فرد بوش


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خیال‌ورزی‌های روانکاو (کندوکاو در مفهوم اسرارآمیز بایون) مجموعه دفترهای روانکاوی
ایگو محور مداخلات تکنیکی (مجموعه دفترهای روانکاوی)
خلق 1 ذهن روانکاوانه (روش و نظریه‌ای روانکاوانه) مجموعه دفترهای روانکاوی

خیال‌ورزی‌های روانکاو (کندوکاو در مفهوم اسرارآمیز بایون) مجموعه دفترهای روانکاوی

  • 65,000 تومان

اگرچه در سال‌های اخیر استفاده از خیال‌ورزی‌های روانکاو در کار بالینی با بیماران افزایش یافته استء پژوهش‌های انتقادی اندک ارزشمندی این مفهوم و مشکلاتی را که به کارگیری آن به همراه خواهد داشت، مورد بررسی قرار داده‌اند. با وجود عدم یکپارچگی در نحوه‌ تعریف و به‌کارگیری خیال‌ورزی در میان پیروان بایون، استفاده از این مفهوم نزد سایر روانکاوان نیز احترام فزاینده‌ای یافته است. بوش مدعی است این واقعیت که پیروان بایون بر مبنای مفهوم خیال‌ورزی پارادایمی جدید و افراطی در رابطه با عوامل درمان‌بخش در روانکاوی ارائه داده‌اند، از منظر بسیاری پنهان مانده است. بوش بر خلاف پیروان بایون تجربه خیال‌ورزی از جانب روانکاو را به خودی خود مفید و موثر نمی‌داندء او نه تنها نقش تداعی‌های خود روانکاو و تامل بر این تداعی‌ها از جانب او را در ظرفیت بالقوه خیال‌ورزی‌ها برای دگرگون‌سازی عناصر بتا به عناصر آلفای بیمار را برجسته می‌‌کندء بلکه تداعی‌های روانکاو را به عنوان معیاری برای تمایز قائل شدن بین خیال‌ورزی و دیگر احتمالات نظیر انتقال متقابل معرفی می‌کند. افزون بر اینء در میان پیروان بایون درباره تبدیل خیال‌ورزی‌های بصری به تعابیر کلامی توافقی وجود نداردء اما بوش بر اهمیت این تبدیل کلامی تاکید می‌کند.

ایگو محور مداخلات تکنیکی (مجموعه دفترهای روانکاوی)

  • 68,000 تومان

جلب همکاری بیماران در فرایند خودشناسی و تجهیز ایگوی آن‌ها به توانمندی‌هایی در جهت کار تحلیلی، نقطه‌ی عطف رویکرد بالینی دکتر فرد بوش را شکل می‌دهد. او در این کتاب برای ما روشن می‌سازد که تا چه اندازه تعابیر اغلب تحلیلگران مبتنی بر آن چیزی است که آن‌ها درک می‌کنند نه آنچه بیماران آماده‌ی شنیدن آن هستند، اینکه بسیاری از جنبه‌های درمان‌تحلیلی به‌ جای آنکه در جهت مشارکت دادن ایگوی بیمار در طی فرایند درمان باشد، متمرکز بر حفظ جایگاه همه‌توان و مشاهده‌گر تحلیلگر است. دکتر بوش به ما می‌آموزد که چگونه تغییر در این رویکرد و در نظر گرفتن ایگوی بیماران به‌عنوان همکارانی راستین در طی فرایند تحلیل ضروری و نقش‌آفرین است.

خلق 1 ذهن روانکاوانه (روش و نظریه‌ای روانکاوانه) مجموعه دفترهای روانکاوی

  • 230,000 تومان

هر یک از ما در طول زندگی استیصال و درماندگی ناشی از تکرار اجتناب‌ناپذیر اشتباهاتمان را به دفعات تجربه کرده‌ایم؛ این ناگزیری تکرار، تمامی روابط ما با جهان اطرافمان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و به روشنی باعث می‌شود که جهان و مردمان نیز پیاپی به ما عکس‌العمل‌های تکراری و مشابهی نشان دهند. از نگاه فرد بوش، تنها با «جایگزینی ناگزیری کنش با امکان اندیشیدن» و «افزایش آزادی ذهن» است که می‌توانیم بالاخره «مؤلف قصه‌های خود باشیم»، از دور باطل تکرارها، رها شویم و امکان انتخاب راه‌های متفاوت و گوناگون را بیابیم.

صفحه‌ی 1