جهانشاه میرزابیگی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ذهن از بدن (تجربه از ساختار نورونی)
  • همراه با تخفیف
  • 410,000 تومان
  • با تخفیف: 348,500 تومان
جسمانیت و علوم شناختی
  • همراه با تخفیف
  • 445,000 تومان
  • با تخفیف: 378,250 تومان
نظم عجیب چیزها (زندگی احساس و شکل‌گیری فرهنگ‌ها)
  • همراه با تخفیف
احساس و دانستن (آگاه ساختن ذهن)
  • همراه با تخفیف
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 93,500 تومان
تاریخ طبیعی تفکر انسان
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان
احساس آن‌چه اتفاق می‌افتد (بدن و عاطفه در شکل دادن به آگاهی)
استعاره (مقدمه‌ای کاربردی)
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
ذهن جسمانی معنا و خرد (چگونه بدن‌های ما به فهم منجر می‌شود)
چه گونه می‌اندیشیم (آمیزه مفهومی و پیچیدگی‌های پنهان ذهن)
فلسفه جسمانی 2 (ذهن جسمانی و چالش آن با اندیشه غرب)
فلسفه جسمانی 1 (ذهن جسمانی و چالش آن با اندیشه غرب)
مقدمه ای بر زبان‌شناسی شناختی
  • 56,000 تومان
  • با تخفیف: 56,000 تومان

ذهن از بدن (تجربه از ساختار نورونی)

  • 410,000 تومان

این کتاب درباره مغز و کارکرد آن، یعنی ذهن است. همچنان که می‌آموزیم از علوم برای تحلیل ساختار شبکه‌های مغز استفاده کنیم، فرصت‌های جدیدی برای کسب بینش درباره ساختار تجربه پیدا می‌کنیم. ذهن جسمانی است. اکنون می‌دانیم که با مطالعه الگوهای آناتومی مغز می‌توانیم به یک نقشه راه به سمت ذهن دست یابیم. اما تعبیر نقشه راه راحت نیست. در این کتاب نظام‌های کارکردی عام مغز را مطالعه می‌کنیم: چگونه توانایی‌های روان‌شناختی از ابعاد عمده سازمان قشری و زیرقشری مغز پدید می‌آیند. سپس اصول بازنمایی شناختی و کنترل را بررسی خواهیم کرد: چگونه ایده‌ها درون بافت مغز نگه داشته می‌شوند و چگونه برای برآوردن نیازهای جهان واقعی تنظیم می‌شوند. درست مانند مسیریابی در یک کشور بیگانه، مسیریابی در نقشه راه مغز به اصول تعبیری بستگی دارد که ما برای خواندن تابلوها به کار می‌بریم. وقتی بدانیم چگونه ارتباطات نورونی به کارکرد روان‌شناختی منجر می‌شود، نقشه جذاب‌تر خواهد شد.

جسمانیت و علوم شناختی

  • 445,000 تومان

کتاب حاضر این نکته را می‌کاود که چگونه تجربیات ذهنی و احساس‌شده بدن‌های افراد در عمل بخشی از زمینه بنیادی شناخت و زبان آنها را فراهم می‌سازد. شناخت چیزی است که وقتی بدن با جهان فرهنگی و فیزیکی هم‌کنشی می‌کند پدید می‌آید،‌ و باید برحسب هم‌کنشی‌های پویای بین انسان و محیط مطالعه شود. زبان و اندیشه انسان از الگوهای تکراری فعالیت جسمانی‌ای پدید می‌آید که رفتار آگاهانه در - جریان را مقید می‌سازد. نباید شناخت را صرفا داخلی،‌ نمادی، محاسباتی و ناجسمانی فرض کرد،‌ بلکه باید در جستجوی راه‌هایی بود که به زبان و اندیشه به صورت اجتناب‌ناپذیری از رهگذر کنش جسمانی شکل دهد. جسمانیت و علوم شناختی انبوهی شواهد تجربی از رشته‌های مختلف، از جمله پژوهش‌هایی در حوزه‌های ادراک، مفاهیم، تصورات ذهنی و استدلال،‌ زبان و ارتباط، رشد شناختی و عواطف و آگاهی را توصیف می‌کند که تاییدکننده این ایده است که «ذهن جسمانی است.»

