کیت مورفی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خوب گوش نمی‌دهی (چه چیز مهمی را از دست می‌دهی و چرا)
چرا به دیگران گوش نمی‌کنیم (آنچه از دست می‌دهید و دلیل اهمیت آن)
باید به هم گوش بدهیم (در اهمیت شنیدن و شنیده شدن)
حواست نیست
  • 49,000 تومان
  • با تخفیف: 49,000 تومان

خوب گوش نمی‌دهی (چه چیز مهمی را از دست می‌دهی و چرا)

  • 128,000 تومان

اپیکتتوس، فیلسـوف یونان باستان، می‌گوید «طبیعت به ما یک زبــان و دو گوش داده تـا بتوانیم دو برابرِ آنچه می‌گوییم بشنویم». اما زندگیِ ما آکنده از گفتن اسـت تا شنیدن و مهـارت دلخواهمـان فن بیـان اسـت نه گوش‌سپردن: در جلسه‌های کاری باید بتوانیم رشتۀ کلام را به دست بگیریم؛ در شبکه‌های اجتماعی باید بتوانیم از خودمان بیشتر و بهتر بگوییم؛ در بحث‌های سیاسی باید نفوذ کلام داشته باشیم. در این اوضاع آیا کسی باقی می‌ماند که بخواهد بشنود؟ کیـت مرفی، در جست‌وجوی هنر گمشدۀ «گوش‌سپردن»، سراغ جاسوس‌ها و کشیش‌ها و روان‌درمانگرهـا و آدم‌هایی رفته که ناچارند سکوت کنند و گوش فرادهنـد. او بـا نثـری طنزآمیز و متکی به یافته‌های روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و عصب‌شناسی ابتدا توضیح می‌دهد که «گوش‌کردن» چیست و چه اهمیتـی دارد و سپس راهنمایی عملی برای بهترشنیدن پیش پایمان می‌گذارد.

چرا به دیگران گوش نمی‌کنیم (آنچه از دست می‌دهید و دلیل اهمیت آن)

  • 148,000 تومان

همۀ ما به این امر واقف هستیم که گوش کردن با شنیدن تفاوت بسیاری دارد، در گوش کردن، عمل خواستن نهفته است و توجه، توجه به موضوع یا به شخص گوینده، اما همگی به خوبی از عهدۀ انجامش برنمی‌آییم. بارها و بارها پیش آمده است که در میانۀ صحبت‌های کسی افکارمان ما را فرسنگ‌ها دورتر از موضوع مورد بحث برده‌اند و رشتۀ کلام گوینده از دستمان در رفته است و در انتها ما مانده‌ایم و نگاه معصومش که ملتمسانه منتظر نظری، همدردی‌ای یا عکس‌العملی است، غافل از این که ما حتی ذره‌ای هم از مفهوم حرف‌هایش را درک نکرده‌ایم؛ و این تنها مشکل من یا شمای خواننده نیست، این مشکل بسیاری از ماست که خواسته یا ناخواسته دچار این حواس‌پرتی هستیم، چیزی که همۀ ما نیاز داریم ذهنی است حواس جمع، گوشی است شنوا که در گوینده حس رضایتمندی ایجاد کند و در مخاطب حس همدردی.

باید به هم گوش بدهیم (در اهمیت شنیدن و شنیده شدن)

  • 199,000 تومان

گوش نمی‌دهیم و کسی هم به حرف‌های ما گوش نمی‌دهد. شاید بد نباشد گاهی دست از حرف زدن برداریم و ففقط گوش دهیم. با وجود زیستن در دنیایی که پیشرفت فناوریء امکانات بسیاری برای برقراری ارتباط فراهم آوردهء به نظر می‌رسد کسی نه واقعا گوش می‌دهد و نه حتی گوش دادن درست را بلد است و در نتیجه هر روز تنهاترء منزوی‌تر و کم تحمل‌تر از گذشته می‌شویم. کیت مورفی که به واسطه شغلش در نیویورک تایمزء شنونده‌ای حرفه‌ای محسوب می‌شودء در این بررسی عمیقء روشنگر اغلب طنزآمیز سعی دارد توضیح دهد چه شد که به اینجا رسیدیمء چرا گوش نمی‌دهیمء این کار چه اثری بر ما می‌گذارد و چگونه می‌توانیم جهت این تغیرات را معکوس کنیم.

حواست نیست

  • 49,000 تومان

در حقیقت منزلت گوش سپردن بس فراتر از سخن گفتن است. همین دل ندادن به سخن هاست که آتش جنگ‌ها را افروخته، دارایی‌ها را به باد داده و دوستی‌ها را تباه کرده است. کالوین کولیج در گفته مشهور خود ابراز داشته: «اگر اجبار و الزام نباشد، هیچ کس به خود نیز گوش فرا نمی‌دهد.» اپیکتیتوس نیز به زیبایی گفته: «طبیعت به آدمی دو گوش و یک زبان عطا کرده است؛ باشد که دو برابر سخن گفتن، به دیگران گوش فرا دهد.» کتاب حاضر ستایشی ست از موهبت گوش سپردن و نیز سوگواری ست بر فرهنگ رایج کنونی که گویی کمر به محو این عطیه‌ی نیکو بسته است…

صفحه‌ی 1