فرناندو آرابال


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خدای بابل
  • همراه با تخفیف
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 148,750 تومان
دفن ساردین
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان
نامه به ژنرال فرانکو به همراه 2 نمایش‌نامه پیک‌نیک در آوردگاه و گرنیکا (نمایش‌نامه)
3 نمایش‌نامه تک‌پرده‌ای از فرناندو آرابال
  • همراه با تخفیف
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 63,750 تومان

خدای بابل

  • 175,000 تومان

«خدای بابِل» داستانگرِ شکاف دل‌خراشی است که اسپانیای زمانِ فرانکو را به دو پارۀ دشمن‌خو تقسیم می‌کند و به جان هم می‌اندازد. اینجا هواپیماها به گلوله بسته می‌شوند، آتش می‌گیرند و سقوط می‌کنند، مردم به مرده‌ها تف می‌کنند، آدم‌ها پتۀ همدیگر را روی آب می‌اندازند، زندانیان دیوانه می‌شوند و دست به خودکشی می‌زنند. مرگ، گناه، بیزاری از آزادی و هراس از دیدن و پذیرفتن چهره‌های گوناگونِ زندگی داغ سوزان خود را بر پیشانی اسپانیای فرانکو می‌زند. «خدای بابِل» داستان دردناک و هراسناکی است دربارۀ آب و خاکی ازهم‌گسیخته، خانواده‌ای ازهم‌گسیخته، روان‌هایی ازهم‌گسیخته و کودکی‌ای ازهم‌گسیخته. از این داستان فیلمی با نام زنده‌باد مرگ! نیز ساخته شده است.

دفن ساردین

  • 16,000 تومان

«دسته کورها علم‌هایی با سر حیوانات بر بالای آن در دست دارند که نماد شهوت انسانی است. یکی از آن‌ها سر انسانی است که بینی درازی دارد. دیگری موجودی شبیه ماهی است که بال دارد. سومی قورباغه‌ای است با کلاهی باریک به سبک کلاه جنگجویان کره‌ای. چهارمی سر انسانی است که کلاه شاپو به سر دارد.»

نامه به ژنرال فرانکو به همراه 2 نمایش‌نامه پیک‌نیک در آوردگاه و گرنیکا (نمایش‌نامه)

  • 19,000 تومان

این کتاب یک نامه و دو نمایش‌نامه تک‌پرده‌ای از فرناندو آرْابال را در برمی‌گیرد. نامه' درددلِ روراست، مهربانانه و بی‌آلایشِ آدمی است که دیگر خود را از خاموشی گزیدن در قبال بسیاری شنیده‌ها، دیده‌ها، چشیده‌ها و كِشیده‌ها در زمان فرمانروایی ژنرال فرانکو ناتوان می‌بیند و زبان می‌گشاید. آنچه از دل او بیرون می‌ریزد، ازآنجا که از دل برمی‌خیزد، نه‌ تنها بر دل می‌نشیند، که دل را به درد می‌آورد و اندیشه را برمی‌انگیزد و درمانی بر دردهای سوزان می‌جوید. پیک‌نیک در آوردگاه با سادگی و نمكِ خود چنان پشت ‌و روی جنگ را به نمایش می‌کشد که آدمی را از زشتی‌ها و پستی‌ها و فرومایگی‌های آمیخته به آن میخکوب می‌کند. نمایشنامه با منطقی همه‌فهم پوچيِ جنگ را برای همه انسان‌های پاک‌دل نشان می‌دهد. گِرنیکا چهرۀ دیگری است از جنگِ فرانکو به همدستی هیتلر و موسولینی برای سرکوبِ مردمِ شهرک گِرنیکا در دوران جنگ داخلی اسپانیا. فرانکو در پيِ دست‌یابی به قدرتِ خودکامه است و فاشیست‌ها و نازی‌های همدستش در پی تمرینِ هوایی و آزمایش‌های بمب‌های خود و آماده شدن برای جنگ جهانی دوم. گِرنیکا تکان‌دهنده است.

3 نمایش‌نامه تک‌پرده‌ای از فرناندو آرابال

  • 75,000 تومان

فرهنگ ادب به زبان فرانسه تئاتر فرناندو آرابال را این‌گونه توصیف می‌کند: تئاتر آرابال دنیایی است دیوانه، خشن،‌ متنافر و ناهنجار که فکر و احساس را شادمانه برمی‌انگیزد. کارناوالی دراماتیک است که در آن نعش تمدن پیشرفته،‌ ما روی آتش مدام عصیان کباب می‌شود. او وارث هنری آگاهی درخشان کافکا و شوخ‌طبعی ژاری است؛ در خشونتش، آرابال با ساد و آرتو خویشاوندی دارد اما او بی‌شک تنها نویسنده‌ایست که مرز ریشخند و استهزا را از هر نویسنده دیگر بیشتر بسط داده. عمیقا سیاسی و پر از بذله و شوخی، هم عصیانگر هم قانون‌شکن، کار او نشانگان قرن سیم خاردار و گولاگ‌هاست؛ روشی برای تسکین درد.

صفحه‌ی 1