ناصر فکوهی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
هارون یشایایی (تاریخ فرهنگی ایران مدرن)
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
من او آن‌ها (هویت در نگاه واژگون‌ساز دوربین) جستارها و نوشتارهایی درباره عکس و عکاسان
مرگ‌ها و یادها
  • 91,000 تومان
  • با تخفیف: 91,000 تومان
همراه با باد (جستارها گفتارها و نوشته‌ها درباره فیلم مستند و مستندسازان)

هارون یشایایی (تاریخ فرهنگی ایران مدرن)

  • 125,000 تومان

هامون موفق بود. با این‌که اثر خیلی مدرن و نویی است، ولی آن دوره از هامون استقبال شد. به نظر من آن‌چه هامون را اینطوری مورد استقبال نسل جوان قرار داد، بازی هوشمندانه خسرو بود. (هارون یشایایی)

من او آن‌ها (هویت در نگاه واژگون‌ساز دوربین) جستارها و نوشتارهایی درباره عکس و عکاسان

  • 170,000 تومان

اولین و قدیمی‌ترین نوع ثبت، ثبت بیولوژیک است که در خدمت بقای انسان و تضمین‌کننده هویت اوست. این نوع ثبت حاصل حواس پنج‌گانه انسان و در خدمت حافظه است... در برابر ثبت، سازو کار دیگری به نام فراموشی هم وجود دارد که آن نیز برای ادامه حیات و تحمل درد و رنج ضروری است. ثبت تصویر و یا حذف تصاویر، برای سازوکارهایی که در دیالکتیک درد و لذت، خاطره و فراموشی حیات را ممکن می‌کنند، وارد عمل می‌شوند....

مرگ‌ها و یادها

  • 91,000 تومان

داستان این کتاب، روایتی آشناست که همه دوست دارند فراموشش کنند. داستان یادهایی فراموش‌ناشدنی، اما فراموش شده. داستان دوستانی که دوست‌داشتی باز هم می‌توانستند کنارت بودند، اما نیستند. کتاب در همان حال، مجموعه ای بزرگ از گفتارها و نوشته هایی است که در طول سال‌ها درباره مرگ در همه اشکالش به بیان آورده‌ایم. جستارها، مقاله‌ها و گفتگوها، همه مرگ‌ها: خشونت‌آمیز، در آرامش یا در آشوب و درد: همه مرگ‌ها و بسیاری از اندیشه ها درباره مرگ: آن‌ها که بسیار به ما نزدیکند، اما نزدیکشان نمی‌خواهی و آن‌ها که آنقدر دورند که باورشان نداری.

همراه با باد (جستارها گفتارها و نوشته‌ها درباره فیلم مستند و مستندسازان)

  • 57,000 تومان

بسیاری فیلم‌های مستند نیز وجود دارد که هم اسنادی مهم از یک واقعه و یا دوره هستند هم در سطح خرد، عمیقا موضوع مورد مطالعه خود را شناخته و منتقل کرده‌اند. کوشش ناصر فکوهی در کتابی که در دست داریم، اتفاقا عنایت به همین دسته از فیلم‌هاست و فیلم انسان‌شناسی را در جایگاهی دست‌نیافتنی تعبیه نمی‌کند. او البته با رویکرد انسان‌شناسی تصویری به سراغ فیلم می‌رود. همچنان که در روش تاریخ‌نگاری معاصر فرانسه نیز مارک فرو در جستجوی معنا از طریق رمزگشایی و تفسیر نهایی متن و معنای مورد نظر کارگردان یا مولف فیلم است و آن را در بافت اجتماعی، تاریخی و سیاسی‌اش بررسی می‌کند. برای مارک فرو هر فیلم داستانی و یا مستند می‌تواند در کشف شرایط تولید اثر به تاریخ‌نگار کمک کند. کلید واژه مورد نظر او منتالیتی یا آگاهی جمعی است که ورای افراد یک جامعه عمل می‌کند؛ بنابراین برای شناخت روحیه و زندگی روزمره جامعه مورد نظرش، فیلم را موضوع مورد مطالعه خود قرار می‌دهد. به نظر مارک فرو، فیلم‌ها بیش از آن که اطلاعاتی درباره موضوع و حوادث فراهم کنند. اسناد معتبری درباره سازندگان آن فیلم‌ها و روحیه زمانه خود هستند. با توجه به این مباحث، من در سراسر کتاب حاضر هدفی را می‌بینم که «اینک و حاضر بودن» را از سویی و «کاربردی بودن» را از سوی دیگر نشانه رفته است.

صفحه‌ی 1