فیودور داستایوسکی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
بیچارگان
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
نازنین
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان
استنطاق (مشروح بازجویی‌های داستایفسکی در زندان تزار)
تاملات و مجادلات (مقالاتی در باب هنر و ادبیات)
  • 117,000 تومان
  • با تخفیف: 117,000 تومان
یادداشت‌های زیرزمینی
  • 145,000 تومان
  • با تخفیف: 145,000 تومان

بیچارگان

  • 175,000 تومان

من در آشپزخانه زندگی می‌کنم. به دقت بگویم: این‌جا کنار آشپزخانه (قبلش باید به‌تان بگویم که آشپزخانه ما تمیز و روشن و خوب است) اتاقک نقلی جمع‌و‌جوری هست، گوشه دنجی... بهتر بگویم، یک آشپزخانه بزرگ با سه لت پنجره که یک قسمتش را با پاراوان جدا کرده‌اند و به من داده‌اند. انگار اتاقی مجزاست، اتاقی اضافی؛ خیلی جادار و راحت است، پنجره و همه‌چیز هم دارد، خلاصه، اسباب آسایس فراهم است.

نازنین

  • 68,000 تومان

نازنین در کنار شب‌های روشن ستوده‌ترین و پخته‌ترین رمانک فیودور داستایوسکی به شمار می‌رود، شاهکاری که به قول سوزان سونتاگ همچون هر هنر والایی خود را در قامت یک راز جلوه‌گر می‌سازد. راوی غیرقابل اعتماد این شاهکار کوچک را با راویان یادداشت‌های زیرزمینی، جنایات و مکافات و ابله مقایسه می‌کنند.

استنطاق (مشروح بازجویی‌های داستایفسکی در زندان تزار)

  • 63,000 تومان

نیمه‌شب بیست و دوم آوریل 1849، سی و شش نفر از جمله فیودور داستایفسکی به جرم عضویت در «محفل پتراشفسکی» بازداشت شدند. محاکمه داستایفسکی هشت ماه طول کشید. پس از اتمام بازجویی‌ها، به فرمان تزار نیکلای اول، دادگاه تشکیل شد و داستایفسکی را به جرم خواندن، گزارش ندادن و توزیع نامه‌های ضد دینی و ضد حکومتی به تیرباران محکوم کرد. درست در سحرگاهی که محکومیان پای سکوی تیرباران بودند و سه نفر از هم‌قطاران داستایفسکی با چشم‌های بسته در انتظار آتش گلوله بر سینه‌هایشان بودند، پیک تزار از راه رسید و خبر از لغو مجازات اعدام برای محکومیان حلقه پتراشفسکی داد؛ اما تجربه عذاب روحی این لحظات هرگز داستایفسکی را رها نکرد. سال 1860 داستایفسکی متن بازجویی‌هایش در زندان تزار را بازنویسی کرد و توضیحاتی نیز به آن افزود؛ کتاب حاضر شرحی است از آن تجربه هول‌آور. همچنین او درباره پرونده خود و دیگر اعضای محفل پتراشفسکی نوشته و البته مشروح بازجویی‌هایش را طی زمان رسیدگی به این پرونده بی‌کم و کاست آورده است.

تاملات و مجادلات (مقالاتی در باب هنر و ادبیات)

  • 117,000 تومان

پنج مقاله حاضر چکیده‌ای است از منظومه فکری داستایفسکی که با «سلسله مقالاتی در باب ادبیات روس» در شماره اول مجله ورمیا کلید خورد و در شماره‌های بعدی تا پایان سال 1861 چهار مقاله دیگر نیز منتشر شد. داستایفسکی در این پنج مقاله تصویر روشنی از جهان‌بینی هنری و ادبی خود ارائه می‌دهد. زبان روزنامه‌نگاری او ساده، پراحساس و آتشین است. شور و حرارت در سطر سطر این مقالات موج می‌زند، در عین حال نویسنده از چارچوب منطق و عدالت خارج نمی‌شود. شاید در نگاه اول، لحن نویسنده در نقد منتقدان ادبی دیگر کمی تند به نظر برسد، اما در فضای روسیه آن روز، این امری کاملا طبیعی بود. بسیاری از مسائل مطرح‌شده در این مقالات از جمله روح روسی، تقابل و تعامل روسیه و غرب، اسلاوگرایی و غرب‌گرایی، اصالت و رسالت هنر و ادبیات، و آموزش و پرورش پس از گذشت صد و شصت سال همچنان مسئله روز جامعه، سیاست و فرهنگ روسیه هستند.

یادداشت‌های زیرزمینی

  • 145,000 تومان

من مردی مریضم... مردی بدجنسم. مردی نچسب. به گمانم کبدم درد می‌کند. با این حال چیزی از بیماری‌ام نمی‌دانم، و یقین ندارم دردم از چیست. تحت هیچ مداوایی نیستم، هرگز نبوده‌ام، هر چند برای علم پزشکی و پزشکان احترام قایلم. اضافه بر این‌ها، بی‌نهایت خرافاتی هم هستم؛ خب، دست کم این‌قدری که به پزشکی احترام بگذارم (به اندازه‌ای درس خوانده‌ام که خرافاتی نباشم، اما هستم). نه آقا، تن به درمان ندادنم از بدجنسی است. البته حالا، حتم دارم شما آن‌قدر مرحمتی ندارید که این را بفهمید. اما من، آقا، من می‌فهمم. البته نخواهم توانست برای‌تان توضیح دهم که، در این مورد، چه کسی از بدجنسی من رنج خوهد برد؛ به خوبی می‌دانم که به هیچ‌روی با سرپیچی از درمان اطبا نمی‌توانم روی‌شان را کم کنم.

صفحه‌ی 1