لیزا جنوا


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
به یاد داشته باش (علم حافظه و هنر فراموشی)
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
به یاد دار (علم حافظه و هنر فراموشی)
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
نت‌های ناتمام
  • 59,500 تومان
  • با تخفیف: 59,500 تومان
حال و روز خانواده ابراین
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان

به یاد داشته باش (علم حافظه و هنر فراموشی)

  • 135,000 تومان

آیا تا به حال شده نتوانید نام بازیگر فیلمی را که هفتۀ پیش دیده‌اید به یاد بیاورید یا به محض ورود به اتاق فراموش کنید اصلاً چرا به آنجا رفته‌اید و بعد موجی از وحشت وجودتان را فرابگیرد؟ اگر بالای چهل سال دارید، احتمالاً به این موضوع نمی‌خندید. حتی ممکن است نگران شده باشید که شاید این اختلالات حافظه علائم اولیۀ آلزایمر یا زوال عقل باشند. در واقع برای اکثریت قریب به اتفاق ما، این‌گونه فراموشی‌ها کاملاً طبیعی‌اند. چرا؟ چون حافظه درعین‌حال که فوق‌العاده است، عیب‌ونقص‌هایی هم دارد. مغز ما برای به یاد آوردن تمام اسم‌هایی که می‌شنویم، برنامه‌ریزی‌هایی که می‌کنیم یا اتفاقاتی که در طول روز تجربه می‌کنیم طراحی نشده است. تنها این که حافظه‌تان گاهی اوقات دچار مشکل می‌شود، به این معنا نیست که از کار افتاده و تسلیم آلزایمر شده. درواقع فراموش کردن بخشی از انسان بودن است. در این کتاب یاد می‌گیرید که آیا خاطرات فراموش شده موقتاً خارج از دسترس‌اند یا برای همیشه پاک شده‌اند. همین‌طور اینکه چرا بعضی از خاطرات ساخته می‌شوند تا فقط چند ثانیه دوام بیاورند (مثل رمز عبور)، در حالی که بسیاری دیگر تا آخر عمر باقی می‌مانند (مثل روز عروسی‌تان). تفاوت آشکار میان فراموشی طبیعی (اینکه به یاد نمی‌آورید ماشینتان را کجا پارک کرده‌اید) و فراموشی ناشی از آلزایمر (اینکه به یاد نمی‌آورید ماشین دارید) را درک خواهید کرد و متوجه خواهید شد که چگونه حافظه عمیقاً تحت تأثیر معنا، احساسات، خواب، استرس و فضا قرار دارد.

به یاد دار (علم حافظه و هنر فراموشی)

  • 150,000 تومان

برای همه ما اتفاق افتاده که نام کسی را فراموش کنیم، یا برای کاری به اتاقی برویم ولی یادمان نیاید آنجا چه‌کار داشتیم. اگر بیش از چهل سال داشته باشیم چنین فراموشی‌هایی اغلب نگرانمان می‌کنند. آیا همه فراموشی‌ها کاملا طبیعی‌اند؟ مغز ما اساسا طراحی شده تا هر چیزی را به یاد بسپارد یا فراموشی بخشی از انسان بودن ماست؟

نت‌های ناتمام

  • 59,500 تومان

ریچارد یکی از برجسته‌ترین پیانیست‌های دنیا، دچار اسکلروز شده است، بیماری نادری که تمامی ماهیچه‌های بدن انسان را درگیر کرده و ریچارد نشانه‌های این بیماری را با از کار افتادن دست راست‌اش حس می‌کند. او به تدریج توان حرکت دست‌هایش را از دست می‌دهد و این برای پیانیستی عاشق موسیقی، سخت و باورنکردنی است... تلاش برای بهبودی و گذراندن دوره‌های سخت اسکلروز. درگیری‌های عاطفی با همسر سابق، تلاش‌های بی‌امان برای برقراری ارتباط با تنها دخترش و در نهایت تلاش برای نفس کشیدن و زنه ماندن، ریچارد را در موقعیتی سخت قرار می‌دهد. همسر سابق‌اش، کارینا. بعد از شنیدن این خبر ناگوار در دوراهی بزرگی قرار می‌گیرد و می‌داند که تصمیم نهایی‌اش تاثیر بسزایی در زندگی و آینده این خانواده می‌گذارد...

حال و روز خانواده ابراین

  • 55,000 تومان

هانتینگتون یک بیماری نوروژنیک کشنده است که هیچ درمانی ندارد. هر یک از فرزندان جو پنجاه درصد شانس ابتلا به این بیماری را دارند. دختر بیست و یک ساله جو، کیتی، با مشاهده نشانه‌های بیماری پدرش، آینده احتمالی خود را در او می‌بیند و این تردید را در ذهنش دارد که نتیجه این آزمایش چه آینده‌ای را برایش رقم می‌زند. علائم بیماری جو روز به روز شدیدتر می‌شود تا جایی که نشان پلیس خود را نیز از دست می‌دهد، با این حال سعی می‌کند امید و اراده‌اش را از دست ندهد. از آن سو، کیتی و خواهر و برادرهایش هنوز نمی‌دانند که باید تا آخر عمر در تردید زندگی کنند یا شجاعت رویارویی با سرنوشت خود را به دست بیاورند.

صفحه‌ی 1