نظم عجیب چیزها (زندگی احساس و شکل‌گیری فرهنگ‌ها)

  • 315,000 تومان

چگونه انسان هم‌زمان می‌تواند بیمار، درویش، صحنه‌گردان شادی، نوع‌دوست، هنرمند و دانشمند، مقدس و مجرم، دوست‌دار طبیعت و هیولای ویران‌گر آن باشد؟ پاسخ، به‌قطع و یقین، مستلزم همکاری مورخان و جامعه‌شناسان و همین‌طور هنرمندان است که حساسیت‌هایشان اغلب الگوهای پنهان شور و هیجان انسان را به صرافت در‌می‌یابد، اما هم‌چنین نیازمند همکاری شاخه‌های مختلف زیست‌شناسی نیز هست. چگونه است که احساسات نه‌تنها در دوران شباب فرهنگ‌ها حضور داشته‌اند، بلکه در تکامل نیز یار و همراه‌شان بوده‌اند؟ به دنبال یافتن راهی بودم تا از طریق آن زندگی انسان را،‌ آنگونه که امروز می‌شناسیم - مجهز به ذهن، احساس، آگاهی، حافظه، زبان، گروه‌جویی پیچیده و هوش خلاق - به زندگی اولیه چند میلیارد سال پیش وصل کنم. برای برقراری این ارتباط لازم دیدم ترتیب و خطی زمانی برای تکوین و پیدایی این توانایی‌های خلاق در طول تاریخ بلند تکامل پیشنهاد دهم. ترتیب واقعی ظهور ساختارها و توانایی‌های زیستی‌ای که کشف کرده‌ام خلاف انتظارات سنتی و همان‌قدر عجیب است که عنوان کتاب، نظم عجیب چیزها، به آن اشاره دارد. در تاریخ زندگی، رویدادها از مفاهیم متعارفی که ما انسان‌ها به منظور تولید ابزاری زیبا فراهم آورده‌ایم تبعیت نمی‌کنند؛ ابزاری که من آن را ذهن فرهنگی می‌نامم.

احساس و دانستن (آگاه ساختن ذهن)

  • 110,000 تومان

آنتونیو داماسیو پروفسور دورنسایف علوم اعصاب پایه،‌روان‌شناسی و فلسفه، و مدیر انستیتوی مغز و خلاقیت در دانشگاه گالیفرنیای جنوبی در لس‌آنجلس است. داماسیو، هم عصب‌شناس و هم دانشمند علوم اعصاب،‌ کارهای بزرگی در حوزه فهم عاطفه،‌ تصمیم‌گیری و آگاهی انجام داده و تاثیر شگرفی بر رشته‌های علم عصب‌پایه،‌ روان‌شناسی و فلسفه گذاشته است. داماسیو یکی از پرارجاع‌ترین دانشمندان معاصر در سراسر جهان است. اثر اخیر او به نقش فرایند حفظ تعادل حیاتی در طراحی ربات می‌پردازد. او در مورد کوچک یا کم‌حجم‌بودن این کتاب، جایی در یک سخنرانی،‌ توضیح می‌دهد که ناشر از او خواسته است به جای نوشتن کتاب‌های بزرگ و چندصد صفحه‌ای این بار یک کتاب کوچک درباره آگاهی بنویسد که حاوی چکیده‌ی ایده‌های‌اش باشد. و اذعان می‌کند که چکیده‌نویسی بسیار مفیدتر از حجیم‌نویسی بوده است،‌ چون هم نویسنده را وا می‌دارد به نکات اصلی بپردازد، که البته دشوار است،‌ و هم نکات اصلی لابه‌لای درازگویی‌ها گم نمی‌شوند. (از مقدمه کتاب)

