وودی آلن


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
زندگی از پشت عینک کائوچویی
  • همراه با تخفیف
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 114,750 تومان
جاذبه صفر
  • 79,000 تومان
  • با تخفیف: 79,000 تومان
بیخود و بی‌جهت
  • 170,000 تومان
  • با تخفیف: 170,000 تومان
به خاطر هیچ
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
هیچ و پوچ
  • 94,900 تومان
  • با تخفیف: 94,900 تومان
بی‌خود و بی‌جهت (اتوبیوگرافی) زندگی‌نامه خودنوشت
متل ماه عسل از نو بزن سم (نمایش‌نامه)
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان
نیمه‌شب در پاریس (فیلم‌نامه)
  • 18,500 تومان
  • با تخفیف: 18,500 تومان
مرگ در می‌زند (تجربه‌های کوتاه 1) نمایش‌نامه
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان
مرگ خدا (نمایش‌نامه)
  • همراه با تخفیف
  • 108,000 تومان
  • با تخفیف: 91,800 تومان
مرگ در می‌زند (مجموعه‌های طنز وودی آلن) نمایش‌نامه
  • همراه با تخفیف
حباب معلق (نمایش‌نامه)
  • همراه با تخفیف
  • 104,000 تومان
  • با تخفیف: 88,400 تومان

زندگی از پشت عینک کائوچویی

  • 135,000 تومان

آلن استورات کونیگزبرگ مشهور به وودی آلن (متولد 1935) یکی از سرشناس‌ترین کارگردان‌ها و هنرپیشه‌های سینمای آمریکاست و شماری از فیلم‌هایش جایزه اسکار دریافت کرده است. در کتاب حاضر، گردآورنده علاوه‌بر آنکه شرح جامعی از زندگی، فعالیت‌ها و فیلم‌های او به دست داده، بخش اعظم نقل قول‌های طنازانه-حکمت‌آمیز او را در ذیل بیش از سی‌و‌پنج موضوع به فارسی برگردانده است. این عبارت‌ها و گزین‌گویه‌ها یکی از دلایل تشخص فکری و هنری این سینما‌گر و کمدین بسیار سرشناس در نیمه دوم سده بیستم میلادی و قرن بعد محسوب می‌شود.

جاذبه صفر

  • 79,000 تومان

بامزه بودن کار آسانی نیست. هرکس تا حالا در کوکتل پارتی به شوخی‌های بی‌مزه دیگران گوش داده و مجبور بوده به رسم ادب زورکی بخندد، خوب می‌داند که همه دوست دارند بامزه باشند ولی این دور گران را به هر کسی نمی‌دهند. روی کاغذ سفید که نمی‌توان به زمان‌بندی و ایما واشاره و حالت چهره اتکا کرد، بامزه بودن سخت‌تر هم می‌شود.

بیخود و بی‌جهت

  • 170,000 تومان

وودی آلن می‌گوید زندگی‌اش قصه‌ی زیادی برای گفتن ندارد، اما بیخود و بی‌جهت پر از قصه و خاطره و تصاویر زنده‌ی یک زندگی جنجالی است؛ زندگی‌ای که از خیابان‌های بروکلین آغاز می‌شود، کودکی‌اش در آرزوی سفر با قطار به منهتن و پناه‌ گرفتن در سالن سینمای محله و نواختن کلارینت در اتاق کوچک خانه‌ی پدری سپری می‌شود و به طنزنویسی برای روزنامه‌ها و اجرای استندآپ کمدی در سالن‌ها و بلاخره ایستادن پشت دوربین به‌ عنوان کارگردان می‌رسد. آلن در این کتاب از مسیر زندگی حرفه‌ای‌اش که به قول خودش همیشه با خوش‌شانسی قرین بوده می‌گوید؛ از زندگی خانوادگی‌اش و تمامی رسوایی‌ها و اتهاماتی که در سال‌های اخیر دوباره جایگاهش را در هالیوود خدشه‌دار کرده‌ است. زندگی‌نامه‌ی آلن درست مثل فیلم‌هایش است؛ شلوغ، پر از جزئیات، سرزنده و مملو از طعنه و کنایه‌های طنز‌آمیز.

