نیل شوبین


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ماهی درونی شما (سفر به 3 و نیم میلیارد سال تاریخچه بدن انسان)
دگرگونی های بزرگ (رمز گشایی چهار میلیارد سال حیات از فسیل‌های باستانی تا دی ان ای)
عالم درون (کشف تاریخ مشترک صخره‌ها سیاره‌ها و انسان‌ها)

ماهی درونی شما (سفر به 3 و نیم میلیارد سال تاریخچه بدن انسان)

  • 65,000 تومان

چرا ما به همین شکلى که هستیم وجود داریم؟ دست انسان چه چیزى را با بال یک مگس به اشتراک دارد؟ آیا پستان‌ها، غده‌هاى عرق، و فلس به نوعى با هم ارتباط دارند؟ براى بهتر فهمیدن ساختار داخلى بدنمان و ردیابى منشاء بسیارى از بیمارى‌هاى شایع امروزین مى‌باید به منابعى پیش‌بینى نشده روى آوریم، یعنى کرم‌ها، مگس‌ها، و حتى ماهى‌ها. نیل شوبین، دیرین‌شناس و استاد کالبدشناسى که تیکتالیک را کشف کرد-«حلقه مفقوده» اى که عنوان اصلى خبرهاى جهان در آوریل سال ٢٠٠6 بود- داستان تکامل را با ردیابى اندام‌هاى بدن انسان در میلیون‌ها سال پیش از این باز مى‌گوید. مدت‌هاى زیادى پیش از آنکه اولین موجودات بر زمین پا بگذارند. شوبین با بررسى فسیل‌ها و دى. ان. ای آن‌ها به ما نشان مى‌دهد که دست‌هاى ما واقعا شبیه باله ماهیان است، سر ما مانند ماهیان بى آرواره‌اى است که سال‌هاى زیادى است منقرض شده‌اند، و بخش‌هاى عمده‌اى از ژنگان ما و کارکردشان شبیه کرم‌ها و باکترى‌ها است. نیل شوبین باعث مى‌شود که خود و جهانمان را در پرتو کاملا جدیدى ببینیم. ماهى درونى شما نوشته دانشورزانه‌اى است در بهترین حالت آن- روشنگر، قابل فهم، و با اشتیاقى فراوان گفته مى‌شود.

دگرگونی های بزرگ (رمز گشایی چهار میلیارد سال حیات از فسیل‌های باستانی تا دی ان ای)

  • 50,000 تومان

در طول میلیاردها سال، ماهی‌های باستانی برای راه رفتن بر روی خشکی تکامل پیدا کردند، خزندگان به پرندگانی تکامل یافتند که توانایی پرواز داشتند، و نخستیان به انسان‌هایی تکامل پیدا کردند که روی دو پا راه می‌روند، سخن می‌گویند، و می‌نویسند.بیش از یک قرن است که دیرینه شناسان با سفر به مناطق مختلف جهان در پی یافتن فسیل‌هایی هستند که نشان دهند این‌گونه تغییرات چگونه ایجاد شده‌اند. ما اکنون به لحظه‌ مهمی رسیده‌ایم - فسیل های ماقبل تاریخ به همراه فناوری DNA ابزارهای لازم را برای پاسخ‌گویی به پرسش های اساسی درباره وجود خودمان در اختیار ما گذاشته است: تغییرات بزرگ تکاملی چگونه اتفاق می‌افتد؟ آیا حضور ما بر روی زمین صرفا نتیجه تصادف است؟ این علم جدید، تاریخ چند میلیارد ساله تکامل را با مسیر پر پیچ و خم آن که مملو از آزمایش و خطا، تصادف و نوآوری است، آشکار می‌کند. نیل شوبین در کتاب دگرگونی‌های بزرگ خواننده را به سفری اکتشافی به درازای چندین قرن می‌برد که در آن کاشفان و دانشمندان تلاش می‌کنند منشاء تنوع عظیم حیات بر روی زمین را درک کنند.

عالم درون (کشف تاریخ مشترک صخره‌ها سیاره‌ها و انسان‌ها)

  • 36,000 تومان

همان‌طور که تاریخچه‌ی زمین در دل سنگ‌ها حک شده، تاریخ 14 میلیارد ساله‌ی عالم نیز در بدن انسان نقش بسته است. نیل شوبین در یکی از بهترین کتاب‌های غیر داستانی به انتخاب مجله‌ی نقد کتاب کرکس ریویوز (Kirkus Reviews) ارتباط بین تکامل عالم و تکامل حیات انسان را آشکار می‌کند. شوبین نشان می‌دهد که فیزیک، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، شیمی و از قرار معلوم همه‌ی علوم دیگر در پیچیده‌ترین جزییات حیات انسانی نقش دارند. او از کوچک‌ترین سطح، یعنی ترکیب ملکولی ما، شروع‌ می‌کند و شکل‌گیری سیارات و قمرهایشان و خود سیاره‌ی زمین را در دل تحول اندام‌ها، سلول‌ها و ژن‌های سازنده‌ی بدن انسان ردیابی می‌کند. نیل شوبین، دیری‌شناس و زیست‌شناس، در حال حاضر پروفسور کمیته‌ی زیست‌شناسی تکاملی و رشته‌ی آناتومی و زیست‌شناسی اندامی و رئیس همین دپارتمان در دانشگاه شیکاگو است. بیشترین شهرت او به‌سبب کشف حلقه‌ی گمشده بین ماهی‌های اولیه و نخستین جانوران خشکی‌زی است.

صفحه‌ی 1