علی شمس


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مقالات تئاتری شمس جستاره‌هایی درباره تئاتر و امکان تحققش
گزارش گمان‌شکن (علی شمس از مرگ‌های فواد ثریا)
وقتی خروس غلط می‌خواند و دقیقا مثل سبزوار بعد از عبور چنگیز (نمایش‌نامه)

مقالات تئاتری شمس جستاره‌هایی درباره تئاتر و امکان تحققش

  • 120,000 تومان

جستاره‌های مجموع‌شده در این کتاب، منتخب چیز‌هایی‌ست که من در ده سال گذشته به زبان فارسی یا ایتالیایی برای نشریات کاغذی یا اینترنتی نوشته و منتشر کرده‌ام. موضوعاتی که به فراخور بحث باید مطرح می‌شده است.از نگاه به فرهنگ اجرا و اجراگری، از اینکه باید دامنه اجرا را تا چه حد گسترانید و به چه کسی اجراگر گفت تا فرهنگ بدن و فضای غنی‌شده بدن اجراگر غربی و برعکس آن بدن فقیر و کم‌ژست اجراگر تاریخی ایرانی! از ایده اجرا شهر و تاثیرات زیربنایی تئاتر بر فضای شهر و اقتصاد محلی تا تمرکز بر تاثیرات تاریخی بدن و صاحب بدن اجراگر در سنت تئاتر غربی! از مفهوم خیابان به‌مثابه مکانی بی‌قرارداد برای تماشای اجرا تا بدن که خود می‌تواند جغرافیایی زنده و گوشتی برای تحقق اجرا باشد.

گزارش گمان‌شکن (علی شمس از مرگ‌های فواد ثریا)

  • 48,000 تومان

رمان شاد و پر از لحظات درخشان طنزآمیز شمس در واقع روایتی است درباره روایت کردن. روایتی که از فرآیند انتخاب شخصیت آغاز می‌شود و به جاهایی خنده‌دار و تعجب‌برانگیز می‌رسد. گزارش گمان‌شکن پر است از نشانه‌های پست‌مدرن، اما آیا می‌توان آن را یک روایت پست مدرن تلقی کرد؟ آیا علی شمس و فواد ثریا می‌توانند از هزارتوی این «گزارش گمان‌شکن» به سلامت بیرون بیایند؟

وقتی خروس غلط می‌خواند و دقیقا مثل سبزوار بعد از عبور چنگیز (نمایش‌نامه)

  • 20,000 تومان

زن و ماژور کاتاری روبه‌روی هم نشسته‌اند. زن زیباست و زیبایی‌اش حال آدم را به هم می‌زند، انگار یک آینه. ماژور: چقدر آشنایی. زن: تو منی، من می‌شدی اگر دختر به دنیا می‌اومدی. ماژور: ولی خب، من مردم. زن: من اگرم. اگرم که اگر تو نبودی... من بودی. ماژور: حالا که منم. زن: خوشحالی که من نیستی... زن نیستی؟ ماژور: از چیزی که هستم ناراضی نیستم. زن: نیستی؟ ماژور: من اگر زن می‌شدم، همین‌قدر زیبا بودم؟ زن: اگر زن می‌شدی همینی بودی که منم. اگر من زیبام زیبا بودی پس. ماژور: آها.. اوکی. خب حالا حرفت چیه با من؟ زن: حرفی نیست. من و تو الان توی یکی از بی‌شمار زاهدان خالی دختران نشسته‌ایم و هنوز معلوم نیست که منم یا تویی که از این‌جا بیرون می‌ره. ...

صفحه‌ی 1