ماتئی ویسنی یک


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
در این قایق لعنتی دیگر جایی نیست (نمایش‌نامه)
  • 49,000 تومان
  • با تخفیف: 49,000 تومان
پناه‌جووو (نمایش‌نامه)
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان
پشت میز با مارکس (مجموعه شعر)
  • 17,500 تومان
  • با تخفیف: 17,500 تومان
حواستون به پیرزن‌هایی که از تنهایی پوسیده‌ن باشه (نمایش‌نامه)
مرد زباله‌ای (تیاتر تکه‌تکه) نمایش‌نامه
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
دندان (نمایش‌نامه)
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
چگونه تاریخچه کمونیسم را برای بیماران روانی توضیح دهیم (نمایش‌نامه)
آشغال مرد (تئاتر تجزیه شده) نمایش‌نامه
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
آواره (نمایش‌نامه)
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
زن همچون میدان نبرد یا پیکر زن همچون میدان جنگ نبرد در بوسنی (نمایش‌نامه)
تماشاچی محکوم به اعدام (نمایش‌نامه در 2 پرده)
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان

در این قایق لعنتی دیگر جایی نیست (نمایش‌نامه)

  • 49,000 تومان

این نمایش اثری دراماتیک و به معنای واقعی غیرتخیلی است. پناهنده‌ها از پاکستان، افغانستان، الجزایر، سومالی، اریتره، لیبی، عراق، لیبی، مغرب و هائیتی و بسیاری کشورهای دیگر هستند و دیگر آینده‌ای برای خود نمی‌بینند. میلیون‌ها تن (چند میلیون؟ نمی‌دانیم) مهاجر نامیده می‌شوند و تنها یک دغدغه دارند: خود را به اروپا برسانند. این چند سال اخیر اروپا به وحشت افتاده است. عقیده اغلب مردم و سیاستمداران متعهد بر این است که آن‌ها حدود 80 میلیون انسانند که درمناطق جنگ‌زده زندگی می‌کنند و در واقع حق دارند که خواهان حمایت‌های بین‌المللی، از قبیل پناهندگی سیاسی، باشند. اما اکنون مرزها اندک اندک بسته شده‌اند و همه‌جا سیم خاردار کشیده‌اند. اروپا گویا تسلیم این وسوسه شده که از ارزش‌های خود کوتاه بیاید. این نمایش یک تراژدی انسانی است که در مقابل چشمان ما رخ می‌دهد، اما حداقل یک هدف مهم دارد: در هم شکستن حصار بی‌تفاوتی.

پناه‌جووو (نمایش‌نامه)

  • 24,000 تومان

با شنیدن واژه پناه‌جو به چه فکر می‌کنید؟ کارگر افغانستانی؟ کشورهای اروپایی؟ اخبار تلویزیون‌های خارجی؟ هم‌وطنان آواره در استرالیا؟ چه حسی پیدا می‌کنید؟ حقارت؟ رهایی؟ فرار؟ استیصال؟ تبعیض؟ زندگی نو؟ افکار و احساساتی که نامبرده شد و همچنین افکار و احساساتی که به ذهن شما خطور کرد تنها بخشی از واقعیتی است که یک پناه‌جو تجربه می‌کند. به همین منظور نویسنده پناه‌جو، ماتئی ویسنی‌یک، برای توصیف حالاتی که یک پناه‌جو تجربه می‌کند آن را بسیار ساده و روان و با فضاسازی حداقلی به خواننده و بیننده می‌شناساند. اگر پیش‌تر از این، اثری از او خوانده و دیده باشید، می‌دانید که او صفحات کتاب‌هایش را با چه چیز پر می‌کند: ساده‌ترین جملات روزمره. در این بین اما آنچه که می‌ارزد، جهت‌دهی حسی این جملات است که مانند معجونی اسرارآمیز و «جادویی»، خواننده/بیننده را به دنیایی می‌کشاند که در آن می‌توان احساسات سوژه را عینا ادراک کرد و این غایت تئاتر است.

پشت میز با مارکس (مجموعه شعر)

  • 17,500 تومان

شعرهای او اگرچه همه در یک ویژگی (روایت) مشترک‌اند اما این روایت‌های اغلب داستانی در گستره وسیعی از سبک‌ها، مکتب‌ها و با ترفندهای شگفت‌انگیز، جای می‌گیرند. تخیل شاعرانه او دستاوردهای سورئالیسم، رئالیسم جادویی، ادبیات فانتزی، رئالیسم جادویی، فضاهای کافکایی، دادائیسم، گروتسک، داستان‌های پریان و... را به خوبی به کار می‌گیرد. گاهی داستانی عاشقانه از نوع ادبیات فانتزی را با فضاسازی‌ای رویاگونه، واقعیت‌های معمول زندگی و تجربه‌هایش را در روایتی مضطربانه و دلهره‌آور بیان می‌کند و در شعری دیگر یک کافکایی تمام عیار جلوه می‌کند. در یک کلام، او استاد مسلم روایت شاعرانه است. خواب می‌دیدم که دوباره یک اسب شدم. شادمان در دشت‌های نمناک می‌دویم. و می‌دانستم که دوباره به یک اسب تبدیل شده‌ام. و نمی‌خواستم از خواب بیدار شوم. ...

