محمدعلی فروغی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
غزلیات سعدی
  • 380,000 تومان
  • با تخفیف: 380,000 تومان
خاطرات محمدعلی فروغی به همراه یادداشت‌های روزانه از سال‌های 1293 تا 1320
سیر حکمت در اروپا و حکمت سقراط و افلاطون
  • 580,000 تومان
  • با تخفیف: 580,000 تومان
کلیات سعدی
  • 1,500,000 تومان
  • با تخفیف: 1,500,000 تومان
قصاید سعدی (مجموعه آثار شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی) جلد 4

غزلیات سعدی

  • 380,000 تومان

کدام چاره سگالم که با تو در گیرد / کجا روم که دل من دل از تو بر گیرد / ز چشم خلق فتادم هنوز و ممکن نیست / که چشم شوخ من از عاشقی حذر گیرد

خاطرات محمدعلی فروغی به همراه یادداشت‌های روزانه از سال‌های 1293 تا 1320

  • 450,000 تومان

شاید کمتر کسی را از رجال سیاسی و فرهنگی ایران بتوان سراغ کرد که در ثبت وقایع روزانه زندگی خود به اندازه محمدعلی فروغی (1256 - 1321) مداومت به خرج داده باشد. فروغی از بیست و شش سالگی به نوشتن وقابع زندگی‌اش پرداخت و با همه مشغله‌ای که در ادوار مختلف خویش داشت این کار را با جد و جهد دنبال کرد. او خود در عنفوان جوانی نوشته است بدین یادداشت‌نویسی روی آورد تا مرآت حیاتش باشد؛ و امروز این روزنامه حیات - که حدودا هجده سال از ابام زندگی او را در بر دارد - برای ما یادگار فرهنگی گرانبهایی است که بخشی از تاریخ سیاسی و فرهنگی کشورمان را آینگی می‌کند.

سیر حکمت در اروپا و حکمت سقراط و افلاطون

  • 580,000 تومان

کتاب، چاپ دیگری از اثر نامدار "محمد علی فروغی" است که در یک مجلد و با همان ترتیب پیشین به طبع رسیده است. معرفی و تبیین اجمالی فلسفه از قدیم‌ترین ایام (درعصر یونان کهن) تا زمان حاضر هدف اصلی نگارنده بوده و بر این اساس در قالب سه دوره مشخص تدوین گردیده است: از زمان باستان تا دکارت (حکمای پیش از سقراط، سقراط و افلاطون و ارسطو، متاخرین از حکمای قدیم، حوزه علمی اسکندریه و دوره رومیان، علم و حکمت در اوایل قرون وسطی، اسکولاستیک، تجدید حیات علم و ادب، فرنسیس بیکن، و دکارت)؛ از آغاز سده هفتم میلادی تا پایان سده هجدهم (حکمای فرانسه در سده هفدهم، اسپینوزا، لایب یتس، و حکمای انیگس در سده‌های هفدهم و هجدهم، حکمای فرانسه در سده هجدهم، و کانت)؛ از آغاز سده نوزدهم میلادی تا سده حاضر (حکمای آلمان، فرانسه و انگلیس در نیمه اول و دوم سده نوزدهم).

کلیات سعدی

  • 1,500,000 تومان

شیخ سعدی نه تنها یکی از ارجمندترین ایرانیان است، بلکه یکی از بزرگ‌ترین سخن‌سرایان جهان است. در میان پارسی‌زبانان یکی دو تن بیش نیستند که بتوان با او برابر کرد. و از سخن‌گویان ملل دیگر هم از قدیم و جدید و کسانی که با سعدی همسری کنند بسیار معدودند. در ایران از جهت شهرت کم‌نظیر است و خاص و عام او را می‌شناسند. در بیرون از ایران هم عوام اگر ندانند خواص البته به بزرگی قدر او پی‌برده‌اند.

قصاید سعدی (مجموعه آثار شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی) جلد 4

  • 28,000 تومان

کلیات شیخ سعدی گنجینه‌ای است که نمی‌توان قدر و قیمت برای آن معین کرد. اگر از دست و زبان کسی برآید که از عهده ستایش او به درآید دست و زبان من نیست و مرا آن جسارت نباشد که قدم به این میدان گذارم. از نثرش بگویم یا از نظمش؟ از حکمت و عرفانش بسرایم یا از اخلاق و سیاستش؟ مراتب عقلی او بسنجم یا حالات عشقی؟ غزلیاتش را یاد کنم یا قصایدش را؟ به گلستانش دعوت کنم یا به بوستان؟

صفحه‌ی 1