علی رضا حسن زاده


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ایران جهان آستانه‌ای پرسش از اسطوره قدرت و تابو (مجموعه گفت و گوهای انسان‌شناختی)
تراژدی خریت (عشق سیاست و خیانت)
  • 46,000 تومان
  • با تخفیف: 46,000 تومان
پری‌کشی (تاریخ عشق به روایت پریان شمال)
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
نادرشاه و دختر کولی
  • 23,000 تومان
  • با تخفیف: 23,000 تومان
تهران آدم‌ها و کلاغ‌ها
  • 79,500 تومان
  • با تخفیف: 79,500 تومان

ایران جهان آستانه‌ای پرسش از اسطوره قدرت و تابو (مجموعه گفت و گوهای انسان‌شناختی)

  • 298,000 تومان

بدون درک اساطیر و آیین‌های ایرانی و پویایی و تحولات آنها در طی زمان، درک و فهم عمیق هویت ایرانی در بستر تاریخ ممکن نخواهد بود. در این میان، فاصله میان سنت و وضع مدرن در ایران معاصر، فضایی پرچالش و تکاپو را در بر دارد که آن را می‌توان جهان آستانه‌ای نامید. در جهان آستانه‌ای اسطوره‌ها در مورد خوانش، تفسیر، تایید یا انکار قرار می‌گیرند و زمینه ظهور اسطوره‌ها و روایت‌های جدید فراهم می‌آید. ستیز و جنگ روایت‌ها با یکدیگر فضایی گفتمانی را شکل می‌بخشد که با خود پرسش‌ها و چالش‌های فراوان را به همراه دارد. این کتاب مجموعه گفت‌وگوهایی را درباره اسطوره و پیوند آن با قدرت و تابو شامل می‌شود. محتوای پرسش‌ها و گفت‌وگوها در این کتاب، ایران در بستر گذار و جهانی آستانه‌ای است که در آن امر مدرن و ماقبل مدرن مناسبت‌ها و تعاملات گوناگونی با یکدیگر برقرار می‌کنند. در این کتاب با اسطوره‌های کلیدی ایرانی آشنا می‌شوید که روایت هویت ملی را شکل می‌بخشند و در فهم تاریخ گفتمانی فرهنگ ایرانی نقشی مهم ایفا می‌کنند.

تراژدی خریت (عشق سیاست و خیانت)

  • 46,000 تومان

«احساس خریت می‌کرد و نمی‌دانست این احساس را چگونه تحمل کند؟ گاه به خریت خود می‌خندید . گاه زارزار می‌گریست. اگر می‌دانست که با خریت‌هایش چگونه کنار بیاید راحت‌تر زندگی می‌کرد...»

پری‌کشی (تاریخ عشق به روایت پریان شمال)

  • 55,000 تومان

رمان «پرکشی» تاریخ عشق به روایت پریان شمال است و خواننده را در برابر حکایت‌ها و داستان‌هایی از سرزمین های پریان شمال قرار می‌دهد. در این دوره طولانی از تاریخ، «عشق» حلقه و پل اتصال آدمیان و پریان است و افسانه‌های عشق، حکایت دلدادگی آدمی به پری و پری به آدمی است. در این رمان برای نخستین‌بار با پریان دریا، مرداب، جنگل، و کوه و سرزمین‌های آنان در شمال ایران آشنا می‌شویم. در این رمان از پریان و عشاقی حکایت می‌شود که اشباح و خوانین قصد نابودی آنان را دارند. این رمان پری‌نامه‌ای است که از نوجوان و میانسال و پیر می‌توانند در آن با دنیای شگفت‌انگیز پریان شمال و رابطه آن‌ها با آدمیان آشنا شوند.

نادرشاه و دختر کولی

  • 23,000 تومان

سرزمین کولیان کجاست؟ کولیان چون باد به همه‌جا می‌روند و اسیر خاک و خانه نمی‌شوند. کولیان از هند به ایران می‌آیند. از گذشته‌ها می‌دانند، رازهای آینده را فاش می‌کنند، قصه می‌گویند و با آوازی بهاری، غبار غم‌ها را که چون برگ‌های پاییزی بر سر و روی شهرها ریخته و در جان مردم خانه کرده است از دل‌ها پاک می‌کنند. این رمان حکایتی از داستان کولیان در ایران استو از بهرام تا نادرشاه افشار و شاهان قاجار. نادرشاه دل به دختری کولی می‌بندد و برای وصل او تا هند می‌رود. آن‌که به کولی دل می‌بازد، میان رفتن و ماندن یا میان عشق و جنگ یکی را می‌یابد انتخاب کند. فتح هند یا فتح قلب دختری که از او می‌خواهد همه‌ چیز را رها کرده و با او به همه‌جای جهام سفر کند. دختر کولی می‌گوید: عاشق اسیر خاک و خانه نمی‌شود. اما او بر سر دوراهی مانده‌است.

تهران آدم‌ها و کلاغ‌ها

  • 79,500 تومان

تهران، آدم‌ها و کلاغ‌ها داستان آدم یا آدم‌هایی است که در آینه، به جای تصویر حود پرنده‌ای را می‌بینند که زبان به سخن می‌گشاید و از کابوس‌ها و رویاهایشان حکایت می‌کند. در تهران عصر قاجار تا شهریور حوالی 1320، که ایران از سوی متفقین به اشغال در می‌آید، آدم‌ها و کلاغ‌ها گاه شبیه هم می‌شوند و این شباهت در خواب، خیال و بیداری حکایتی است که این کتاب از آن سخن می‌گوید.

صفحه‌ی 1