ژاک دریدا


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
در باب نام
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
نوشتار و تفاوت
  • 220,000 تومان
  • با تخفیف: 220,000 تومان
فروید و صحنه نوشتار (مواجهات)
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان

در باب نام

  • 65,000 تومان

این کتاب شامل سه مقاله از ژاک دریدا فیلسوف و نظریه‌پرداز مهم فرانسوی درباره مسائل اخلاقی، سیاسی و زبان‌شناختی است که با عمل ((نامگذاری کردن)) مطرح می‌شود. مقاله اول، تاملی در باب مسئله جوابگو بودن، حس وظیفه و الزام برای مسئول بودن و حتی امکان پاسخگو نبودن در ارتباط با اخلاقیات و سیاست‌های مسئولیت‌پذیری است. مقاله دوم، مسئله و دشواری امر نامگذاری و امر غیر یا دیگر بودن را که الاهیات تنزیهی مطرح می‌کند در نظر می‌گیرد. مقاله آخر، مسئله فضا را بررسی می‌کند که در یونانی به آن خورا می‌گویند و دریدا آن را از تیمائوس افلاطون وام می‌گیرد. خورا تمام مقولات از نامگذاری گرفته تا جنسیت را بر هم می‌ریزد و نگرشی تازه به ما ارائه می‌دهد.

نوشتار و تفاوت

  • 220,000 تومان

نوشتار و تفاوت مجموعه‌ای از نخستین مقالات دریداست که در سال 1976 منتشر شد و در میان آثار او جایگاهی ممتاز دارد. دریدا در هر یک از این مقالات، که نوعی سکوی پرتاب شمرده می‌شوند، بعضی درون‌مایه‌های بنیادی و روش‌های کلیدی اندیشمندان بزرگ عصر خویش (روسه، فوکو، ژابس، هوسرل، هایدگر، لویناس، ارتو، فروید، باتای، لوی استروس و...) را مورد سنجش قرار می‌دهد. از خلال این سنجش، خطوط و عناصر شکل‌دهنده فضای اندیشه دریدایی اندک اندک چهره می‌نمایند تا در آثار بعدی او سیمای مشخص‌تری پیدا کنند. تنوع، غنا و اهمیت مسائل مطرح شده، شیوه پرسش‌گری و نقد دریدا در این جستارها تولد اندیشمندی را بشارت می‌داد که برای ماندن آمده بود و تاثیر انکارناپذیرش بر اقلیم فلسفی زمانه‌اش گواه آن بوده است.

فروید و صحنه نوشتار (مواجهات)

  • 25,000 تومان

نظریه دریدا در باب نوشتار در آثار نخستین او نتیجه واسازی ساختارگرایی، پدیدارشناسی و روانکاوی بود. او در این دوره از تفکر خود به خوانش متون سوسور و لوی‌استروس و روسو، هوسرل، فروید و غیره پرداخت. واژگان کلیدی دریدا در این دوره که عبارت از نوشتار، رد، و دیفرانس بودند، در زمینه شناخت زبان، ادراک و ذهن ثابت باقی ماندند. در این مقدمه سعی خوهد شد تصویری مقدماتی از کاربرد این مفاهیم در هر کدام از این زمینه‌ها و ارتباط میان آن‌ها عرضه شود تا مدخلی باشد برای ورود به خوانش دریدا از فروید و درک جایگاه مفاهیم نوشتار، رد، و دیفرانس در درون و بیرون بافت فرویدی/روانکاوانه.

صفحه‌ی 1