تاریخ طبیعی تفکر انسان

  • 110,000 تومان

کتاب تاریخ طبیعی تفکر انسان بر آن است تا رد پیدایش تفکر انسان را در جریان زندگی روزمره دنبال کند و نشان دهد که تفکر به دنبال یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات زندگی و ادامه‌ی بقای آدمی است. این کتاب دنباله‌ی یا بهتر است بگوییم پیش‌درآمد کتاب منشأهای فرهنگی شناخت انسان استء اما کانون توجه آن به نسبت متفاوت است. آن کتاب طرح این پرسش است که چه چیزی شناخت انسان را یگانه یا منحصر به فرد می‌کندء و پاسخ فرهنگ است. در کتاب حاضر نیز پرسشی مشابه مطرح است: چه چیزی شناخت انسان را منحصر به فرد می‌کند؟ و پاسخ نیز مشابه است: تفکر انسان به شکلی بنیادین مبتنی بر همکاری است. اما این پرسش و پاسخ اندکی متفاوت به کتابی بسیار متفاوت انجامیده است. تک‌تک انسان‌ها مهارت‌های شناختی یگانه و توانمندی‌های منحصر به فردی را در خود تکوین می‌بخشندء زیرا در میان مهارت‌ها و آیین‌های فرهنگی گوناگونیء از جمله زبانی متعارفء رشد می‌کنند و به بلوغ می‌رسندء و البته مهارت‌های یادگیری فرهنگی لازم را نیز در اختیار دارند. افراد مصنوعات و آیین‌های فرهنگی‌ای را که با آنها مواجه می‌شوند درونی می‌کنند و سپس به واسطه‌ی آن‌ها با جهان پیرامون خود به تعاملات شناختی می‌پردازند.

احساس آن‌چه اتفاق می‌افتد (بدن و عاطفه در شکل دادن به آگاهی)

  • 195,000 تومان

تحقیق هیچ جنبه ای از ذهن انسان کار راحتی نیست، و برای آنها که مشتاق‌اند زیربنای زیستی ذهن را بفهمند، آگاهی عموما مشکل اصلی در نظر گرفته می‌شود، به‌رغم این واقعیت که تعریف خود مشکل ممکن است از یک محقق به محقق دیگر به طرز قابل توجهی تغییر کند. اگر تبیین ذهن آخرین مرز علوم باشد، آگاهی غالبا چیزی چون آخرین راز در تبیین ذهن به نظر می‌رسد. برخی آن را غیرقابل حل می‌دانند. با این حال، مشکل بتوان موضوعی چالشی‌تر و وسوسه‌انگیزتر از موضوع آگاهی برای تحقیق و تأمل تصور کرد. موضوع ذهن، در کل، و آگاهی، در حالت خاص، این امکان را برای انسان ها فراهم می‌سازد که، تا نفس آخر، در آرزوی فهم ماهیت انسانی خود و مشتاق شگفتی‌های آن باشند، ماهیتی که ارسطو آن را منحصرا انسانی می‌دانست. چه چیزی مشکل‌تر از دانستن این است که بدانیم چگونه می‌دانیم؟ چه چیزی سرگیجه‌آورتر از این است که بدانیم که این داشتن آگاهی ماست که طرح پرسش هایی در باب آگاهی را برای ما امکان‌پذیر و حتا آن را اجتناب ناپذیر می‌سازد؟ هرچند آگاهی را نوک قله‌ی تکامل زیستی نمی‌دانم، اما آن را نقطه‌ی عطفی در تاریخ دراز دامن زندگی به حساب می آورم. حتی وقتی به تعریف ساده و استاندارد آگاهی در واژه‌نامه رجوع می کنیم - به عنوان هشیاری موجود زنده نسبت به خود و محیط‌اش - تصور این‌که چگونه آگاهی با احتمال فراوان مسیر تکامل انسان را به نظام جدیدی از مخلوقات هدایت کرد دشوار نیست، فرایندی که بدون آگاهی امکان پذیر نیست: وجدان، مذهب، سازمان های اجتماعی و سیاسی، هنرها، علوم و تکنولوژی . شاید حتی بسیار قانع کننده‌تر، آگاهی کارکرد زیستی حیاتی‌ای است که موارد زیر را برای ما امکان‌پذیر می‌سازد‌: غم یا شادی را بشناسیم، رنج یا لذت را حس کنیم، به وجود دستپاچگی یا غرور پی ببریم، برای عشق یا زندگی از دست رفته غصه بخوریم یا ماتم بگیریم، و جز این ها.

