انتشارات یک شنبه


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
چراغ گاز (نمایشنامه)
  • همراه با تخفیف
  • 76,000 تومان
  • با تخفیف: 64,600 تومان
اسطوره در روانشناسی بدوی
  • همراه با تخفیف
  • 58,000 تومان
  • با تخفیف: 49,300 تومان
فنشن (نمایش‌نامه)
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان
در کتابفروشی (در تئاتر) نمایش‌نامه
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
سفر (مجموعه شعر)
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
باغ‌وحش شیشه‌ای (نمایش‌نامه)
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
دراماتورژی سپید
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
ساعدی و نمایش‌نامه نویسی متعهد در ایران و چند مقاله دیگر (نمایش‌نامه)
فصل گوجه‌چینی (نمایش‌نامه)
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
سفر بی‌سرانجام (نمایش‌نامه) گلوله‌ای سرگردان در 1 نیم‌روز بلند تاریخی
رویکرد (نمایش‌نامه)
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
جایگاه من (نمایش‌نامه)
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان

چراغ گاز (نمایشنامه)

  • 76,000 تومان

«چراغ گاز» (Gas Light) نمایشنامه‌ای است اثر پاتریک همیلتون که نخستین بار در سال 1938 به روی صحنه رفت. این نمایشنامه یکی از برجسته‌ترین آثار درامای روانشناختی است که با بررسی دقیق روابط انسانی و قدرت‌نمایی‌های ذهنی، توانسته توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند. داستان نمایشنامه در دهه 1880 میلادی در لندن رخ می‌دهد و به زندگی زوجی به نام جک و بلا مانینگ‌هام می‌پردازد. بلا، زن جوانی است که به نظر می‌رسد دچار مشکلات روحی شده و در حال از دست دادن عقل خود است. همسرش، جک، مدام به او القا می‌کند که فراموشکار و دیوانه شده است. جک با رفتارهای خود باعث شده که بلا به تدریج به سلامت روانی خود شک کند و فکر کند که واقعا در حال از دست دادن عقلش است.

اسطوره در روانشناسی بدوی

  • 58,000 تومان

پیشنهاد من این است که با ارزیابی فرهنگ معمول در ملانزی و با بررسی عقاید، سنت‌ها و رفتار این بومیان، نشان دهم که سنت مقدس و اسطوره، تا چه حد عمیقا وارد حرفه و پیشه‌های آنها می‌شود و چقدر رفتار اخلاقی و اجتماعی آنها را کنترل می‌کند. به عبارت دیگر، دکترین اثر حاضر این است که بین واژه، اساطیر و داستان مقدس یک قبیله از یک سو و اعمال مناسکی، کردار اخلاقی، سازمان اجتماعی و حتی فعالیت‌های عملی آنها از سوی دیگر، ارتباط نزدیکی وجود دارد.

فنشن (نمایش‌نامه)

  • 68,000 تومان

شنگ کیو آن: هر خانواده فقط می‌تونست چند دنگ از یه خونه رو داشته باشه؛ هر دنگ شش تا نه فوت، که از خشت و کاهگل درست شده. توانایی هر نفر اندازه یه لحاف، یه ژاکت بافتنی، چندتا شلوار و کفش‌های کتون و یک کاسه است. من شنگ کیو آن هستم. یه هکتار زمین دارم. تین مینگ: زمین لانگ‌بو خوب بار نمی‌ده. بدون کود کشاورزی هیچی رشد نمی‌کنه. کود اصلی کود انسانه...

در کتابفروشی (در تئاتر) نمایش‌نامه

  • 42,000 تومان

هاتف: «درحال که شهرزادی حواسش به در نیست» آقا کتاب اشباح ایبسن، ترجمه داوود هاتف رو دارین؟ شهرزادی: نه تموم کردیم... «درهمین حین برمی‌گردد و به در نگاه می‌کند. لحظه‌ای به تازه‌وارد خیره می‌ماند. او را به‌جا می‌آورد. جا می‌خورد». به‌به... شازده کوچولو. کی اومدی تو پسر؟

سفر (مجموعه شعر)

  • 35,000 تومان

از سفری دراز آمده‌ام آغشته به خاک و جز هیچ برایت ارمغانی نیافته‌ام …. برمی‌گشایم تا فروغ نومیدی را بر تهی‌گاه فرو‌رفته‌ام نظاره کنی آری، گرسنگی را می‌شناسم تجسم سیری‌ناپذیرش با من غریبه نیست خش‌خش خشکیده لبانم خلاته مرگ را زمزمه می‌کنند...

