفیف: 24,500 تومان
شریک جرم
  • 43,500 تومان
  • با تخفیف: 43,500 تومان
قسمت دیگران و داستان‌های دیگر (مجموعه داستان)
کنار دریا مرخصی و آزادی (مجموعه داستان)
  • 49,500 تومان
  • با تخفیف: 49,500 تومان
گاوخونی (1 داستان)
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
کله اسب (1 داستان)
  • 23,500 تومان
  • با تخفیف: 23,500 تومان
شاه کلید
  • 29,500 تومان
  • با تخفیف: 29,500 تومان

چشم‌هایش و ملکوت (بزرگ علوی و بهرام صادقی) مروری بر همه داستان‌ها

  • 110,000 تومان

بزرگ علوی و بهرام صادقی هیچ شباهتی به هم ندارند. یکی اهل معاشرت بود، دیگری نبود. یکی اهل محفل و دوستی و رفاقت بود، دیگری از هر محفل و دار و دسته‌ای فراری بود. یکی اهل مدارا بود، دیگری نبود. یکی دوست داشت رمان بنویسد و داستان‌ کوتاه می‌نوشت و آن دیگری سودای رمان در سر نداشت. چه عیبی داشت؟ اصل ماجرا قصه بود و هر دو می‌دانیم قصه‌گو بودند. اما زمانه به هیچ کدام فرصت کافی نداد... و این هم شاید وجه مشترک دیگر‌ باشد که می‌شود میان این دو نفر پیدا کرد. نه فقط شاید. بل که لابد و بدون شک. به شرطی که به روزگاری که از سر گذراندند و به دستاوردهای هر دو از نزدیک و به دقت نگاه کنیم.

3 استاد (ادای احترامی به ابراهیم گلستان شمیم بهار و قاسم هاشمی‌نژاد)

  • 76,000 تومان

برای نسلی که از اوایل دهه پنجاه خورشیدی به عرصه رسید و سر از لاک خودش بیرون آورد، این سه تن سه‌تا از شاخص‌ترین قله‌ها بودند. تن ندادن به آن جریانی که داشت همه‌چی را به یک طرف می‌برد، تن ندادند به سلیقه‌های مسلط و معمول و سوار هیچ موجی نشدند. هر کدام راه خودش را رفت و کار خودش را کرد. این ادای دین شاگردی‌ست به استادانی که هرگز به دنبال لشکرکشی نبودند و هیچ تلاشی هم در این راستا به خرج ندادند. هر کدام برای خودش سرداری بود - هر چند بی‌سپاه و تنها.

اندر آداب نوشتار

  • 26,500 تومان

دبیره یا خط؟ رسم‌الخط یا شیوه‌ی خط؟ شیوه‌ی خط یا شیوه خط یا اصلن شیوه‌ی خت؟ و اصلن کدام خط؟ خط فارسی یا خط عربی؟ یک الفبای جدید یا الفبای لاتین؟ سجاوندی یا نقطه‌گذاری؟ سر همه چی دعواست. سلیقه‌ها مختلف است. اختلاف‌نظرها بیداد می‌کند. هر صاحب‌نظری و هر استادی شیوه‌ی خودش و رسم‌الخط خودش را دارد و نویسنده‌هایی سراغ داریم که رعایت یک شیوه خاص را چه در خط و چه در نقطه‌گذاری دون شان خود می‌دانند و مقام و منزلت نویسندگی را خیلی بالاتر از این حرف‌ها می‌دانند که به چنین جزئیات ریز و بی‌اهمیتی بپردازند. به تعداد صاحب‌نظران و استادان سلیقه و نظر وجود دارد و گوش کسی هم بدهکار بخش‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌هایی که تلاش می‌کنند یک سر و سامانی به این بگومگوها بدهند نیست. آیا این کتاب هم قرار است نظری به نظرها و سلیقه‌ای به سلیقه‌های موجود اضافه کند و به این جنگ و دعوایی که سال‌های سال است که مغلوبه است دامن بزند؟ نه.

بیژن و منیژه

  • 24,500 تومان

فردا صبح به دیدار پدرم خواهم رفت. فردا روز سوم فروردین است و هر سال در چنین روز مبارکی پدرم بار عام می دهد تا همه‌ اقوام و دوستان دور و نزدیک به دیدنش بروند و سال نو را به او تبریک بگویند و من هم یکی از همه. با لباس نو و کت و شلوار و کراوات، نه با لباس کاری که همیشه می‌پوشم. با اردلان می‌روم که بعد از 27 سال که ندیده‌ بودمش به ایران آمده است و اردلان هم با کت و شلواری شیکتر از من، اما با کراوات مشکی...

شریک جرم

  • 43,500 تومان

مردی را به اشتباه بازداشت کرده‌اند. او مجرم نیست. مردی که مجرم نیست از زندان آزاد می‌شود. یک نفر همه جا داد می‌زند من قاتلم، من کردم، من بودم که سینما را آتش زدم. این دو با هم راه می‌افتند توی خیابان‌ها، قدم می‌زنند، بستنی می‌خورند، اختلاط می‌کنند. هیچ‌کس حرف‌های آن‌ها را باور نمی کند. هیچ کدام مجرم نیست. شاید هم هر دو نفر مجرم‌اند. یکی مجرم است و آن دیگری شریک جرم.