استعاره (مقدمه‌ای کاربردی)

  • 75,000 تومان

برای اکثر ماء استعاره یک صنعت ادبی است که در آن یک چیز با چیز دیگر مقایسه می‌شود؛ در این مقایسه گفته می‌شود که یک چیز چیز دیگر است، مثل او یک شیر است. ... برای نمونه، ما واژه‌ی شیر در جمله‌ی «آشیل در نبرد یک شیر بود» را استعاری در نظر می‌گیریم. احتمالا هم‌چنین می‌گوییم که این واژه به این دلیل استعاری به کار می‌رود که ما به یک اثر هنری یا بلاغی برسیم، چون وقتی ما به زبان استعاری حرف می‌زنیم یا می‌نویسیم که می‌خواهیم نوشته یا گفته‌ی ما فصاحت و بلاغت داشته باشد که با واژه‌های «زیبا» و از لحاظ زیبایی‌شناختی خوشایند، دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم، یا یک عاطفه‌ی عمیق را بیان کنیم. ... آن‌چه این‌همانی آشیل با شیر را ممکن می‌سازد این است که آشیل و شیر وجه مشترک دارند. یعنی هر دو قوی و شجاع هستند. ... رایج‌ترین مفهوم استعاره، هم در محافل محققان و هم در میان عامه‌ی مردم را می‌توان با برشمردن ویژگی‌های عموما پذیرفته‌شده‌ی آن به‌اختصار توضیح داد: یکم، استعاره ویژگی واژه‌هاست؛ یک پدیده‌ی زبانی است. دوم، استعاره به‌منظور تولید اثر هنری و بلاغی به کار می‌رود، مثل وقتی که شکسپیر می‌نویسد «همه‌ی دنیا یک صحنه است». سوم، استعاره مبتنی بر شباهت میان دو هستی است که با هم مقایسه و شناخته می‌شوند. چهارم، استعاره کاربرد آگاهانه و عمدی واژه‌هاست، هر کسی باید استعداد خاصی داشته باشد تا بتواند آن‌ها را به کار ببرد و خوب به کار ببرد. فقط شاعران بزرگ و سخن‌وران زبان‌آور می‌توانند در آن مهارت کسب کنند.

ذهن جسمانی معنا و خرد (چگونه بدن‌های ما به فهم منجر می‌شود)

  • 65,000 تومان

«این کتاب به اهمیت مرکزی بدن‌های ما در آن‌چه تجربه می‌کنیم، معنا می‌کنیم، فکر می‌کنیم، می‌گوییم، ارزیابی می‌کنیم، و انجام می‌دهیم می‌پردازیم. یک مفهوم جسمانی از ذهن را مطرح می‌سازد و سپس نشان می‌دهد که چگونه معنا و اندیشه عمیقا توسط ادراک، کنش، و احساس بدنی شکل می‌گیرند. خلاصه، استدلال می‌کند که ما هیچ کدام از موضوع‌هایی را که محبوب فلسفه هستند نخواهیم فهمید مگر این که یک فهم عمیق و مفصل از این موضوع داشته باشیم که چگونه جسمانیت ما به تجریه، معنا، و اندیشه منجر می‌شود.» «... من شرح کوتاهی از سیر و سفر فکری خوددم را به عنوان راهی برای ردیابی چیزی به کار برده‌ایم که به نظرم، با توجه به نقش بدن در ذهن، معنا، اندیشه، و زبان، مهم‌ترین کشفیات در طول چهل سال گذشته است. مقاله‌های جمع‌آوری شده در این‌جا به گونه‌ای آرایش یافته‌اند که برخی از ساختارها و فرایندهای کلیدی معنا و اندیشه جسمانی را تبیین کنند. بر روی هم استدلال لازم را برای بازگرداندن بدن به جایگاه شایسته آن در قلب معنا- سازی و فهم انسان فراهم می‌کنند.»

چه گونه می‌اندیشیم (آمیزه مفهومی و پیچیدگی‌های پنهان ذهن)

  • 110,000 تومان

پنجاه هزار سال پیش، کم‌تر یا بیش‌تر، در عصر پارینه‌سنگی زبرین، نیاکان ما برجسته‌ترین پیش‌رفت‌ها را در تاریخ بشر آغاز کردند. پیش از آن، انسان یک گروه کوچک از پستان‌داران بزرگ محسوب می‌شد و پس از آن ذهن انسان قادر بود زمام امور جهان را در دست خود بگیرد. چه اتفاقی افتاد؟ شواهد باستان‌شناسی حاکی از آن است که در دوران پارینه‌سنگی، انسان یک توانایی بی‌سابقه پیدا کرد.

