محمد رضایی راد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
انتقام دیونوسوس (خوانشی دولت‌شهری از تراژدی و کمدی یونانی) دفتر دوم آیسخولوس مبلغ (2 جلدی)
انتقام دیونوسوس (خوانشی دولت‌شهری از تراژدی و کمدی یونانی) دفتر یکم 1 مقدمه انتقادی (2 جلدی)
سفرنامه برزخ (نمایش‌نامه)
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
حفره
  • 140,000 تومان
  • با تخفیف: 140,000 تومان
صدای آهسته (نمایش‌نامه)
  • 16,500 تومان
  • با تخفیف: 16,500 تومان
رقصی چنین (نمایش‌نامه)
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
فرشته تاریخ (نمایش‌نامه)
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان
گزارش خواب (نمایش‌نامه)
  • 36,000 تومان
  • با تخفیف: 36,000 تومان
ناکجا و 2 نمایش‌نامه دیگر (نمایش‌نامه)
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان
فیگورها (6 تک‌گویی) نمایش‌نامه
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان
بازگشت به خان نخست و هشتمین خان (نمایش در 1 صحنه) 2 نمایش‌نامه
فعل (شطحیاتی در دستور) نمایش‌نامه
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان

انتقام دیونوسوس (خوانشی دولت‌شهری از تراژدی و کمدی یونانی) دفتر دوم آیسخولوس مبلغ (2 جلدی)

  • 80,000 تومان

جلد نخست این رساله پاره‌ای از احکام قطعی درباره تراژدی را مورد پرسش قرار داده، به پژوهشی مجدد در خصوص هر یک می‌پردازد: آیا تراژدی به معنای سوگنامه است؟ آیا تراژدی نمایشی درباره تقدیر محتوم است؟ آیا تراژدی از دل آیین دیونوسوسی استخراج شده است؟ آیا می‌توان از عنوان تراژدی برای تمام درام‌های تراژیک استفاده کرد؟ از این پرسش‌ها پرسش‌های دیگری درباره فهم تراژدی، درام تراژیک، قهرمان تراژیک و نسبت تراژدی با سیاست زاده می‌شود. این رساله شش جلدی می‌کوشد از طریق نقد پاره‌ای بدفهمی‌های رایج و تاریخی درباره تراژدی شیوه‌ای پیشنهاد کند که بر اساس آن خوانش تمام تراژدی‌ها (و کمدی‌ها) از تفسیری هماهنگ و سازگار پیروی کنند. در این چشم‌انداز تراژدی‌ها و (کمدی‌ها) فارغ از تفاوت‌های روایی برخی تحولات سبکی همچون کلیتی هماهنگ درون‌سازه‌ای عظیم به نظر خواهند آمد. این کلیت هماهنگ همانا محتوای سیاسی تراژدی و آن سازه عظیم ساختار سیاسی دولت‌شهری هلنی است.

انتقام دیونوسوس (خوانشی دولت‌شهری از تراژدی و کمدی یونانی) دفتر یکم 1 مقدمه انتقادی (2 جلدی)

  • 170,000 تومان

جلد نخست این رساله پاره‌ای از احکام قطعی درباره تراژدی را مورد پرسش قرار داده، به پژوهشی مجدد در خصوص هر یک می‌پردازد: آیا تراژدی به معنای سوگنامه است؟ آیا تراژدی نمایشی درباره تقدیر محتوم است؟ آیا تراژدی از دل آیین دیونوسوسی استخراج شده است؟ آیا می‌توان از عنوان تراژدی برای تمام درام‌های تراژیک استفاده کرد؟ از این پرسش‌ها پرسش‌های دیگری درباره فهم تراژدی، درام تراژیک، قهرمان تراژیک و نسبت تراژدی با سیاست زاده می‌شود. این رساله شش جلدی می‌کوشد از طریق نقد پاره‌ای بدفهمی‌های رایج و تاریخی درباره تراژدی شیوه‌ای پیشنهاد کند که بر اساس آن خوانش تمام تراژدی‌ها (و کمدی‌ها) از تفسیری هماهنگ و سازگار پیروی کنند. در این چشم‌انداز تراژدی‌ها و (کمدی‌ها) فارغ از تفاوت‌های روایی برخی تحولات سبکی همچون کلیتی هماهنگ درون‌سازه‌ای عظیم به نظر خواهند آمد. این کلیت هماهنگ همانا محتوای سیاسی تراژدی و آن سازه عظیم ساختار سیاسی دولت‌شهری هلنی است.

