عتیق رحیمی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سقاء‌ها
  • 74,000 تومان
  • با تخفیف: 74,000 تومان
سقاها
  • 84,000 تومان
  • با تخفیف: 84,000 تومان
خاکستر و خاک
  • 19,000 تومان
  • با تخفیف: 19,000 تومان
تصویر بازگشت
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان

سقاء‌ها

  • 74,000 تومان

رمان سقاءها نوشته عتیق رحیمی که در 2019 به زبان فرانسه و در پاریس منتشر شده، درواقع سرگذشت متفاوت دو مرد سرگشته افغان است که فقط در طی یک روز اتفاق می‌افتد: روز 11 مارس 2001، روز تاریخی که نیرو‌های متعصب و بنیاد‌گرای طالبان دو مجسمه بزرگ بودا در بامیان افغانستان را تخریب می‌کنند؛ داستان دو زندگی موازی در دو نقطه دور از هم روی کره خاکی. قهرمان فصل‌های فرد کتاب توم نام دارد، پناهنده افغان‌تباری که از سال‌ها قبل به همراه رعنا، همسرش و لولا، تنها دخترشان مقیم پاریس است ولی اینک با شوری که در سر دارد تصمیم می‌گیرد به این زندگی یکنواخت برای همیشه خاتمه دهد. قهرمان فصل‌های زوج کتاب یوسف سقا ساکن کابل است که ناخواسته وظیفه مراقبت و حفظ ناموس شیرین، زن برادرش، را به دوش می‌کشد و به رغم تلاش برای پایبندی به اخلاق و عرف جامعه سنتی افغانستان، دل در گروی او دارد و برای نیل به مقصود و وصال او، خود را به آب و آتش می‌زند. رمان سقاءها داستان درهم تنیده و منقلب کننده دو انسان محکوم به زندگی است که هر کدام بیهوده می‌کوشد از دست تقدیر بگریزد و سرنوشت دیگری را برای خود رقم بزند.

سقاها

  • 84,000 تومان

رمان سقاها راوی دو حکایت موازی است. دو‌ مرد افغانستانی که به اجبار و اختیار محکوم به زیستن و «دوباره زیستنِ» اصل و ریشه‌های خویش‌اند. دو‌ مرد که تلاش می‌کنند عنان سرنوشت‌شان را در دست بگیرند و از تسلیم شدن به تقدیر تن می‌زنند. دو روایت موازی که گویی مدام از کابل به پاریس و آمستردام جاری می‌شوند و بازمی‌گردند. شالوده‌ی فلسفی داستان با شاعرانگی و زیرکی در زبان درآمیخته و جزئیات تصویری و حسی دنیای جدید را به کابلِ تحت کنترل طالبان پیوند می‌زند. سقاها مغاک بین کلمات و اندیشه را طی می‌کند، مغاک بین زبان مادری و زبانی که یک تبعیدی به آن پناه می‌برد. مغاک بین تاریخ و ما. سقاها هم مثل اغلب داستان‌های رحیمی پیرامون موضوع «تبعید» می‌گردد اما آن‌چه داستان را پیش می‌برد و به سرانجام می‌رساند «عشق» است. عشقی غوطه‌ور در آب...

خاکستر و خاک

  • 19,000 تومان

عتیق رحیمی (1962) بی‌تردید مهم‌ترین نویسنده معاصر افغانستان در جهان است. او هم به فارسی می‌نویسد، هم فرانسه.هم فیلم می‌سازد، هم عکس می‌گیرد. هم انبوهی جوایز سینمایی دارد، هم جایزه ادبی معتبر گنکور را. سال‌های زیادی است که در فرانسه زندگی می‌کند. رمان کوچک خاکستر و خاک که در سال 1999 منتشر شده، نقطه جهش او به شمار می‌آید. اثری که در سال 2004 نیز به وسیله خودش تبدیل به فیلم شد و جوایز فراوانی به دست آورد. رمان داستان پدربزرگی است به همراه نوه‌اش که خانه روستایی‌شان طی بمباران نیروهای روس با خاک یکسان و نابود شده و حالا او و نوه منتظر کامیونی هستند تا آن‌ها را پیش پسر پیرمرد ببرد؛ در یک معدن زغال‌سنگ دورافتاده... یک پلات قدرتمند برای روایت تراژدی زیستن در افغانستان جنگ‌زده. رمانی که فراتر از بسیاری آثار بومی این منطقه خود را مطرح می‌کند و مخاطبان جهانی بی‌شماری به دست می‌آورد. عتیق رحیمی در این رمان حیرت انسانش را مقابل این حجم از تراژدی به تصویر می‌کشد.

تصویر بازگشت

  • 30,000 تومان

«این زخم‌ها را باید به تصویر کشید...» «قبل از تو عکاسان بزرگی آمدند و از زخم‌ها تصویرهای بس زیبا برداشتند...» «اما من در جستجوی زیبایی نیستم. من در جستجوی بازآفرینی احساسی هستن که با نگاه به جای زخم به انسان دست می‌دهد. "هر بار که به جای زخم می‌نگریم، خواهی نخواهی به دردش می‌اندیشیم."» «مگر زخم از خودت باشد.» «من هم در جستجوی زخم‌های خودم هستم.»

صفحه‌ی 1