حواستون به پیرزن‌هایی که از تنهایی پوسیده‌ن باشه (نمایش‌نامه)

  • 15,000 تومان

پروانه‌ها شهرمون رو گرفته‌ن. اون‌ها گنده، خوشگل و گوشتخوارن. هیچ‌وقت این‌قدر پروانه تو شهر ندیده بودیم. روی همه‌چیز نشسته‌ن: خیابونا، پشت‌بوما، ماشینا، درختا. آدمایی رو که موقع حمله تو خیابون بوده‌ن خورده‌ن... کل شهر فلج شده. مردم تو خونه‌هاشون پناه گرفته‌ن و خیابون پر از پروانه رو از پشت پنجره‌های پر از پروانه‌شون نگاه می‌کنن... ارتشمون نتونست کاری برا پروانه‌ها بکنه. مجبور شدیم به‌شون عادت کنیم. بالاخره فهمیدیم که پروانه‌ها فقط موجودات زنده‌ای رو که سریع حرکت می‌کنن می‌خورن. اگه خیلی آروم حرکت کنیم کاری به کارمون ندارن. حتی می‌تونیم زیر پا لهشون کنیم، بی‌حرکت می‌مونن و در سکوت به آرامی می‌میرن... پروانه‌های له‌شده تو جسم پودرشده‌شون به آرامی آب می‌شن، چون بی‌نهایت ظریف و تقریبا شفافن.

مرد زباله‌ای (تیاتر تکه‌تکه) نمایش‌نامه

  • 15,000 تومان

راننده تاکسی: من هیچ‌وقت چنین موجودی ندیدم. نگهبان: من متوجه شدم که سرش بیشتر به سر گوزن می‌مونه تا سگ. مرد با ساکسیفون: اما چشماش،‌اون‌ها چشمای یه سگن. مطمئنم.

دندان (نمایش‌نامه)

  • 15,000 تومان

دومی: جیباشونم می‌گردی؟ دیوونه‌ای؟ اولی: جیباشونو بگردم چی می‌شه مگه؟ دومی: خیلی زشته که جیباشونو بگردی... چه‌جوری می‌تونی جیباشونو بگردی؟ یه چیزی هس که باید دنبالش گشت؛ اونم فقط تو دهن‌شونه. خیلی فرق می‌کنه با این که جیباشونو بگردی. من که جیب هیشکی رو نمی‌گردم. سر در نمی‌آرم چه‌طور بعضیا می‌رن سراغ جیب ملت...

چگونه تاریخچه کمونیسم را برای بیماران روانی توضیح دهیم (نمایش‌نامه)

  • 18,000 تومان

انسان، بنا به ماهیت خود، اگر آرزوی ایجاد آرمان شهر را در سر نداشته باشد احساس خفگی می‌کند؛ اما در عمل، این آرمان‌ها منجر به فاجعه می‌شود. آیا ممکن است بین این دو نهایت حد وسطی پیدا شود؟

آشغال مرد (تئاتر تجزیه شده) نمایش‌نامه

  • 150,000 تومان

آشغال ـ مرد، «تئاتر تجزیه شده» قطعاتی تآتری هستند که باید با یکدیگر ترکیب شوند. در عین حال نویسنده هیچ نظمی بر این ترکیب تحمیل نمی‌کند. این متون همچون آینه‌ای شکسته‌اند. آینه‌ای که قبلا در وضعیتی ایده‌آل قرار داشته و آسمان، جهان و روح انسان را باز می‌تابانده است. آن‌گاه انفجاری رخ می‌دهد که نه خبر از زمانش داریم و نه دلیلش را می‌دانیم. تکه‌هایی که اکنون در اختیار ماست، بدون شک متعلق به همان ماده اولیه‌اند و همین تعلق به ماده اولیه است که وحدت، عطر و بو و هویت آن را می‌سازد. بقیه بازی از تلاش برای بازسازی این شی‌ء آغازین تشکیل شده است. هر چند چنین کاری غیرممکن است، زیرا هیچ کس تا به حال آینه نخستین را ندیده و از چگونگی آن با خبر نیست. حتی شاید بعضی تکه‌ها گم شده باشند... به هر ترتیب، این ماجرا بازی جذابی است، زیرا هر بار که قطعاتی را که در دست داریم گرد هم می‌آوریم، چیزی از آن‌ها می‌سازیم... آینه‌ای که کامل نیست، اما بسیار چیز‌ها را در خود باز می‌نمایاند... این بازی پایان ندارد زیرا به بازیگران تآتر اجازه می‌دهد، هر بار داستانی دیگر و آینه‌ای دیگر پیدا کنند... نویسنده با تک‌گویی‌هایی که ما را به ساختن یک مجموعه فرا می‌خوانند، تنها یک اجبار پیش روی کارگردان قرار می‌دهد: اختیار مطلق.