قسمت دیگران و داستان‌های دیگر (مجموعه داستان)

  • 28,500 تومان

در نامه، عزیز به زنش سفارش کرده بود به فکر تحصیل بچه‌ها باشد و کاری بکند که مدرک دست و حسابی بگیرند و مثل پدرشان مجبور نباشند برای پولدار شدن ریسک کنند، روی کار آزاد نمی‌شد حساب کرد. و از طرفی، اگر آدم می خواست خوب زندگی کند با حقوق کارمندی نمی‌شد و باید تن به خطر می‌داد، عزیز بار‌ها به خاطر این مطلب به زندان افتاده بود و بار‌ها به همه چیز رسیده بود و ناگهان به هیچ سقوط کرده بود.

کنار دریا مرخصی و آزادی (مجموعه داستان)

  • 49,500 تومان

من و بهمن و محسن توی پژوی 504 پدر بهمن نشسته بودیم. پدر بهمن پشت فرمان بود و مادر بهمن بغل‌دست او و ما بچه‌ها عقب نسشته بودیم. پدر و مادر من توی بیوک پدر محسن بودند. مادر محسن نشسته بود جلو و خواهر محسن و خواهر من روی صندلی عقب، پهلوی پدر و مادر من نشسته بودند. من و محسن دوست داشتیم توی ماشین پدر محسن باشیم، چون پدر محسن تندتر می‌راند. اما سوسن، خواهر محسن،‌ گفته بود من توی ماشینی که پسرها بنشینند نمی‌نشینم، چون که ما سه نفر درست پیش از سوار شدن،‌ توی کوچه خودمان، فوتبال بازی کرده بودیم و بوی عرق می‌دادیم...

گاوخونی (1 داستان)

  • 35,000 تومان

دیک دیویس، شاعر و نویسنده‌ انگلیسی و استاد ادبیات فارسی در دانشگاه اوهایو در کلمبوس، در مقدمه‌ای بر ترجمه‌ انگلیسی کتاب " گاو خونی" می‌نویسد: رمان " گاو خونی" در نظر اول داستان ساده و روانی است که به شیوه‌ آشنای انواع مشابه غربی روایت شده، اما سبک موجز و روان نویسنده همان‌قدر که به تاثیرپذیری او از ادبیات غرب مربوط می‌شود، مدیون آثار کلاسیک نثر کهن فارسی هم هست. نویسنده با جذب یک سنت بومی و یک سنت بیگانه و تلفیق آن دو با همدیگر، به الگویی دست یافته است که خاص خود اوست. در این شاهکار موجز و از نظر ساختاری بی‌نقص و به شدت خوددارانه و کوبنده‌ ادبیات مدرن ایران، تاثیرپذیری او را از منابع سنتی زبان فارسی شاید بتوان بهتر از هر چیزی با این جمله‌ معروف باشو، شاعر ژاپنی، توضیح داد که می‌گوید: " پا جای پای شعرای قدیم نگذار. در پی آن چیزی باش که آن‌ها در پی‌اش بودند". بر اساس داستان " گاو خونی" فیلمی با همین عنوان به کارگردانی بهروز افخمی ساخته شده است که در سال 1384 ( 2005 میلادی) جایزه‌ اصلی جشنواره‌ فیلم سئول (کره جنوبی) را از آن خود کرد.این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

کله اسب (1 داستان)

  • 23,500 تومان

کله اسب دومین کتاب کسراست. در اولین کتاب این سه‌گانه - شریک جرم - که به وقایع اولین سال‌های بعد از انقلاب برمی‌گردد، کسرا سر از زندان درمی‌آورد و آشنایی او با یک زندانی دیگر و سوء تفاهمی که بعد از زندانی شدنش پیش می‌آید، به حلول آن دیگری در کالبد او می‌کشد. در سفر کسرا - که سومین کتاب این سه‌گانه است - او را با یک نفر دیگر اشتباه می‌گیرند و وقتی که به خانه برمی‌گردد، می‌بیند همه‌چی برگشته است به زمانی که او هنوز در نرفته بود و سر جای خودش بود. در کله اسب، دل سپردن او به یک دختر کرد او را به جهان دیگری می‌برد. کله اسب داستان یک کشمکش و جدال بی‌سرانجام است میان دو جهان: مردی که می‌خواهد دختر سرکشی را پابند و رام کند و دختری که سخت درگیر حوادث روزگار است و سوداهای دیگری در سر دارد.

شاه کلید

  • 29,500 تومان

دو همشاگردی قدیم که زمانی هر روز همدیگر را می‌دیدند و به هم کتاب قرض می‌دادند و درباره کتاب‌ها با هم بحث می‌کردند، بعد از دبیرستان سال تا سال همدیگر را نمی‌بینند، یکی به دنبال گمشده‌ای می گردد و دیگری خود را در آپارتمانش حبس کرده و می‌خواهد رمانی درباره انقلاب بنویسد. دست روزگار بعد از سال‌ها آن دو را به هم می‌رساند: یکی دست از دنیا شسته و درباره انقلاب می‌نویسد و دیگری به دنبال یک شاه کلید است ـ شاه‌کلیدی که تا وقتی توی جیبت باشد، همه‌ درها به رویت باز می‌شود. این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

صفحه‌ی 1