به خاطر هیچ

  • 40,000 تومان

مثل هولدن، حال و حوصله مزخرفات دیوید کاپرفیلدی را ندارم، ولی در مورد من، ممکن است کمی شرح حال پدر و مادرم از خواندن درباره خودم برایتان جالب‌تر باشد. برای مثال، پدرم زاده بروکلین بود. موقعی که همیشه مزرعه بود، توپ جمع‌کن بروکلین داجرز، بیلیاردباز تیغ‌زن، مامور شرط‌بندی، مردی کوچک ولی یک یهودی سرسخت با پیراهن‌های قرتی و موی سیاه چرمی که مانند جورج رافت به عقب می‌زد...

هیچ و پوچ

  • 94,900 تومان

من پا به این دنیا گذاشتم. دنیایی که هرگز در آن احساس راحتی نخواهم کرد. آلن استوارت کونیکسبرگ در اول دسامبر 1935 به دنیا آمد. در واقع من سی‌ام نوامبر نزدیک نیمه‌شب به دنیا آمدم و والدینم تاریخ را کمی دستکاری کردند تا بتوانم زندگی را روز اول ماه شروع کنم. این تغییر تاریخ هیچ سودی به من نرساند و ترجیح می‌دادم آن‌ها به جای این کار برایم ملکی، سرمایه‌ای یا پولی گنده به ارث بگذارند. با این‌‌که پدر و مادرم در بروکلین زندگی می‌کردند، در بیمارستان برونکس به دنیا آمدم. نپرسید چطور شد که مادرم این همه راه را تا برونکس طی کرد تا مرا پس بیندازد. شاید آن بیمارستان غذای مجانی می‌داد. به هر حال مادرم به راحتی از بیمارستان برونکس بیرون نیامد. او تقریبا داشت می‌مرد. در واقع چند هفته‌ای وضعیت وخیمی داشت. آن‌طور که خودش می‌گوید آب‌درمانی مداوم بود که او را دوباره به زندگی بازگرداند. فقط همین را کم داشتم که پدرم از همان روز اول اول مسئول نگهداری من شود. فکرش را بکنید اگر قرار بود پدرم مرا بزرگ کند، احتمالا الان سابقه کیفری‌ای به درازای تورات داشتم. عجیب این است، با این‌‌که پدر و مادری بامحبت داشتم، آدم بزرگی عصبی شدم! چرایش را نمی‌دانم.

بی‌خود و بی‌جهت (اتوبیوگرافی) زندگی‌نامه خودنوشت

  • 97,000 تومان

مثل هلدن، خوشم نمیاد وارد چرندیات دیوید کاپرفیلدی بشم. ولی در مورد من، شاید دونستن راجع به والدینم براتون جذاب‌تر از خودم باشه. مثلا بابام تو بروکلین به دنیا اومد، اون هم زمانی که همه‌ش مزرعه بود. اوایل توپ‌جمع‌کن تیم بروکلین داجرز بود، بعد هم شد متقلب بیلیارد و دلال شرط‌بندی. اون یه مرد کوچک اندام و یه یهودی سرسخت بود که لباس‌های شیک می‌پوشید و موهایش رو مدل جرج رفت گریس می‌زد و می‌داد بالا...

متل ماه عسل از نو بزن سم (نمایش‌نامه)

  • 18,000 تومان

سام: من اون شخصیت رو دوست داشتم. نوشته‌های تو خیلی کندن... اون داستان پست مدرنیستیت در مورد اون ملحده که هشتاد سال توی یه اتاق خالی، بی که تکون بخوره، تنها می‌نشست چون که می‌خواست زندگیش آهسته بگذره... خوابم برد اصلا... خاخام: امروزه بسی باب است انسان‌ها الحاد را ستایش کنند، اما دمی که در بستر مرگند، روحانی‌ای می‌طلبند تا آرامش‌شان دهد. یا اومانیستی سکولار و فریادزنان که، «داره درد می‌کشه، داره درد می‌کشه، دستگاهش رو قطع کنید»؟ جری: آهان! متوجه‌م، خاخام... منظورت اینه می‌تونی کمکم کنی؟ خاخام: بنده؟ خیر... تنها خدا قادر است کمکت کند. تمام آنچه بنده می‌توانم ختنه است و ترتیب دادن خاکسپاری آبرومندانه‌ات.

