ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
چرا سوسیالیست نیستم
  • 355,000 تومان
  • با تخفیف: 355,000 تومان
مهیای رقصی در برف (روایت زنان از دل زندان‌های گولاگ)
آداب دیکتاتوری (کیش شخصیت در قرن بیستم)
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان
اتهام
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان
نقطه‌ها (حماسه‌ای عراقی)
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان
رهبر عزیز (نگاهی به درون کره شمالی)
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
فرار از اردوگاه 14 (داستانی واقعی فرار ادیسه‌وار مردی از کره شمالی به سوی آزادی)

چرا سوسیالیست نیستم

  • 355,000 تومان

نویسنده در این کتاب تصویری از تاریخ سوسیالیسم به ما می‌دهد؛ از گولاگ‌های استالین تا قحطی سال‌های اخیر در ونزوئلا، از سوء‌برداشت‌ها درباره «آرمان‌شهر» سوسیالیستی اروپا تا تبدیل شدن این اندیشه به مد روز دانشگاه‌ها. نویسنده معتقد است بازگشت سوسیالیسم فقط به این دلیل ممکن شده است که بسیاری از آمریکایی‌ها خطرات حقیقی مرگ‌بارترین ایدئولوژی قرن بیستم را فراموش کرده‌اند.

مهیای رقصی در برف (روایت زنان از دل زندان‌های گولاگ)

  • 190,000 تومان

این کتاب‌ها فلسفه را ساده نمی‌کنند بلکه از ابهت هراس‌آور فلسفه می‌کاهند خواننده ممکن است خواندن این کتاب‌ها را به امید یافتن پاسخ‌های روشن آغاز کند: پاسخی برای مسئله‌ی تنهایی‌اش، چرایی مرگ، منشا ملال و دل‌زدگی... اما انتظار اینکه کتابی یا کسی در چند صفحه یا فلان تعداد نکته به ما بگوید چطور زندگی کنیم و چگونه زندگی کنیم و چگونه خوشبخت شویم، در واقع یک‌جور انکار مسئولیت شخصی انسان است. پاسخی قطعی و ابدی که مناسب حال همه‌کس باشد وجود ندارد. کتاب‌هایی که چنین مدعاهایی دارند قطعا فریبکارند. کتاب‌های این مجموعه نسخه نمی‌پیچیند و سیاهه‌ای از اعمال نیک و بد پیش روی شما نمی‌گذارند؛ بلکه می‌خواهند به فهم بهتر زندگی و پرسش‌ها و تجربه‌هایمان کمک کنند؛ چراغی بیفروزد تا در این اتاق تاریک زندگی و در لحظات دشوار، درکمان از پرسش‌های بی‌پایان انسانی روشن‌تر شود، بدانیم فیلسوفان و حکیمان جهان به این پرسش‌ها چطور فکر کرده‌اند؛ تا با فهم دقیق‌تر و دیدی بازتر بتوانیم در زندگی‌مان تصمیم بگیریم، مسئولیت تصمیم‌مان را شجاعانه بر عهده بگیریم و با عواقب تصمیم‌هایمان آگاهانه روبرو شویم. فرمانده گفت: «آماده‌ای؟ پس خداحافظی‌هایت را بکن.» طوری لباس پوشیده بودم که انگار می‌خواستم بروم مجلس رقص-دامن صاف سیاهی که تا سر زانوهایم بود، با بلوز زیبای قرمزی که کلی دکمه‌ی کوچک داشت و کفش پاشنه‌بلند. دو پلیس همراهی‌ام کردند و سایرین، طبق دستورات فرمانده، در آپارتمان ماندند تا آنجا را بگردند. هنگام پایین‌آمدن از پله‌ها دستم را به نرده گرفتم و یکی از پلیس‌ها جوری به من نزدیک شد که خودم را چسباندم به دیوار. احساس کردم یکی از جاسوسان فیلم‌های کارآگاهی هستم که دارند می‌برندش؛ موقعیت خیلی دراماتیکی بود.

