سایمون کریچلی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تئاتر حافظه
  • همراه با تخفیف
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 110,500 تومان
طاس (35 جستار کوتاه فلسفی)
  • همراه با تخفیف
  • 224,000 تومان
  • با تخفیف: 190,400 تومان
وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم به چه فکر می‌کنیم
  • 27,500 تومان
  • با تخفیف: 27,500 تومان
به چه فکر می‌کنیم وقتی به فوتبال نگاه می‌کنیم
خیلی کم تقریبا هیچ (مرگ فلسفه ادبیات)
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان
کتاب فیلسوفان مرده
  • 285,000 تومان
  • با تخفیف: 285,000 تومان

تئاتر حافظه

  • 130,000 تومان

خیال کنید روزی که سرتان گرم زندگی خودتان است،‌از دوست مرده‌تان جعبه‌ای دریافت می‌کنید که در میان صدها چیز دیگر، نقشه دقیق مرگ خودتان را هم در آن می‌یابید. آیا یکجور شوخی است؟ یا اینکه واقعا قرار است بمیرید؟ این نقطه آغاز روایت سایمون کریچلی در «تئاتر حافظه» است؛ قصه‌ای که او را تا لبه دانش مطلق تمام جهان و تا لبه مرگ می‌برد. این اولین و شاید تنها اثر داستانی است که سایمون کریچلی فیلسوف انگلیسی نوشته است؛ تاملی خلاقانه در تاریخ فلسفه و خودزندگی‌نامه‌ای که کم‌وبیش دل به اعتراف‌نامه می‌زند و از رابطه غریب دانش و حافظه می‌گوید. «تئاتر حافظه از آن دست بازی‌های ذهنی درخشانی است که جایی مابین فلسفه،‌ زندگی‌نامه و داستان قرار می‌گیرد. کریچلی در این کتاب همچنان که روشنگری می‌کند،‌ ما را مسحور نیز می‌کند.» دیوید میچل، نویسنده کتاب ساعت‌های استخوانی

طاس (35 جستار کوتاه فلسفی)

  • 224,000 تومان

سایمون کریچلی دربارۀ خیلی چیزها می‌نویسد؛ از تراژدی یونانی تا دیوید بویی. او صدایی است یگانه در فلسفه‌ورزی برای زندگی روزمره؛ البته بدون اینکه مفاهیم را تقلیل دهد. در این کتاب، سی‌وپنج جستار گرد هم آمده‌اند و به معنای واقعی کلمه از زمین و زمان می‌گویند: از ابعاد آکادمی افلاطون و اسرار الئوسی تا آثار فیلیپ ک. دیک و مسئلۀ پول و تروریسم و هملت و لذت‌ها و دردهای طرفداری از تیم فوتبال لیورپول. کریچلی رها می‌نویسد و صادقانه. او با بصیرت‌های عمیق یک فیلسوف و فارغ از گنده‌گویی‌های آکادمیک و بیرون از برج عاج فلسفه، با شور و حرارت از شادی و خشونت و ایمان برایمان می‌گوید.

وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم به چه فکر می‌کنیم

  • 27,500 تومان

وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم به چه فکر می‌کنیم

به چه فکر می‌کنیم وقتی به فوتبال نگاه می‌کنیم

  • 15,000 تومان

به چه فکر می‌کنیم وقتی به فوتال نگاه می‌کینم؟ فوتبال درباره خیلی چیزهاست، چیزهای پیچیده، متناقض و متعارض بسیار: حافظه، تاریخ، مکان، طبقة اجتماعی، جنسیت با تمامی تنوع پُرمسئله‌اش (به خصوص مردانگی، ولی اخیرا و بیش از پیش زنانگی هم)، هویت خانوادگی، هویت قبیله‌ای، هویت ملی، ماهیت گروه‌ها، هم‌گروه بازیکنان و هم‌گروه طرفداران، و روابط اغلب خشونت‌آمیز ولی گاه آرام و تحسین‌انگیز بین گروه ما و گروه دیگر. در کمال تعجب و خرسندی، در حین نوشتن این کتاب کوچک کشف کردم که بیشتر باورهای حقیقی فلسفی‌ام - در مورد مسائل کلی مثل مکان، زمان، احساس، عقل، زیباشناسی، اخلاقیات و سیاست- بیش از هر چیزی در مورد فوتبال صدق می‌کنند. در واقع، چه بسا این مسائل فقط در مورد فوتبال صدق کنند. طبیعتا این قضیه یا به این معناست که فلسفه را می‌توان به ورزشی کم و بیش کم اهمیت تقلیل داد، یا به این معنا که فوتبال حایز امتیاز ویژه‌ای است که به ما امکان می‌دهد بینشی پایدار در مورد معنای انسان بودن در این جهان به دست آوریم. بسیار امیدوارم بتوانم خواننده را متقاعد کنم که مورد دوم صحیح است.

خیلی کم تقریبا هیچ (مرگ فلسفه ادبیات)

  • 48,000 تومان

خیلی کم... تقریبا هیچ مسئله معنا را به مرکز مباحثه فکری باز می‌گرداند. دغدغه اصلی کتاب این پرسش است که چگونه می‌توان برای تناهی انسان، بدون توسل به چیزی که از آن تناهی برمی‌گذارد، معنایی یافت. کریچلی با تاملی ژرف و گیتیانه بر موضوع مرگ، ایده‌ی هیچ انگاری را با عبود از بلانشو، لویناس، رمانتیسم ینا و کاول می‌گیرد. این تامل در خوانشی از بکت، که از بسیاری جهات قهرمان کتاب است، به بار می‌نشیند. سایمون کریچلی به چاپ دوم کتاب، پیش گفتاری روشنگر و مفصل و فصلی درباره والاس استیونس افزوده است که بر ایده‌ی فلسفه به مثابه شعر اندیشه می‌کند.

کتاب فیلسوفان مرده

  • 285,000 تومان

این کتاب به ما می‌گوید که فلاسفه چگونه مرده‌اند و در زمینه نگرش مناسب در قبال مرگ و مردن، چه چیزهایی را می‌توانیم از فلسفه یاد بگیریم. کریچلی می‌گوید امید من توفیق در بازتاباندن گفته آغازین مونتنی یعنی ثبت انواع مرگ‌ها همراه با حاشیه‌نویسی است. شرط می‌بندم که با یادگیری چگونه مردن می‌توانیم به چگونه زندگی کردن بیندیشیم. کتاب شامل مدخل‌های کوتاه و گاه بسیار کوتاه درباره فیلسوفان مختلف است که شیوه مرگ آنها را باز میگوید و غالبا این شیوه‌ها را با اندیشه‌های محوری آنها مرتبط می‌کند.

صفحه‌ی 1