گابریل گارسیا مارکز


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خشم‌نامه عشق علیه 1 مرد نشسته
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
داستان غم‌انگیز و باور‌نکردنی ارندیرا ساده‌دل و مادر‌بزرگ سنگدلش و چند داستان دیگر
حکایت ملوان کشتی غرق‌شده
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
100 سال تنهایی (گالینگور)
  • 230,000 تومان
  • با تخفیف: 230,000 تومان
شغل من خواب دیدن است (مجموعه داستان)
  • 49,000 تومان
  • با تخفیف: 49,000 تومان
زن‌ها خرافات و سلیقه‌ها (آخرین مصاحبه‌های گابریل گارسیا مارکز)
ماجرای اقامت پنهانی میگل لیتین در شیلی
  • 33,000 تومان
  • با تخفیف: 33,000 تومان
ساعت نحس
  • 234,500 تومان
  • با تخفیف: 234,500 تومان
رسوایی قرن و دیگر نوشته‌های روزنامه‌نگارانه
رسوایی قرن (و دیگر نوشته‌ها)
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان
کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد
  • 19,500 تومان
  • با تخفیف: 19,500 تومان
درباره سینما (شومیز)
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان

خشم‌نامه عشق علیه 1 مرد نشسته

  • 35,000 تومان

هیچ چیز بیشتر از زندگی یک زوج خوشبخت شبیه جهنم نیست! گراسی‌یلا همسر یک مرد پولدار و مرفه در آستانه جشن سالگرد نقره‌ای ازدواجش، مونولوگ یا بهتر بگوییم دیالوگ نومیدانه خود را درباره خوشبختی در زندگی زناشویی و حزن درونی، صعود در لایه‌‌های اجتماعی و همگام با آن دل‌شکستگی فزاینده آغاز می‌کند. مخاطب گراسی‌یلا، شوهرش است. ولی شوهر در قالب یک آدمک به نمایش در آمده است، دستاویزی برای بیان سرخوردگی از یک زندگی تباه شده و از دست رفته، از دست رفتن اعتمادش به او، از دست رفتن حس احترامش به او، از دست رفتن ارزش احساساتش نسبت به او. تمام این‌ها باعث شده تا با وجود همه رنجش‌ها حتی از بیان این که به او بگوید دوستش ندارد عاجز باشد.

داستان غم‌انگیز و باور‌نکردنی ارندیرا ساده‌دل و مادر‌بزرگ سنگدلش و چند داستان دیگر

  • 68,000 تومان

مارکز همیشه با اولین جملات داستان‌هایش طوری خواننده را میخکوب می‌کند که تا پایان به سختی می‌توان از خواندن دست کشید. این گیرایی در این مجموعه داستان تا پایان وجود دارد. به ویژه آن‌که در پایان وقایعی همه‌ی آن‌ها را به هم پیوند می‌زند و از این رو این مجموعه را می‌توان منسجم و به‌هم‌پیوسته دانست. معجزات نادری هم که از فرشته ظاهر شده بود، با یک نوع اختلال روانی همراه بود؛ مثل این معجزه که مرد نابینایی نور دیدگان خود را بازنیافت ولی در عوض سه دندان جدید درآورد، یا افلیجی که موفق نشد راه برود ولی نزدیک بود در لاتاری برنده شود یا آن جذامی که از زخم‌هایش گل آفتابگردان رویید. آن معجزه‌های تسلی‌بخش، که به نظر تفریحاتی برای وقت‌گذرانی می‌رسیدند، آبروی فرشته را برده بود و نمــایــش زنــی که تبدیــل بــه عنـکبــوت شــده بــود، یکبــاره ارزش او را از بین برد.

حکایت ملوان کشتی غرق‌شده

  • 45,000 تومان

«حکایت ملوان کشتی غرق‌شده»، با جزئیاتی دقیق به همراه نثر شاعرانه و پرکشش مارکز، باین واقعیت موجود انسانی است، از امیدواری‌ها و ناامیدی‌ها، روایت سراسر هیجان‌انگیز انسانی گرفتار در چنگال تقدیری محتوم. تقلا برای نجات با تمسک به انزجارها و نفرت‌ها، تلاش برای رهایی و زنده ماندن. کتابی که مخاطب را جان به لب می‌رساند، بارها و بارها او را به ورطه نابودی می‌کشاند، تا پرتگاه مرگ می‌برد، اما سپیده‌دمان باز با پرتو شورانگیز خورشید، زندگی از سر گرفته می‌شود با کشمکش موج‌ها...

