افروز معتمد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
کودکی برباد رفته (چطور با وجودی که خیر بچه‌مان را می‌خواهیم به او ظلم می‌کنیم)
آن روی سکه (آنچه از بیمارانم آموختم)
  • 190,000 تومان
  • با تخفیف: 190,000 تومان
نیمه پنهان پزشک
  • 62,000 تومان
  • با تخفیف: 62,000 تومان
آنچه شما می‌گویید آنچه پزشک می‌شنود (روایت‌هایی از پرشک و بیمار)

کودکی برباد رفته (چطور با وجودی که خیر بچه‌مان را می‌خواهیم به او ظلم می‌کنیم)

  • 138,000 تومان

این کتاب با جلب توجه خواننده به مشکلات فرزندپروری در روزگار ما نشان می‌دهد چگونه امروزه پدر و مادرها اغلب همچون آونگی گناه‌آلوده میان دو قطب کم‌پروری و بیش‌پروری فرزند خود سرگردان‌اند. دکتر ارنسافت راه‌های تازه‌ای را پیش روی‌مان می‌نهد تا از کارهای خطرناکی که برای ایجاد تعادل میان شغل و خانواده انجام می‌دهیم پرهیز کنیم. او ما را فرا می‌خواند تا به جای پدر و مادری کامل بودن صرفا پدر و مادری بسنده باشیمء خودآزاری را فرو بگذاریمء به سازگاری برسیمء و به فرزندانمان محیطی سالم‌تر اهدا کنیم تا در آن ببالند. دکتر دایان ارنسافت یک روان‌شناس برجسته‌ی بالینی در حوزه‌ی فرزندپروری و استاد مؤسسه‌ی رایت در برکلی است. او به روان‌درمانگری اشتغال دارد و مادر دو فرزند است.

آن روی سکه (آنچه از بیمارانم آموختم)

  • 190,000 تومان

می‌توانستم آقای رستون را تصور کنم که با شانه‌های افتاده روی لبه تختش نشسته و تفنگ را در دستش نگاه داشته. احتمالا چند باری تفنگ را به طرف سرش بالا برده و هر بار موفق نشده کار را به پایان برساند. بعد لوله تفنگ را داخل دهانش گذاشته سرمای فلزی آن را به سرعت با لب‌های خشک و ترک برداشته‌اش حس کرده و لوله تفنگ در نرمی بین لب و زبانش جای گرفته. تصور می‌کردم احتمالا زمانی که لوله تفنگ را در دهانش احساس کرده وحشت کرده و به خود لرزیده و بعد تفنگ را از دهانش بیرون آورده و در کشوی کمد کنار تخت گذاشته و در کشو را هم محکم بسته است. صدایش شکوه‌آمیز و سوزناک اما حاکی از تسلیم بود چرا باید به این زندگی ادامه دهم؟ نمی‌توانم راه بروم همسرم حاضر نیست با من حرف بزند هیچ کاری نمی‌توانم بکنم. هدف از این زندگی چیست؟ ماتم رده به من خیره شد و ادامه داد شما به من بگویید. این جمله او هم التماسی عاجرانه و هم درخواستی برای پاسخ بود. جملات ساده اش در فضای میان من و او محو شد و من ناگهان احساس کردم چیزی برای گفتن ندارم. بدون زره پزشکی‌ام که از من محافظت کند من فقط یک انسان بودم در برابر انسانی دیگر که در پاسخ به سوالش کم آورده بودم. هدف چه بود؟ چه انگیزه‌ای داشت تا به زندگی ادامه دهد؟ نتوانستم دلیلی برای او بیان کنم.

نیمه پنهان پزشک

  • 62,000 تومان

من دانشجو قادر به درک و تشخیص این موضوع نبودم که اشتباه در شیمی‌درمانی موجب مرگ بیمار شده بود یا سرطان خون پیشرفته. اما آن‌چه شاهدش بودم، تأثیری بود که این اتفاق در پزشک گذاشت. از آن روز به بعد، به نظر می‌رسید دیگر نمی‌تواند سرش را بلند کند. طی هفته‌های بعد مخفیانه او را زیر نظر داشتم، در آسانسور و از آن طرف لابی بیمارستان زیرچشمی نگاهش می‌کردم. دیگر هرگز ندیدم صاف بایستد. حالت بدنی‌اش که گواه شرم و پشیمانی‌اش بود، هرگز از ذهنم محو نمی‌شود.

آنچه شما می‌گویید آنچه پزشک می‌شنود (روایت‌هایی از پرشک و بیمار)

  • 230,000 تومان

نیازی نمی‌بینم که پزشکم مرا دوست داشته باشد؛ انتظار هم ندارم همراه من عذاب بکشد؛ وقت زیادی از پزشکم نمی‌خواهم؛ فقط پنج دقیقه به وضعیت من فکر کند، تمام ذهنش را به من بسپارد، در یک فاصله کوتاه به من بپیوندد، همراه جسمم روحم را جستجو کند و بیماری‌ام را بفهمد، زیرا هر انسانی به شیوه خودش بیمار می‌شود. بسیاری از بیماران با ناامیدی از اتاق پزشک خارج می‌شوند. اما آنچه از «صرفا نارضایتی» مهم‌تر است، این است که پزشک نتواند تشخیص درستی بدهد یا آن‌ها را درست درمان کند. پزشکان نیز به همین میزان از دشواری چیدن قطعات پازل داستان بیماران درمانده می‌شوند، به خصوص برای آن‌هایی که علائم پیچیده و مرموزی دارند. با رشد بیشتر علم پزشکی و چندگانه و پیچیده‌تر شدن بیماری‌ها، فاصله میان آنچه بیمار می‌گوید و آنچه پزشک می‌شنود، یا برعکس، چشمگیرتر می‌شود. من نگارش این کتاب را با هدف بررسی رابطه میان بیماران و پزشکان و کاوش در نحوه انتقال یک داستان از یک طرف به طرف دیگر آغاز کردم.

صفحه‌ی 1