نیمه‌شب در پاریس (فیلم‌نامه)

  • 18,500 تومان

“نیمه شب در پاریس” مانند خیالات و آرزوهایی است که در میانه کاری، شما را درگیر خود می کند. فیلم با معرفی زن و شوهری در پاریس (به همراه والدین زن) آغاز می شود. گیل (با بازی اون ویلسن) و اینز (با بازی راشل مک آدامز) به نظر می رسد که عاشق همدیگر هستند، اما چیزی که گیل را واقعا عاشق خود کرده است، شهر پاریس در فصل بهار است و نه چیز دیگر. “گیل” (کاراکتر مرد داستان) یک فیلمنامه نویس سطح پایین از هالیوود است که این آرزو را در اعماق قلب‌اش همیشه با خود دارد تا با نوشتن رمانی بزرگ، روزی بتواند به جایگاه خدا گونه نویسندگان بزرگی برسد که روحشان وجود گیل را به تسخیر خود در آورده‌اند. نویسندگانی ماتند ارنست همینگوی، فیتزجرالد و بقیه اسطوره‌هایی که در دهه ۱۹۲۰ پاریس زندگی می کردند.

مرگ در می‌زند (تجربه‌های کوتاه 1) نمایش‌نامه

  • 24,000 تومان

نمایش در اتاق خواب خانه دوطبقه نات اکرمن رخ می‌دهد که جائی در کیوگاردنز واقع است. کف اتاق کیپ تا کیپ با قالی فرش شده است. یک تختخواب دو نفره بزرگ و یک میز توالت بزرگ. اتاق اسباب و اثاثه و پرده مفصل دارد، و روی دیوارها چند تابلوی نقاشی و یک دماسنج زشت آویزان است. به هنگام بالا رفتن پرده، موسیقی ملایمی به گوش می‌رسد...

مرگ خدا (نمایش‌نامه)

  • 108,000 تومان

نمایش‌نامه مرگ - همچنین خدا - جزو نمایش‌نامه‌های دوران نخست فعالیت وودی آلن به شمار می‌روند. نمایش‌نامه‌هایی با شمار زیاد بازیگر، سنت نمایش‌های وودویل، ورود و خرو‌های سریع و پیاپی - همچون کمدی‌های برادران مارکس - تاثیر از شیوه تئاتر واقع‌گریز برشت، و گفت‌و‌گوهایی یادآور جهان منطق‌گریز برشت.

مرگ در می‌زند (مجموعه‌های طنز وودی آلن) نمایش‌نامه

  • 68,000 تومان

مرگ: (زیرا او چیزی نیست جز مرگ) یا عیسی مسیح. نزدیک بود گردنم بشکنه. نات: (با حیرت به او نگاه می‌کند) تو کی هستی؟ مرگ: مرگ. نات: مرگ. گوش کن. می‌تونم بشینم؟ نزدیک بود گردنم بشکنه. دارم مثل بید می‌لرزم. نات: گفتم تو کی هستی؟ مرگ: مرگ. یه لیوان آب می‌آری؟ نات: مرگ؟ یعنی چی؟ مرگ: چت شده؟ این لباس سیاه و صورت سفیدمو نمی‌بینی؟ نات: چرا. مرگ: الان هالووینه؟ نات: نه. مرگ: پس من مرگم دیگه. حالا میشه یه لیوان آب یا فرسکا بدی دستم؟ نات: اگر این یه شوخیه... مرگ: شوخی چیه؟ ببینم تو پنجاه و هفت سالته؟ نات آکرمنی؟ آدرست پلاک 118 خیابون پسیفیک؟ مگر اینکه اشتباه اومده باشم. کو این برگه احضاریه؟ جیب‌هایش را می‌گردد و سرانجام کارتی را با یک آدرس رویش نشان می‌دهد، ظاهرا دوباره برای اطمینان نگاهی به آن می‌اندازد.)

حباب معلق (نمایش‌نامه)

  • 104,000 تومان

می‌دونی، بعضی وقت‌ها آدم خودشو تو بد وضعیتی می‌ندازه. نمی‌گم خیلیش تقصیر خودم نیست، چون می‌دونم هست. ولی بعضی وقت‌ها هر کاری هم بکنی، نمی‌تونی گره‌هه‌ رو باز کنی. اون‌وقت زمان کم‌کم نزدیک می‌شه به ته و دیگه تنها امیدت هم الان‌هاس که از دست بره. فقط ول کن و از سر شروع کن. آدم هر از گاهی باید به خودش اهمیت بده. من هیچ‌وقت دلم خونواده نخواست بتی. چون می‌دونستم با ذات من نمی‌خونه. گوش می‌کنی... چون می‌خوام از کارهایی که دارم می‌کنم دفاع کنم.

1  2  صفحه‌ی 1