100 سال تنهایی (گالینگور)

  • 230,000 تومان

رمان صد سال تنهایی در 1982 جایزه نوبل ادبیات را برای مارکز به ارمغان آورد. این کتاب به سبک رئالیسم جادویی نگارش یافته است. گابریل گارسیا مارکز در رمان صد سال تنهایی به شرح زندگی شش نسل از خانواده بوئندیا می‌پردازد که نسل اول آن‌ها در دهکده‌ای به نام ماکوندو ساکن می‌شود. داستان از زبان سوم شخص حکایت می‌شود. طی مدت یک قرن تنهایی پنج نسل دیگر از بوئندیاها به وجود می‌آیند و حوادث سرنوشت‌ساز ورود کولی‌ها به دهکده و تبادل کالا با ساکنان آن، رخ دادن جنگ داخلی و ورود خارجی‌ها برای تولید انبوه موز را می‌بینند. یکی از کلیدی‌ترین شخصیت‌های این رمان اورسولا ایگوآران همسر خوزه آرکادیو بوئندیاست که مادر نخستین نسل خانواده بوئندیاها می‌باشد. اورسولا زنی است که بار سنگین محنت و رنج این تنهایی تاریخی و عظیم را بر شانه‌های مردانه خویش می‌کشد.

شغل من خواب دیدن است (مجموعه داستان)

  • 49,000 تومان

با آن که در زمان سی ساله بود، ولی به پیری زودرس دچار شده بود و شکسته‌تر از سنش نشان می‌داد. او زن زیبایی نبود، ولی قیافه جذابی داشت. او هرگز اسم واقعی‌اش را به کسی نگفت، اما در میان صحبت‌هایش به زبان آلمانی، دانشجویان به نام او که فرافریدا بود، پی برده بودند. وقتی از او پرسیدم که به چه دلیل خود را به دور از وطن زیبای‌مان با آن سواحل زیبا با چنین دنیایی مغایر با عقاید و افکارش وفق داده است، تنها با دلخوری پاسخ داد: «چون دوست دارم همیشه در خواب زندگی کنم.»

زن‌ها خرافات و سلیقه‌ها (آخرین مصاحبه‌های گابریل گارسیا مارکز)

  • 24,000 تومان

زندگی من بدون در نظر گرفتن نقش مهمی که زن‌ها در آن بازی کرده‌اند مفهومی ندارد. من با مادربزرگم و با کلی عمه و خاله بزرگ شده‌ام، که خیلی هم به من محبت می‌کردند. همچنین زنان خدمتکاری که کودکی زیبایی برای من ساختند؛ آن‌ها هم، اگرچه نه به اندازه زن‌های فامیل، در حد خودشان روی من حساس بودند. زنی که خواندن و نوشتن را به من آموخت زیبا و جذاب بود، و من بیشتر برای دیدن او به مدرسه می‌رفتم. در تمام مراحل زندگی‌ام زنی بوده که دستم را بگیرد و به دل پیچیدگی‌های زندگی ببرد.

ماجرای اقامت پنهانی میگل لیتین در شیلی

  • 33,000 تومان

ماجرای اقامت پنهانی میگل لیتین در شیلی به لحاظ روش تحقیق و خصلت مواد و مصالحی که در آن است، نوعی «رپرتاژ» به شمار می‌رود، اما در بازسازی پرهیجان ماجرایی که هدف نهایی‌اش، بی‌گمان بسی بیش از قصد اولیه‌اش - ساختن فیلمی برای دست انداختن و مسخره کردن قدرت نظامی شیلی که به خوبی انجام گرفته - صمیمانه و شورانگیز بوده چیزی بیش از این‌ها وجود دارد، خوب لیتین همین را گفته است: «این قهرمانانه‌ترین کار زندگی من نیست، شایسته‌ترین آن است.» آری، و من نیز گمان می‌کنم که بزرگی این کار در همین است.