خورد و خوراک دیکتاتورها (صدام حسین عیدی امین انور خوجه فیدل کاسترو و پل پوت از نگاه آشپزهایشان)

  • 80,000 تومان

با خودم فکر کردم کسانی که در لحظات مهم تاریخ آشپزی کرده‌اند ممکن است چه چیزی برای گفتن داشته باشند. وقتی اوضاع جهان بحرانی و شکننده بود چه چیزی در قابلمه‌ها قل‌قل می‌کرد؟ صدام حسین بعد از این‌ که دستور داد ده‌ها هزار کرد را با حمله شیمیایی قتل‌عام کنند چه خوراکی خورد؟ دلش آشوب نمی‌شد؟ وقتی دو میلیون نفر از مردم کامبوج از گرسنگی می‌مردند، پل پوت چه غذایی می‌خورد؟ وقتی فیدل کاسترو جهان را به آستانه جنگ هسته‌ای می‌برد چه خوراکی خورد؟ در این کتاب تاریخ قرن بیستم را از دریچه آشپزخانه دید زدم. یاد گرفتم چطور می‌شود در مواقع دشوار دوام آورد، و چطور می‌شود به یک دیوانه غذا داد.

آداب دیکتاتوری (کیش شخصیت در قرن بیستم)

  • 130,000 تومان

در طول قرن بیستم، صدها میلیون نفر برای دیکتاتورهایشان هورا کشیدند، حتی آن هنگام که در مسیر بردگی گام می‌گذاشتند. دیکتاتورها اغلب با تصفیه‌های خونین و فریب و تقلب و تفرقه‌اندازی قدرت را تصرف کردند، اما در بلندمدت کیش شخصیت کارآمدترین شیوه است. دیکتاتورهایی که دوام آوردند معمولا بر دو ابزار قدرت تکیه کردند: کیش شخصیت و وحشت... هر دیکتاتور باید در دل مردمش ترس بکارد، اما اگر بتواند آنان را وادارد که ستایشش کنند احتمالا مدت بیشتری دوام خواهد آورد. این کتاب می‌خواهد کیش شخصیت را در جای اصلی خودش قرار دهد: در قلب استبداد. در دیکتاتوری‌ها وفاداری به یک فرد مهم‌ترین چیز بود، حتی مهم‌تر از وفاداری به یک دین... دیکتاتورها به مردمشان دروغ می‌گفتند، اما آن‌ها به خودشان هم دروغ می‌گفتند. آنان مدام یا گرفتار تکبر بودند یا پارانویا، و در نتیجه به تنهایی تصمیماتی می‌گرفتند که پیامدهای مخربی داشت و جان میلیون‌ها آدم را گرفت...

اتهام

  • 28,000 تومان

اتهام نخستین اثر ادبی مستقل است که در کره شمالی نوشته شده و خود را به خارج از مرزهای این کشور رسانده. بازتاب انتشار این کتاب در سرتاسر جهان چنان بوده که موجب شده مارگارت اتوود، نویسنده مشهور کانادایی نیز خواندن این کتاب را توصیه کند: اتهام مجموعه داستانی است که ارسال غیرقانونی‌اش به خارج از مرزهای کره شمالی خطرات فراوانی برای نویسنده و کسانی که او را در این کار یاری کرده‌اند در پی‌داشته. بندی نامی مستعار است به معنای کرم شب‌تاب، انگار نویسنده خود را کورسوی نوری دانسته در اعماق تاریکی. این داستان‌ها زندگی در دیکتاتوری تمامیت خواهی را توصیف می‌کنند که در آن دولت مرکزی همه‌چیز را در اختیار دارد، از جمله نوشتن و خواندن را، کشوری که جامعه‌اش مملو از جاسوسانی است که پیش‌پاافتاده‌ترین خطاها را گزارش می‌دهند، کشوری که در آن افراد معمولی گرسنگی می‌کشند. بیش از حد مار می‌کنند و درباره وضعیت کشور دروغ می‌شنوند. این کتاب بر ارزش جامعه باز تاکید می‌کند، جامعه‌ای که صداهای مختلفی در آن به گوش می‌رسد- نه فقط یک صدای اقتدارگرا.

