کلر کارلایل


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فیلسوف قلب (داستان زندگی پرفراز و نشیب سورن کیرکگور)
فیلسوف دل (زندگی و اندیشه بی‌قرار سورن کیرکگور درجدال عشق و ایمان)
درباره عادت
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان

فیلسوف قلب (داستان زندگی پرفراز و نشیب سورن کیرکگور)

  • 280,000 تومان

وقتی تنها رابطه عاشقانه سورن کیرکگور با نامزدش به‌هم خورد، او نوشت: «رابطه عاشقانه همیشه سازنده است، چرا که معنای هستی ما است.» روش فلسفی کیرکگور این بود که از درون خود به زندگی نگاه کند و بیش از هر فیلسوف دیگری زندگی‌اش را با فلسفه درآمیخت. او بت‌شکنی رمانتیک بود، که شتابناک زیست و در جوانی مرد؛ اما زندگی کوتاهش سوار بر قطار پرپیچ و خم واژه‌ها و ایده‌ها گذشت. این کتاب داستان زندگی کیرکگور را در جست‌و‌جوی پاسخی برای «مسئله‌ی هستی» دنبال می‌کند. مسئله‌ای که هم او را به حرکت وامی‌دارد و هم او را آزار می‌‌دهد، او را پس می‌کشد و به جلو سوق می‌دهد: همان‌طور که در حین حرکت قطار نمی‌توانیم از آن پیاده شویم، برای تأمل در معنا‌ی زندگی نیز نمی‌توانیم از آن فاصله بگیریم. این زندگی‌نامه، زندگی‌ کیرکگور را از فاصله دور و از منظر کسی که از زندگی او آگاه است شرح نمی‌دهد، بلکه در سفرش با او همراه می‌شود و در تردیدهایش به او می‌پیوندد.

فیلسوف دل (زندگی و اندیشه بی‌قرار سورن کیرکگور درجدال عشق و ایمان)

  • 280,000 تومان

فیلسوف دل راهنمایی ناب برای کسانی است که سفر خود به‌سوی کیرکگور را تازه یا دوباره آغاز کرده‌اند. سوفیا مادلین دس، واشنگتن پست این کتاب یکی از بهترین زندگینامه‌های شخصیت‌های تاثیر‌گذار دوران مدرن، به قلم نسل تازه‌ای از زنان پژوهشگر است. دانیل جانسون، استاند پوینت فیلسوف دل همان کاری را می‌کند که بهترین زندگینامه‌ها می‌کنند؛ ما را به دوران کیرکگور می برد تا بتوانیم با چشم خود زیبایی، ظرافت و نبوغ ادبی آثار او را ببینیم. هنریو ال. کاریگان، بوک پیج فوق‌العاده جذاب... کارلایل با نوشتن رندگینامه واقعا کیرکگوری کیرکگور شاهکار کرده است. کیرکگور با کتاب‌هایی که با نام مستعار منتشر کرد، می‌خواست به خواننده کمک کند حالات گوناگون وجود را از درون تجربه کند، حالا زندگینامه او به قلم کارلایل، درست به همان شیوه، ما را به درون زندگی آشفته و پیچیده او برده است و مردی را به تصویر می‌کشد که هم ما را مجذوب می‌کند و هم از خود می راند. جولیان باگینی، فایننشال تایمز این زندگینامه کیرکگور حاصل پژوهشی بسیار عالی است و به او جانی تازه می‌بخشد... نویسنده شرحی روان و هوشمندانه از آثار این فیلسوف به دست داده است... تری ایگلتون، لندن بوک‌ریویو

درباره عادت

  • 60,000 تومان

عادت چیست؟ عادات ما را به ماشین بدل می کنند یا دست وبال مان را می گشایند تا کارهای خلاقانه‌تر بکنیم؟ چرا اسپینوزا، نیچه، کیرکگور، پروست و برگسون همگی عادت را به نقد می کشند؟ آیا عادت را نعمت بدانیم یا لعنت؟ می توان گفت عادت در آن واحد هم نعمت است هم لعنت. از این نظر، به مفهوم یونانی فارماکون تنه می زند که دارویی است هم زهر و هم تریاق. ژاک دریدا از ایده فارماکون برای توضیح دو وجهی بودن نوشتار استفاده کرده، اما در مبحث عادت حتی از این هم بجا تر می نشیند؛ زیرا خصوصیات آرام بخش و مدهوش‌گر آن می تواند تنه به تنه وسواس و اعتیاد پیش برود. تعریف دریدا از نوشتار در مقاله‌اش با عنوان «دواخانه افلاطون» را می توان بی کم و کاست روی عادت نیز پیاده کرد: «تکرار بدون آگاهی».

صفحه‌ی 1