غلام رضا خاکی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تدریس ترازمند (101 آموزه برگرفته از تجربه زیسته آموزشی)
خاتون خاطره (در سفری برای دیدار مولانا در قونیه)
مقیم دل (حکایت‌هایی از زندگی مولانا برای انسان زمانه ما)
مدیریت اخلاق حرفه‌ای در سازمان به شیوه جوانمردان

تدریس ترازمند (101 آموزه برگرفته از تجربه زیسته آموزشی)

  • 175,000 تومان

انسان موجودی زبان‌مند، زمان‌مند و مکان‌مند است. یعنی ابعاد و ژرفای فهم او از خدا، خود و دیگران، در ظرفیت‌های زبانی، قابلیت‌های زمینه‌ای و موقعیت‌های زمانه‌ای رخ می‌دهند. این رخداد‌ها، همانا تجربه‌های گوناگون در چارچوب زندگی بشری‌اند. تجربه‌هایی که صاحبان آنها و دیگر مشتاقان می‌توانند از آنها به «قدر قدرت» استنباط خود، درس‌هایی (=آموزه‌هایی) فرا بگیرند. نگارنده در بخش اول کتاب حاضر کوشیده است تا ضمن تشریح اصطلاح تجربه زیسته، مبانی سبک تدریس خود- که آن را ترازمند نامیده- توضیح دهد. او سپس در بخش دوم در قالب دو نوشتار، صدویک آموزه روشی (سبکی) و منشی (رفتاری) را که از تجربه تدریس خود برگرفته، ارائه می‌کند.

خاتون خاطره (در سفری برای دیدار مولانا در قونیه)

  • 79,500 تومان

خاتون خاطرم که بزاید به هر دمی. آبستن است لیک ز نور جلال تو... کتاب حاضر گزارشی سه پرده‌ای از سفرهای آفاقی و انفسی یک مشتاق شناخت مولاناست. او با «خاتون خاطره» در خلوت‌های سفر به گفتگو می‌نشیند و شخصیت‌اش در کشاکش این همدمی، از «سخنوری» تا «شنوندگی» دگرگونی می‌یابد...

مقیم دل (حکایت‌هایی از زندگی مولانا برای انسان زمانه ما)

  • 37,000 تومان

مولانا به ما اندرز می‌دهد که پوست قصه‌ها را رها کنید و برای رسیدن به مغز سخن، پوسته حرف را بشکافید. کتابی که در دست شماست در دو بخش تدوین شده است: بخش اول نوشتارهای مقدمانی می‌باشد و در بخش دوم نیز حکایت‌هایی آمده که از کتاب «مناقب العارفین» اثر شمس‌الدین محمد افلاکی العارفی (ق685 - ق761) برگرفته شده است. (کتاب مذکور جامع‌ترین کتاب درباره گفتار و کردار مولانا، استادان و خاندان اوست که به سبک تذکرة‌ الاولیای عطار تدوین شده است.) داستان‌ها و پیام‌های سیر و سلوکی استخراج شده از آن‌ها‏، مولانا را موجودی انسانی نه اسطوره‌ای معرفی می‌کند. او در این حکایت‌ها کسی است که می‌تواند الگویی برای انسان‌های روزگار ما باشد که تشنه یافتن معنایی معنوی برای زندگی خود هستند.

کیمیا پرورده‌ حرم مولانا (روایت‌هایی از زندگی مشترک شمس تبریزی و کیمیا خاتون) همراه با نقدهایی بر کتاب‌های ملت عشق و کیمیا خاتون دختر رومی

  • 50,000 تومان

کتابی که در دستان شماست درباره چند و چون زندگی شمس تبریزی و سرانجام پیوند او با «کیمیا نام دختری از پروردگان حرم مولانا» است. در این کتاب نگارنده کوشیده است تا با واکاوی منابع اصلی، زندگی شمس را بررسی کند، او پس از مقدمه‌ای انتقادی درباره «رویکرد بازاری» به شمس و مولانا، طی 3 فصل آغازین، مقدمات لازم را می‌آورد تا خواننده شمس را بهتر بشناسد و در فصل چهارم نیز چگونگی و عاقبت پیوند او را با کیمیا در روایت‌ها می‌کاود و احتمال قوی می‌دهد که کیمیا از شمس جدا شده و در زمانی که شمس همچنان در قونیه اقامت داشته، از دنیا رفته است. فصل پایانی نیز جستجویی درباره سرنوشت خود «شمس پرنده» است. پیوست‌های چهارگانه کتاب شامل بررسی انتقادی رمان‌های کیمیا خاتون، دختر رومی و ملت عشق... و همچنین زندگی علاء‌الدین پسر مولانا و پاسخ نگارنده به یک نقد از کتاب حاضر است.

کیمیا پرورده حرم مولانا (روایت‌هایی از زندگی شمس تبریزی و کیمیا خاتون همراه با نقد رمان‌های کیمیا خاتون دختر رومی و ملت عشق)

  • 63,000 تومان

موضوع کتاب حاضر درباره چند و چون و عاقبت رابطه شمس تبریزی است با کیمیا نام دختری از پروردگان حرم مولانا. تاهل شمس یکی از فصول مبهم زندگی اوست. می‌توان گفت، این‌که شمس در دومین دوره اقامتش در قونیه با دختری به نام کیمیا عقد زناشویی بسته، قطعی است. در مقالات شمس بر این امر تصریح شده و با روایت افلاکی و سپهسالار نیز می‌خواند. اما غیر از این، مابقی ماجرا یعنی هویت کیمیا (برخلاف نظر کسانی که او را دخترخوانده مولانا داسته‌اند، هیچ‌گونه دلیل و نشانه مستندی بر این مدعا وجود ندارد)، سرانجام زندگی و زناشویی این دو و عاقبت حال کیمیا، همه مشکوک است و محل اختلاف...

مدیریت اخلاق حرفه‌ای در سازمان به شیوه جوانمردان

  • 35,000 تومان

کتاب حاضر تلاشی است برای پل زدن میان آن گذشته تاریخی که پر از رفتارهای اهل فتوت و جوانمردی و اخلاق‌گرائی بوده است و با وضعیت اکنون سازمانی ما که آمارها و گزارش‌های سازمان‌های ناظر، درباره آن حکایت دیگری می‌کنند. مولف کوشیده است تا پیوندی برقرار کند که اخلاق حرفه‌ای و سازمانی امروز ما حال و هوایی ایرانی-آیینی پیدا کند. بر این باورم اگر بر سازمان‌های ما اخلاق جوانمردانه پرتو افکند و مدیران ما به بسیاری از ارزش‌های کهن فتوت مدارانه بازگردند، بسیاری از مشکلات و مسایل ما حل خواهد شد، بسیاری از کنترل‌ها و نظارت‌های غیر ضروری برچیده می‌شوند و بازرسی‌ها و بررسی‌ها به حداقل کاهش می‌یابند و پیچیدگی‌ها و آشوبناکی‌ها به نظم و انتظامی درونی مبدل خواهند شد.

صفحه‌ی 1