ساعت نحس

  • 234,500 تومان

رمان «ساعت نحس»، که پیش از «صد سال تنهایی» در 1962 نگاشته شد، از همنشینی روایت‌هایی پراکنده و درهم‌آمیختگی سرنوشت‌هایی مجزا پدید آمده و زیر سایه صلح شکننده و ناپایدار پس از جنگ داخلی شکل گرفته است. مکان وقایع روستایی خیالی در کلمبیاست که با چسبانده شدن هجونامه‌هایی به در منزل ساکنانش - به دست شخص یا اشخاصی ناشناس و شب‌هنگام - آرامشش به هم می‌ریزد: بد گمانی به جان اهالی می‌افتد، اختلاف‌های گذشته از نو بیدار می‌شوند، زخم‌های دیرین دوباره سر باز می‌کنند؛ آنچه ابتدا مضحکه و شوخی زمخت تلقی می‌شد به تراژدی مرگ‌بار و قتل می‌انجامد. در پایان، هجونامه‌ها جایشان را به اعلامیه‌های مخفی سیاسی می‌سپارند، مخالفان بالقوه حکومت به حبس می‌افتند و بسیاری از مردان آبادی به کوه می‌زنند تا چریک شوند. در حالی که قضیه هجونامه‌ها یک‌باره به خاطره‌ای بامزه بدل شده، به نظر می‌رسد جنگ داخلی دیگری در راه است.

رسوایی قرن و دیگر نوشته‌های روزنامه‌نگارانه

  • 45,000 تومان

من اساسا یک روزنامه‌نگارم. سراسر زندگی‌ام هم روزنامه‌نگار بوده‌ام. آثارم، کتاب‌های یک روزنامه‌نگار است. حتی اگر در آن‌ها به وضوح این موضوع دیده نمی‌شود...این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

رسوایی قرن (و دیگر نوشته‌ها)

  • 48,000 تومان

این مجموعه گزیده‌ای از چهار دهه فعالیت روزنامه‌نگاری تمام‌وقت، جنجالی و افشاگرانه مارکز است که طی مقاله‌هایی در روزنامه‌های مختلف منتشر شده است و زمینه‌ساز آثار بزرگ او تا رسیدن به جایزه نوبل در 1982 بوده؛ مقاله‌هایی داستان‌گونه که از اقصی نقاط جهان، از بارانکیلا تا رم، پاریس و اسپانیا به چاپ رسیده است. این پنجاه مقاله، هم‌زمان با نشان دادن سبک، درایت، عمق و شور آثار «گابو»، بیش از هر چیز نشانگر اشتغال او در حرفه‌ای است که آن را «بهترین شغل جهان» می‌خواند.

کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد

  • 19,500 تومان

کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد، شرح طنزآلود و تراژیک انتظار طولانی و پایداری سرسختانه یکی از پرسوناژهای فرعی صد سال تنهایی است که در نهایت جلوه‌ای اسطوره‌ای می‌یابد. سرهنگت درمانده و تنگدست، که استادانه ترسیم شده، پرسوناژی است دون کیشوت‌گونه که به رویاهای انقلابی پژمرده‌اش آویخته و به امیدهای واهی و عزت نفس متزلزلش دل بسته و از دار دنیا فقط یک خروس جنگی دارد ـ که نه فقط برای خودش، برای اهالی نگونبخت آبادی هم ـ به نماد دگرگونی،‌ بهبود وضعیت و رهایی از فلاکت بدل می‌شود. همسر سرهنگ که از آسم رنج می‌برد، همچنانکه سایر شخصیت‌های این شاهکار کوتاه، با حضور جاندار و جذابشان خواننده را محسور می‌کنند.

درباره سینما (شومیز)

  • 25,000 تومان

گابریل گارسیا مارکز در سال 1954 در مدرسه سینمایی شهر رم تحصیل کرد او خیال داشت کارگردان و فیلم‌نامه نویس شود و در فکر این بود که کلمبیا مدرسه سینمایی تاسیس کند برنامه‌هایی که هرگز عملی نشدند. زمانی که در مکزیک زندگی می‌کرد از روی رمان خود ساعت شوم فیلم‌نامه‌ای نوشت که از روی آن فیلم تلوزیونی تهیه شود او به هر حال تا زمان نوشتن صد سال تنهایی در فکر این بود که ادبیات را کنار بگذارد و کارگردان سینما بشود ...

1  2  صفحه‌ی 1