لویی آلتوسر


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
علم و ایدئولوژی
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
ما و ماکیاولی
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
ماکیاولی و ما
  • 36,000 تومان
  • با تخفیف: 36,000 تومان

علم و ایدئولوژی

  • 85,000 تومان

در این کتاب خواننده برای نخستین بار با مفهمومی رویارو می‌شود که هرگز در مارکسیسم سنتی در قالب احزاب کمونیست و گروه‌های مارکسیستی به آن اشاره‌ای نشده و آن گشایش قاره تاریخ توسط مارکس است که علم تاریخ را پایه ریخت. آلتوسراندیشمند برجسته و نوآور فرانسوی با خوانش نشانگرش از آثار دوره‌ی مارکس به این حقیقت رسید که اندیشه مارکس استمرار نداشته و در آن گسستی ایجاد شده که وی آن را «گسست معرفت‌شناختی» نامید گسستی که موجب شد مارکس با پیشینه‌ی هگلی خود به ‌طور کامل بگسلد و با رسیدن به علم آثاری بیافریند که با آثار دوران جوانیش که آلتوسر آن‌ها را ایده‌آلیستی/اومانیستی می‌خواند به هیچ روی همخوانی ندارد. دلیل تاکید آلتوسر بر گسست معرفت‌شناختی و در نتیجه آن کشف علمی «برای نجات مارکسیسم از انحراف ایدئولوژیک» و آثار مارکس از «تحریف اید‌ئولوژیک» است...

ما و ماکیاولی

  • 20,000 تومان

چرا این همه تفسیر پراکنده پیرامون ماکیاولی وجود دارد؟ چگونه است که نوشته‌های او کماکان برای شکل‌های متنوعی از سلائق و گرایش‌های سیاسی، الهام‌بخشی، گیرا، و برانگیزاننده‌اند؟ آیا ماکیاولی کسی است که با بی‌اعتنایی به اخلاق،‌ فنون حکومت مزورانه را تدوین کرده و هوادار کاربست ابزارآلات دروغ و خشونت در سیاست بوده؟ یا کسی است که به جمهوری و شیوه‌های دموکراتیک و بورژوایی اداره امور سیاسی علاقه داشته؟ چگونه می‌توان او را، که این قدرفریبنده است، از پس همه پیش فرض‌هایی که متون‌اش را فراگرفته‌اند خواند، و به فضای کلی تفکری که او در آن قرار داشت نزدیک شد؟

ماکیاولی و ما

  • 36,000 تومان

نه تنها شارحان بل خوانندگان معمولی نیز می‌توانند بر این امر شهادت بدهند. حتی امروزه، هر کس که شهریار یا گفتارها را باز کند، متونی که حال 350 سال از عمرشان سپری شده است، به عبارتی، گرفتار آن چیزی می‌شود که فروید آشنایی غریب، قسمی اسرارآمیزی می‌خواند. بی آن‌که بدانیم چر، خود را مخاطب این متون قدیمی می‌یابیم، تو گویی متونی از روزگار خودمان باشند، گرفتارمان می‌سازند تو گویی، به معنایی، برای ما نوشته شده‌اند، و به ما چیزی را می‌گویند که مستقیما به ما مربوط می‌شود، بی‌آن‌که دقیقا بدانیم چرا.

صفحه‌ی 1