میسن کری


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
عادات و آداب روزانه بزرگان
  • 299,000 تومان
  • با تخفیف: 299,000 تومان
عادات و آداب روزانه بزرگان (چنین کنند بزرگان چو کرد باید کار)
آداب روزانه (روز بزرگان چگونه شب می‌شود)
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان

عادات و آداب روزانه بزرگان

  • 299,000 تومان

کتاب حاضر تلاشی است برای جبران نابرابری جنسیتی در کتاب اولم، «عادات و آداب روزانۀ بزرگان». هدفم این بود به چیزی بیش از امور پیش‌پاافتادۀ روشنفکرانه دست‌یابم؛ می‌خواستم کتاب اولِ «عادات و آداب روزانۀ بزرگان» چراغ راهی باشد برای کسانی که سعی می‌کنند به طرح‌های خلاقانۀ خود بپردازند و می‌کوشند به‌طور منظم برای اهداف خود وقت بگذارند یا به حالت روحی مناسب برای انجام کار برسند. من اغلب به‌عنوان نویسنده در چنین وضعیتی بوده‌ام، در نتیجه همیشه مشتاق بودم که بشنوم چگونه دیگران در ابتدایی‌ترین سطح، از پس کار خود برمی‌آیند. آیا هر روز می‌نویسند یا نقاشی می‌کنند یا آهنگ می‌سازند، اگر چنین است، در عمل چقدر کار می‌کنند و چه وقت‌هایی شروع به کار می‌کنند؟ آیا تعطیلات آخر هفته را هم روز کاری به حساب می‌آورند؟ چطور به کار خود می‌رسند و همزمان امرارمعاش می‌کنند؟ آیا به‌قدر کافی می‌خوابند و به افرادی که در زندگی با آنها در ارتباط هستند توجه می‌کنند؟ و با فرض اینکه از عهدۀ سامان‌دهی کارها برآیند، چگونه بر بحران‌های گذرای روحی خود فائق می‌آیند؟

عادات و آداب روزانه بزرگان (چنین کنند بزرگان چو کرد باید کار)

  • 99,000 تومان

اندیشمندان بزرگ چگونه روزگار می‌گذرانند، از چه چیزهایی الهام می‌گیرند و چگونه آثار خود را خلق می‌کنند. آنتنی ترالپ هر بامداد پیش از آنکه به محل کارش برود سه هزار کلمه می‌نوشت. جرج گرشوین با پیژامه و هوله پالتویی پشت پیانو می‌نشست و آهنگ می‌ساخت. فروید روزی شانزده ساعت کار می‌کرد، ولی گرترود استاین هیچ‌گاه نتوانست بیش از 30 دقیقه قلمی کند. کتاب حاضر روایتی نغز از استعداد شگرف نوابغی است که به یک جهش از مرزهای روزمرگی گذر کرده، بر قله آفرینندگی می‌نشینند. مولف از مارکس تا موراکامی، از بتهوون تا ادن، آداب روزانه و برنامه کار بیش از صد و پنجاه تن از بزرگ‌ترین فیلسوفان، نویسندگان، هنرمندان و آهنگ‌سازان جهان را بررسی می‌کند.

آداب روزانه (روز بزرگان چگونه شب می‌شود)

  • 125,000 تومان

هنگام نوشتن این کتاب، اغلب به جمله‌ای از کافکا می‌اندیشیدم که به محبوبش، فلیسه باوئر، نوشته بود. او که از زندگی فشرده و کار روزانه ملال‌آورش فرسوده شده بود، گلایه می‌کرد که «وقت تنگ است و توانم اندک. اداره خوف‌ناک است و خانه شلوغ، اگر نتوان زندگی خوشایند و ساده‌ای داشت، ناگزیر باید چاره‌های ظریف اندیشید و راه خود را باز کرد.» کافکای بیچاره! اما کیست از میان ما که چشم به راه یک زندگی خوشایند و ساده نباشد؟ برای بیش‌تر ما زندگی اغلب توان‌فرساست و چاره‌اندیشی‌های ظریف کافکا نه آخرین پناه، که کمال مطلوب است. پس زنده باد راه خود را بازکردن.خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست فارسی بی‌پلاس ارائه شده است.

صفحه‌ی 1