ریچارد سوم اجرا نمی‌شود یا صحنه‌هایی از زندگی مایرهولد (برداشتی آزاد از آخرین کابوس فسوالد) نمایش‌نامه

  • 16,000 تومان

ولی من دارم بهت می‌گم الان وقت خوبی برای اجری ریچارد سوم نیست. تو خطرناک شدی، ولودآ. تو کشور ما هر کی بتونه جمعیت رو به وجد بیاره یا بخندونه، خطرناک می‌شه. بهت گفتم اتللو رو بردار... غم‌انگیزه، قشنگه... از عشق می‌گه...

آواره (نمایش‌نامه)

  • 15,000 تومان

همه چیز با یه روز زیبای بهاری یا بهتر بگم از یه روز جمعه شروع میشه. یه دفه با درد شدیدی روی شقیقه‌هات از خواب می‌پری چند دقیقه احساس خوبی تجربه می‌کنی و هنوز درک نمی‌کنی چه اتفاقی داره می‌افته. بعدش متوجه می‌شی فقط سکوت شهر بوده که از خواب بیدارت کرده...

زن همچون میدان نبرد یا پیکر زن همچون میدان جنگ نبرد در بوسنی (نمایش‌نامه)

  • 16,000 تومان

زنی پس از جنگ بوسنی و هرزگووین، به علت آن‌چه بارها و بارها برای وی اتفاق افتاده، دچار بیماری روانی شده و با هیچ‌کس سخن نمی‌گوید. روان‌پزشک وی که برای مطالعه از آمریکا به آن منطقه اعزام شده، تمام نیروی خویش را برای بازگرداندن «دورا» به زندگی به کار می‌گیرد و سعی دارد جلوی تصمیم او مبنی بر از بین بردن کودک درونش را بگیرد. دورا چون پدر کودکش را نمی‌شناسد و دنیا را مکانی پر از وحشت می‌داند، حاضر به نگهداری او نیست. «کیت» از ترس‌ها و زجرهای زندگی و کارش با دورا سخن می‌گوید و او را به امیدواری تشویق می‌کند. او چند ماه پس از پایان ماموریتش و بازگشت به وطن نامه‌ای از دورا دریافت می‌کند که در آن مژده داده کودکش را با امیدواری نگاه داشته و به دنیا خواهد آورد. نمایش‌نام? حاضر در سی صحنه و با حضور‌ دو شخصیت زن قابل اجراست.

تماشاچی محکوم به اعدام (نمایش‌نامه در 2 پرده)

  • 16,000 تومان

داستان نمایش، در یک دادگاه جریان دارد و قرار است در یک دادرسی، شخصی به عنوان جنایتکار محاکمه شود. جرم و اتهام متهم شخصی نیست و در تمام طول نمایش قاضی، دادستان شاهدهای متعدد، و حتی وکیل‌مدافع سعی در اثبات جرم و اتهام وی دارند. اما متهم حتی یک کلمه نیز سخن نمی‌گوید و هیچ‌یک از صحبت‌های مسئولان دادگاه را رد یا تایید نمی‌کند. این رفتار او همگی را به مرز جنون می‌رساند و سرانجام آن‌ها به متهم کردن یک‌دیگر می‌پردازند. در ادامه، تمام مردم شهر که در جریان محاکمه و اتفاق‌های پس از آن قرار گرفته‌اند، جلوی در دادگاه تجمع کرده و سعی در کمک به روند محاکمه دارند و در پی آن افراد مختلف را شناسایی کرده و به بازجویی از یک‌دیگر می‌پردازند و هیاهویی عجیب برپا می‌دارند. نمایش‌نام? حاضر با حضور قاضی، وکیل مدافع، دادستان، منشی دادگاه، نه شاهد، یک گروهبان، چند سرباز، و چندین سر قابل اجراست.

1  صفحه‌ی 1