سفرنامه برزخ (نمایش‌نامه)

  • 30,000 تومان

در جایی یکی از آدم‌های نمایش می‌گوید: «بهشت افسانه‌ست ولی تنگه ظلمات افسانه نبود، و من اون‌جا رو دیدم. خیلی شبیه شهرک‌ها و مجتمع‌هایی بود که طراحی کردید و ساختید. شما رفتید دنبال بهشت گمشده، اما به تنگه ظلمات رسیدید و چون نتونستید اون‌جا رو به شهرتون بدل کنید، پس شهرتون رو بدل کنید، پس شهرتون رو به تنگه ظلمات بدل کردید. بله اون‌جا براتون بهشت وارونه بود و به همین خاطر هرگز جرئت برگشتن بهش رو نداشتید.»

حفره

  • 140,000 تومان

رمان در روزهای آغاز جنگ بین ایران و عراق آغاز می‌شود. پسرکی عرب‌زبان در دهکده‌ای مرزی همراه خانواده‌اش زندگی می‌کند که ناگهان جنگ صاعقه‌وار بر آن‌ها فرود می‌آید. او حتی فرصت گریختن ندارد و باید در جایی پنهان شود. شاید یک حفره... از سویی، در زمان حال، تعقیب و گریزی در جریان است و پیونددهنده این دو داستان شاید باز هم یک حفره باشد... رضایی‌راد با ریتمی سریع، مکالماتی خوش‌آهنگ و استفاده از امکاناتی تاریخی که داستان به او داده رمانی نوشته که مخاطب را مدام غافلگیر می‌کند. وجدانی که هدف داستان اوست به زمان چنگ می‌زند تا بتواند نشانه‌های شر را بیابد و آن‌ها را تماشا کند. اما این شر در همه جان روایت رخنه کرده است. آیا مردگان رستگار می‌شوند؟

صدای آهسته (نمایش‌نامه)

  • 16,500 تومان

در جایی از نمایش صدای آهسته. مرد یا زن نمایش خواهد گفت: «تو از من گریزی نداری. من از لحظه‌ای که. چشم باز کردی با تو بودم. وقتی که راه رفتی؛ وقتی که دهان باز کردی، در کنار تو می‌خوابیدم. با تو بزرگ می‌شدم. وقتی که بلوغ می‌شدی. من تنت را می‌کاویدم. بر میل‌هایت چنگ می‌کشیدم... تو را در تقدیر ترشحات درونت اسیر کردم. با تو شکل گرفتم، شمایلی دوگانه و دورویه که. بر هم چنگ می‌انداختند و هر دو از همان دورها می‌دانستیم. که یکی از ما دو باید ویران شود.» و بدین گونه این هم‌آمیزی منحوس که می‌باید. به ناچار از هم بگسلد، از مرزهای تن می‌گذرد. و به سر حدات روح پای می‌نهد و نشان می‌دهد. این اجناس متمایز جنسیت - همچون نحوه‌هایی از. بودن در جهان - آنگاه که به تقدیر ناموزون ترشحات درون. درهم بیامیزد، پس "خطای کبریایی" آغاز می‌شود.

رقصی چنین (نمایش‌نامه)

  • 15,000 تومان

((مردی که روی مین ایستاده سخن می‌گوید: این‌جا زمینه مادر، اون‌جا آسمون، ابر مال آسمونه، خاک مال زمین، خاک روی زمین می‌دوئه، ابر توی آسمون، پرنده‌ها اما هر دو جان، هم توی آسمون، هم روی زمین، ما فقط روی این زمین‌ایم مادر، چه سرده این زمین مادر، چه دوره اون آسمون، ما فقط روی این زمین واسادیم مادر... خلاصم کن مادر، منو خلاص کن از این همه وزن، از این همه ایستادن، من مصلوب این مینم، این مین مصلوب من...))

فرشته تاریخ (نمایش‌نامه)

  • 16,000 تومان

در جایی از نمایش والتر بنیامین رو به ما خواهد کرد و خواهد گفت: «من شاید همون خاطره‌ای هستم که الان در لحظه خطر روشن می‌شه... و این که شما چطور در اکنون خودتون تصویر من رو که جرقه‌زنان ظاهر می‌شه و به چنگ می‌آورید...» و با همین گفتار خود را پیوند می‌زند به کل تاریخ ستمدیده، و پس همان‌گونه که "فرشته نو" پل کله در تفسیر او بدل شده بود به شاهدی برای اعصار ظلمانی، اکنون نیز خود تمثیلی می‌شود از همان "فرشته تاریخ" که از همان منظر به اکنون پرخطر ما چشم دوخته است.