نقطه‌ها (حماسه‌ای عراقی)

  • 18,000 تومان

در میان اسناد و مدارک سازمان امنیت ملی در بغداد دست‌نوشته‌ی مبهمی پیدا می‌شود. پس از بازخوانی متن روشن می‌شود که یادداشت های جوانی زندانی است که از اوضاع زندان و رفتار زندان‌بان تا خاطرات نوجوانی و دوران دانشجویی را روایت می‌کند، از عاشقانه‌های بغداد تا توهم‌های هول‌انگیز انفرادی، و از خلال آن تصویری از زندگی تحت حکومت صدام، از جمله در دوران جنگ ایران و عراق، به دست می‌دهد. نقطه‌ها (اعجام) در ادامه‌ی سنت محاکمه‌ی کافکا و 1984 اورول چشم‌اندازی به زندگی زیر سلطه‌ی رژیم سیاسی سرکوب‌گر و چگونگی کارکرد سرکوب و ارعاب در جامعه ارائه می‌کند.

رهبر عزیز (نگاهی به درون کره شمالی)

  • 85,000 تومان

در «رهبر عزیز»، یکی از ماموران عالی‌رتبه ضد اطلاعاتی کره شمالی زندگی‌اش در مقام شاعر درباری کیم جونگ ایل و فرار نفس گیرش به سوی آزادی را شرح می‌دهد. جنگ جین سونگ در کره شمالی زندگی شاد و خوبی داشت: حتی هنگامی که کشور دچار قحطی بود و آدم‌های بسیاری از گرسنگی مردند، جیره غذایی او قطع نشد، مجوز سفر داشت، اطلاعات سانسور نشده در اختیارش بود و با شخص کیم جونگ ایل نشست و برخاست می‌کرد. به نظر می‌رسید زندگی‌اش در پیونگ یانگ در امن وامان است. اما این امتیازات و رفاه در آستانه نابودی بود چرا که مجله ممنوعه‌ای را که به دوستش داده بود گم شده بود. حالا جنگ جین سونگ برای نجات جان خودش و خانواده‌اش چاره‌ای جز فرار نداشت. تا کنون هیچ کدام از نخبگان کره شمالی چگونگی عملکرد این کشور تمامیت‌خواه و دستگاه تبلیغاتی‌اش را توصیف نکرده بود. در داستان نفس‌گیر فرار جنگ جین سونگ به کره جنوبی افشاگری حیرت‌انگیزی بیان می‌شود: رهبر عزیز «داستان دراماتیک غیر ممکنی است... یکی از بهترین تصویرپردازی‌ها و در عین حال کابوس کره شمالی.»

فرار از اردوگاه 14 (داستانی واقعی فرار ادیسه‌وار مردی از کره شمالی به سوی آزادی)

  • 98,000 تومان

اردوگاه‌های زندانیان سیاسی کره شمالی دو برابر کولاک‌های استالین و 12 برابر اردوگاه‌های نازی‌ها عمر دارند، هیچ‌کسی که در آن‌ها به دنیا آمده، فرار نکرده است، هیچ‌کس جز شین دونگ هیوک. فرار از اردوگاه 14 از طریق داستان تکان‌دهنده‌ی حبس و فرار شگفت‌انگیز شین اسرار تمامیت خواه‌ترین حکومت جهان را افشا می‌کند. شین چیزی از وجود تمدن نمی‌دانست او مادرش را رقیبی برای غذا می‌دید، نگهبانان او را یک خبرچین بار آوردند و شاهد اعدام مادر و برادرش بود.

صفحه‌ی 1