باغ‌وحش شیشه‌ای (نمایش‌نامه)

  • 60,000 تومان

تام من نرفتم ماه، به یه جای خیلی دورتر رفتم... چون زمان، طولانی‌ترین فاصله بین دو مکانه. خیلی از اخراج‌شدنم از انبار اونم به‌خاطر نوشتن یه شعر روی یه جعبه کفش نگذشته بود که سنت‌لوئیس رو ترک کردم. برای آخرین بار از این پله‌ها پایین رفتم و از اون به بعدش راه بابامو پیش گرفتم. سعی کردم چیزایی که توی این فاصله گم کرده بودم رو توی مسیر پیش روم پیدا کنم... من سفرهای زیادی کردم. شهرها مثل برگ‌های مرده از کنارم پیچ‌وتاب می‌خوردن و رد می‌شدن. برگایی که رنگای روشنی داشتن اما از شاخه جدا شدن.

دراماتورژی سپید

  • 70,000 تومان

با وجود اینکه بی‌شک گسترش دراماتورژی در دو ساحت علمی و نظری امروزه آن را به یک ساحت گفتمانی تبدیل کرده است، اما کماکان یکی از عرصه‌های مناقشه‌آمیز در مباحث نظری هنرهای نمایشی و مطالعات تئاتر به شمار می‌آید. این وضعیت، عجالتا، ضرورت تامل درباره آن را توجیه می‌کند. وانگهی پرداختن به دراماتورژی از منظر تاریخی یا کاربرد، موضوعی انبوهی از مطالعات و پژوهش‌های دانشگاهی بوده است، اما آنچه در تمام این پژوهش‌ها مغفول و کتمان‌شده مانده است، پرداختن به ماهیت و ذات دراماتورژی به‌مثابه یک پدیدار فلسفی است.

ساعدی و نمایش‌نامه نویسی متعهد در ایران و چند مقاله دیگر (نمایش‌نامه)

  • 70,000 تومان

جریان نمایش‌نامه نویسی متعهد در ایران با تاثیرپذیری از این سه نحله فکری و فلسفی به وجود آمد. آغازگران دو نمایشنامه نویسی بودند که در طول دهه‌های بعد به مهم‌ترین نمایشنامه نویسان ایران بدل شدند؛ غلامحسین ساعدی (1314 - 1364) و اکبر رادی. آن دو نخستین آثارشان را در نیمه دوم دهه 30 نوشتند و به این ترتیب پس 100 سال که از نگارش نخستین آثار فتحلی آخوندزاده می‌گذشت موفق شدند با وجود نقاط ضعف تکنیکی که در این آثار موجود بود نمایشنامه‌های قابل قبولی با اصول و تکنیک درام غربی بیافرینند که در آن‌ها نویسندگان، آینه‌ خود را به طرف اجتماع گرفته‌اند و شرایط سیاسی و اجتماعی را در آثارشان منعکس می‌کنند.

فصل گوجه‌چینی (نمایش‌نامه)

  • 30,000 تومان

صله: منظورت چیه هی می‌گی بچه؟ مادر: این بو چیه؟ گروس: گفتم در جهنمو ببند صله. صله: اون آباده. اسم داره. اسمش آباده. گروس: داشت. آباد اسمی بود که رو اون بچه گذاشته بودیم. وقتشه فعلاتو ببری گذشته...

سفر بی‌سرانجام (نمایش‌نامه) گلوله‌ای سرگردان در 1 نیم‌روز بلند تاریخی

  • 30,000 تومان

شاه: حالا همه این‌ها هست، فقط من نیستم. شاه را کشته‌اند و مردم تماشا می‌کنند. تماشایی کلان‌تر از تعزیه‌های تکیه دولت. نمایندگان مخصوص هدیه‌های روسای دول خود را تقدیم خواهند داشت بی‌آن‌که سلطان صاحبقرانی در کار باشد. جیران: تو هیچ‌وقت در کار نبودی. هیچ‌وقت وجود نداشتی. شاه فقط یک اسم است. اسمی که باید تمام تشریفات را به نامش بنویسند. مرده و زنده‌اش هم به یک مقدار می‌ارزد.

رویکرد (نمایش‌نامه)

  • 38,000 تومان

کرا: نمی‌دونم، همیشه اون زمان حس می‌کردم سه تامون یه جورایی... آنا: آهان. کرا: ...هماهنگ بودیم. آنا: اونم تو بیش‌تر از یه مورد. کرا: آره، ولی... خب! درسته. ولی می‌دونی می‌خوام چی بگم؟ حرفامون خیلی... آنا: خیلی چی؟...

جایگاه من (نمایش‌نامه)

  • 28,000 تومان

نولسون: دنبال چه هستی؟ خدای من! مرد: ده سال! نولسون: تو دختر خوبی هستی؛ تلاشت رو می‌کنی. بعضی وقتا فریاد می‌زنی تا صداتو بشنون؛ بعضی وقتا این کارو می‌کنی تا اونا صداتو نشنون. ده سال؛ آره. نولسون: (می‌خندد) آه! تو همه چیزو درباره‌ی اینا شنیدی.

1  2  3  4  5  صفحه‌ی 1