کارلو گینزبورگ


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
پنیر و کرم‌ها (جهان 1 آسیابان قرن شانزدهمی)
  • 225,000 تومان
  • با تخفیف: 225,000 تومان
مورلی فروید شرلوک هولمز
  • همراه با تخفیف
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 55,250 تومان

پنیر و کرم‌ها (جهان 1 آسیابان قرن شانزدهمی)

  • 225,000 تومان

«پنیر و کرم‌ها» جد و جهدی است برای برکشیدن صدای گمشده یکی از انسان‌های گمنام به متن تاریخ. صدای منوکیو مشهور به دومنیکو اسکاندلا، آسیبانی روستایی، که از بخت بد دستگاه تفتیش عقاید کلیسا او را در ایتالیا در واپسین سال‌های سده شانزدهم میلادی زندانی کرد و به محکمه کشاند. آنچه در این میان به این صدای نوعی در تاریخ تمایزی چشمگیر می‌بخشد جهانی است که او با استمداد از زندگی روزمره و کتاب‌هایش آفریده است. کارلو گینزبورگ در «پنیر و کرم‌ها» کوشیده است سطر به سطر اسناد اندکی را که از محاکمه او بر جای مانده است بکاود و جهان‌بینی این آسیابان گمنام را ترسیم کند و نشان دهد که شهروندان عادی آن‌گونه که تا کنون گمان می‌برده‌ایم، صرفاً فرمانبرِ فرادستان نبوده‌اند بلکه فقط صدایشان ناشنیده مانده است. پنیر و کرم‌ها از شاخص‌ترین نمونه‌های تاریخ‌نگاريِ خُرد و تاریخ‌نگاريِ فرهنگی در جهان است.

مورلی فروید شرلوک هولمز

  • 65,000 تومان

جستار مندرج در این کتاب با این سخن منسوب به ابی واربورگ آغاز می‌شود که «خدا در جزئیات است». در اینجا تلاش گینزبورگ صرف تشریح رویکردی در تاریخ‌نگاری شده که بر وقایع و روابطی به‌ظاهر کم‌اهمیت تکیه دارد که معناهای نامشهودی از یک برهه یا جهان‌بینی مشخص را آشکار می‌کنند. این جزئیات، ردها یا نمایه‌های وجوهی از واقعیت‌اند که می‌توانند تصور ما از یک عصر تاریخی را دگرگون کنند. چنین تمرکزی بر جزئیات، پشتوانه شیوه‌ای است برای ترسیم یک منظومه تاریخی پردامنه که تلاقی‌گاه حوزه‌های متفاوتی از معرفت بوده و بر این اساس به تشریح یک الگو یا پارادایم شناخت منجر می‌شود که عناصر تاریخی بسیار متفاوتی را ذیل یک مجموعه قرار می‌دهد. در این الگو که ریشه‌هایش به ادوار کهن بازمی‌گردد و در دوره مدرن در قالب چندین حوزه شناخت مختلف درآمده، موضوعات مطالعه نه از طریق کاربرد قوانین تعمیم‌یافته بلکه به واسطه نشانه‌هایی جزئی درک می‌شوند که تجسم رد مشخصه‌های کیفی و ویژگی‌های فردی بر محتواهای تاریخی‌اند. از نظر گینزبورگ در واپسین سال‌های قرن نوزدهم چهره‌هایی چون جووانی مورلی، زیگموند فروید و آرتور کانن‌دویل، به رغم تفاوت در حوزه‌های کاری‌شان و به خاطر توجهی که نثار جزئیات حاشیه‌ای به عنوان راهی برای شناخت امور نادیدنی می‌کرده‌اند، نماینده شکل‌های مدرنی از همین الگوی شناخت بوده‌اند.

صفحه‌ی 1