کارل سیگن


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
جهانی که می‌بینم (علم نوری در ظلمت)
  • 300,000 تومان
  • با تخفیف: 300,000 تومان
آهنگ افلاک (سفری در فضا و زمان)
  • 218,000 تومان
  • با تخفیف: 218,000 تومان
نقطه آبی کمرنگ (چشم‌اندازی از آینده بشر در فضا)

جهانی که می‌بینم (علم نوری در ظلمت)

  • 300,000 تومان

- علم، شوق و بلندپروازی انسان را برمی‌انگیزد، شبه‌علم هم همین کار را می‌کند. - از ترویج ضعیف علم در جامعه، رخنه‌‌هایی بر جای می‌ماند که شبه‌علم آنها را به بهترین شکل ممکن پر می‌کند. - اگر بر همگان آشکار شود که هر ادعای علمی پیش از پذیرفته شدن نیاز به شواهد کافی دارد، جایی برای جولان شبه‌علم باقی نمی‌ماند. شاید بتوان استدلال کرد که علم واقعی وقتی به کج‌فهمی آلوده می‌شود، آموزه‌های شبه‌علمی به همان نسبت آسان پذیرفته می‌شوند. - هرگاه اندیشه‌های خود را با واقعیت‌های دنیای بیرون ارزیابی کنیم، در حقیقت در حال به کارگیری روش علمی هستیم. - همه شاخه‌های علم توانایی پیش‌بینی آینده را ندارند (مانند دیرینه‌شناسی) اما بیشتر شاخه‌های آن می‌توانند این کار را با دقت شگفت‌انگیزی چون خورشیدگرفتگی انجام دهند. - چیزی را که ذهنی انتقادگر به‌عنوان رؤیا و توهم می‌شناسد، ذهنی زودباور به‌عنوان دریچه‌ای به واقعیت اما ژرف و تفکربرانگیز تعبیر می‌کند. موضوع آن نیست که سرچشمه‌های دانش دروغین طالع‌بینی، ساده‌انگارانه و کوته‌بینانه است بلکه، پرسش مهم اینست که اعتبار کنونی آن چیست؟

آهنگ افلاک (سفری در فضا و زمان)

  • 218,000 تومان

ما امروزه به شیوه‌ای کاری و قابل برای درک جهان رسیده‌ایم که علم نام دارد. علم از جهانی چنان پر سن‌و‌سال و چنان گسترده پرده برگرفته که در نگاه اول انگار امور بشری در آن پشیزی بیش نیست. ما از کیهان فاصله گرفته‌ایم. چیزی شده گویی دور از دسترس و بی‌ربط به دغدغه‌های روزمره، ولی علم نه فقط فهمیده که کیهان عظمتی سر گیجه‌آور و هیجان‌انگیز دارد و نه فقط اینکه در دسترس فهم آدمی هم هست، بلکه ما هم به مضمونی حقیقی و ژرف جزئی از این کیهان‌ایم؛ اینکه زاده‌ی آن‌ایم و سرنوشت ما سخت به آن گره خورده. اساسی‌ترین و ناچیزترین رویداد‌های بشری ریشه در کیهان و خاستگاه‌های آن دارد. ((آهنگ افلاک)) یا همان ((کیهان)) به کندوکاو در همین منظر کیهانی اهتمام دارد. کارل سیگن (1934-1996) اخترشناس، کیهان‌شناس، اخترشیمیدان و اختر زیست‌شناس و نویسنده‌ی اوکراینی-آمریکایی است که عمده شهرتش به دلیل پژوهش‌هایش درباره هوش فرازمینی است. سیگن در طول عمر حرفه‌ای خود بیش از 600 مقاله‌ی علمی و 20 کتاب منتشر کرد و 30 سال به تدریس آکادمیک همت گماشت.

نقطه آبی کمرنگ (چشم‌اندازی از آینده بشر در فضا)

  • 38,000 تومان

دکتر کارل سیگن برای تلاش‌هایش مدال‌های دستاورد فوق‌العاده علمی و دوبار مدال خدمات برجسته برای عموم و همین‌طور جایزه دستاورد آپولو و نام‌گذاری سیارک 2709 سیگن به اسم وی نایل شد. او هم چنین نشان جان اف کندی علوم فضانوردی انجمن فضانوردی آمریکا، نشان هفتاد و پنجمین سالگرد کلوپ کاشفان مدال کنستانتین تسیولکوفسکی از فدراسیون فضانوردان جماهیر شوروی و نشان ماسورسکی از انجمن فضانوردی آمریکا را برای نقش فوق‌العاده‌اش در توسعه علوم سیاره‌ای ... به عنوان دانشمند تربیت شده در نجوم و بیولوژی دریافت کرد.

صفحه‌ی 1