فلسفه جسمانی 2 (ذهن جسمانی و چالش آن با اندیشه غرب)

  • 85,000 تومان

علوم شناختی فلسفه صرفا منحصر به مطالعه آن چیزهایی نیست که نظریه فلسفی را نظریه می‌سازند، بلکه پایه و اساسی برای انتقاد و ارزیابی دیگر نظریه‌ها را نیز به دست می‌دهد. برای مثال، خیلی مهم است که بدانیم نظریه عامیانه مقوله‌ها، که با استعاره هر مقوله ظرفی برای اعضای خود است تعریف می‌شود، تبدیل به یک نظریه فلسفس شده است که ما آن را نظریه مقوله‌بندی کلاسیک نامیده‌ایم. این نظریه از یک مجموعه استعاره معرف و طرح‌واره تصویری، از جمله طرح‌واره ظرف و نگاشت‌های استعاری مختلف. مانند مقوله ظرف است، تشکیل شده است.

فلسفه جسمانی 1 (ذهن جسمانی و چالش آن با اندیشه غرب)

  • 85,000 تومان

علوم شناختی فلسفه صرفا منحصر به مطالعه آن چیزهایی نیست که نظریه فلسفی را نظریه می‌سازند، بلکه پایه و اساسی برای انتقاد و ارزیابی دیگر نظریه‌ها را نیز به دست می‌دهد. برای مثال، خیلی مهم است که بدانیم نظریه عامیانه مقوله‌ها، که با استعاره هر مقوله ظرفی برای اعضای خود است تعریف می‌شود، تبدیل به یک نظریه فلسفس شده است که ما آن را نظریه مقوله‌بندی کلاسیک نامیده‌ایم. این نظریه از یک مجموعه استعاره معرف و طرح‌واره تصویری، از جمله طرح‌واره ظرف و نگاشت‌های استعاری مختلف. مانند مقوله ظرف است، تشکیل شده است.

مقدمه ای بر زبان‌شناسی شناختی

  • 56,000 تومان

از زمانِ شناختِ هر چه بیش‌تر نظریه‌ی آمیزه‌ی مفهومی در اواخر دهه‌ 1990، توجه بیش‌تری به جنبه‌های روانی و بافتی زبان اختصاص یافته است. این تمرکز بر "پردازشِ زبان در جریان" و ماهیت باز ـ انتهابودن آن در کاربرد واقعی زبان‌شناسی شناختی را به "رویکردهای کاربردشناختی" نزدیک‌تر کرده است، رویکردهایی که بر وابستگی بافت و نامعین‌بودن فهم تأکید دارند... به باور ما، نوعی تبادل مفید می‌تواند بین ایده‌های کاربردشناسی (شناخت ـ پایه) و تفکرِ شناختی وجود داشته باشد. مثل دیگر حوزه‌‌های میان‌رشته‌ای، رشته زبان‌شناسی شناختی، با گسترده‌ترکردن دامنه‌ خود و هم‌کاری جدی و پیوسته با حوزه‌های هم‌جوار در علوم شناختی ــ و حتی بیولوژی تکاملی ــ ، بی‌تردید غنی‌تر و مستحکم‌تر خواهد شد. اما با مشکلاتی هم مواجه می‌شود، از جمله، مثلاً این خطر که پیچیدگی موضوعات و جدل‌های روان‌شناختی، عصب‌شناختی و زیست‌شناختی در وام‌گیری گزینشی و اجتناب‌ناپذیر از این رشته‌ها ناپدید می‌شود. بدون توجه به این‌که زبان‌شناسان شناختی در آینده چه‌گونه با این موضوع برخورد می‌کنند، آن‌چه در این مرحله بدیهی به نظر می‌رسد این است که رویکرد شناختی به زبان قطعاً پابرجا خواهد بود و تأثیر ماندگاری بر این‌که زبان‌شناسان چه‌گونه در باره‌ی زبان نظریه‌پردازی می‌کنند بر جای خواهد گذاشت.

1  2  صفحه‌ی 1