گزارش خواب (نمایش‌نامه)

  • 36,000 تومان

در جایی از نمایش صحافی می‌گوید: «و از همین لحظه است که. من مانده‌ام، و زمان مثل آواری بر من. فرود می‌آید، و شب و روز از من. ربوده می‌شود، و پلک‌های سنگین‌تر از. سلسله جبال من بازمانده است، و آدم‌هایی می‌آیند و می‌روند، و رویاها. می‌روند، و زمان‌ها می‌گذرند، و تاریخ. می‌گردد، و روزگار می‌چرخد [...] و من در دهلیز رها می‌شوم، درون سیاهی سیاه‌چاله بی‌انتها... و همه این‌ها به سان خوابی‌ست که. گزارش آن منم» و نمایش. گزارشی‌ست از این تاریخ که. نمی‌گذرد، بلکه هر بار باز می‌گردد و. چون خوابگردان در چرخه‌ای باطل. هرز می‌گردد و این همه همچون. کابوسی‌ست که نمایش در شرح آن. است و پس جز «گزارش خواب» نمی‌تواند باشد.

ناکجا و 2 نمایش‌نامه دیگر (نمایش‌نامه)

  • 24,000 تومان

دخترک نمایش ناکجا می‌گوید:«می‌خواهم برگردم به عقب، به جایی که آدم‌ها روی زمین زندگی می‌کردن، اما هیچ‌چیزی به اسم سرزمین نبود، هیچ مرز و هیچ سرحدی. برگردم به عقب، عقب‌تر، به جایی که همه‌جا آب بود. یه اقیانوس بزرگ و نهنگ‌ها توش آزاد بودن که هر جا دلشون می‌خواد برن و هیچ ساحلی نبود که خودشون رو توشون بندازن. آزاد آزاد.»

فیگورها (6 تک‌گویی) نمایش‌نامه

  • 22,000 تومان

این نمایشنامه‌ها همگی خودآگاهانه مفهوم «بازی» را درک کرده و بر طراحی یک بازی (یا موقعیت نمایشی) استوارند. همگی تک گویی و دارای مضمون واحدی هستند: ترسیم لحظه هایی نادیده و شاید نارخداده از فیگورهای تاریخی...

بازگشت به خان نخست و هشتمین خان (نمایش در 1 صحنه) 2 نمایش‌نامه

  • 13,000 تومان

در جایی پهلوان یکی از این دو نمایش می‌گوید: «و من هنوز بسیار است که نزیسته‌ام، درد را و ترس را، مهر را و عشق را و بازی را نزیسته‌ام...» و او برای آن‌که بزید این همه را که نزیسته است، می‌کوشد به خان نخست برگردد، به زهدان آغاز. خان نخست اما در چرخه‌ای تباه باز به خان هشتم خواهد رسید، همان چاه تهی که پهلوان نمایش دیگر بدان در غلتیده است و، بدین ترتیب، این دو نمایش بی‌ربط پیوندی درونی با هم می‌یابند و کنار هم می‌نشینند.

فعل (شطحیاتی در دستور) نمایش‌نامه

  • 110,000 تومان

در جایی از نمایش‌نامه یکی از آدم‌ها می‌گوید: «انسان نخستین نمی‌گفت، می‌رم، می‌رفت. نمی‌گفت بده، می‌گرفت. نمی‌گفت می‌خوام بخورم، می‌خواست و می‌خورد.» نمایش‌نامه «فعل» شرح هبوط «فعل» به مثابه کنش است در «فعل» به مثابه زبان. هبوطی که در آن عشق از کنش به کلام تنزل می‌یابد و «فعل» از زندگی رخت بر می‌بندد. کوشش آدم اصلی نمایش برای فهم این معناست که آیا عشق را می‌توان از چارچوب زبان به کنش محض فرا برد و آن را تا نهایی‌ترین مرزهایش پیش برد؛ به جایی که زبان به انتها می‌رسد و تنها فعل ناب باقی می‌ماند. نمایش‌نامه «فعل» درامی عاشقانه است، اما به شکل یک جمله درهم ریخته طولانی که فعل‌هایش جابجا شده‌اند.

1  2  صفحه‌ی 1