روبرت والزر


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
بچه‌های تانر
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
دستیار
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
دستیار
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
یاکوب فون گونتن
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان

بچه‌های تانر

  • 180,000 تومان

روبرت والزر این روایت بی‌پرده را به تشویق برونو کسیرر ناشر، پسرعموی ارنست کاسیرر فیلسوف نوشت. یک‌نفس و بی‌قلم‌خوردگی، در هجده فصل دقیقا یک‌اندازه،. داستان سیمون تانر، نویسنده خودخوانده خیال‌پرستی که مدام بی‌اینکه خطایی مرتکب شود که باعث شود عذرش را بخواهند شغل‌های بی‌اهمیت خودش را ترک می‌کند. موجودی پوچ و بی‌قید و بند. هزارپیشه‌ای سودایی. انگار هجو نانویسندگان وراج ابن‌الوقتی که از اضطرابی عمیق رنج می‌کشند و چنان در خودستایی و خودپرستی غرق‌اند که شهودهای من‌درآوردی نانوشته‌شان بخار می‌شود و به هوا می‌رود، و آنچه هم که از ایشان بر کاغذ نقش می‌بندد چیزی نیست جز مشتی یاوه بی‌سر و ته. اما این علاف تن‌پرور مدرن با جامه‌دان سبکشء به قول کافکا، خود مانند شخصیتی داستانی که نمی‌تواند شهودهای نافذش را درباره جهان و مافیها تبدیل به اثر ادبی کند، موجودی است بسیار اغواگر که جهان را می‌پوید و سرانجام دستاوردی از او بر جا نمی‌ماند، جز لذت خواننده. و شگفتا که آنجه والزر درباره خود گفته، درباره سیمون هم صادق است: حتی فکر اینکه بتوانم در زندگی اندک کامیابی‌ای داشته باشم، می‌ترساندم. فرق والزر با شخصیت داستانش این است که او داستان لطیفی می‌آفریند درباره خواست ناکامیابی‌ای، و این‌گونه کامیاب می‌شود، اکنون با بچه‌های تانر سه‌گانه مشهور روبرت والزر در اختیار خواننده فارسی‌زبان است.

دستیار

  • 75,000 تومان

فرانتس کافکا رمان دستیار را می‌ستود؛ و در نامه‌ای به تاریخ 22 ژانویه 1907 به مورگن‌اشترن نوشت: «گمان نمی‌کنم گزاف باشد اگر بگویم این کار جدید یکی از بزرگ‌ترین نویدهایی است که تاکنون نویسنده‌ای جوان {به مخاطبان} داده است.» روبرت موزیل، از دیگر معاصران و ستایشگران والزر، هنگامی که نخستین‌بار به مطالعه کافکا پرداخت، آثار کافکا را «موردی خاص از نوع والزر» قلمداد کرد. سوزان سانتاگ نیز والزر را «حلقه مفقود بین کلاسیک و کافکا» و «آمیزه‌ای از استیوی اسمیت و بکت: بکتی شیرین و طناز» توصیف کرد. آن آتش چه‌بسا پاک، آن روزها در یوزف و کلارا هم گرفته بود، آتشی که به عقیده هر دو آن‌ها نه با آب خاموش می‌شد و نه با بدگویی و افترا، آتشی که مثل آسمانی سرخگون بر فراز زمین گرد و چرخان گسترده بود. هردو آن‌ها، مطابق رسمی که آن روزها باب بود، «بشریت» را دوست داشتند...

دستیار

  • 25,000 تومان

یک روز ساعت هشت صبح مرد جوانی ایستاده بود جلو در یک خانه‌ تک افتاده‌ به ظاهر شکیل. باران می‌بارید. کسی که ایستاده بود آن‌جا با خودش فکر کرد «چه عجب! چتر همراهم هست.» آخر سال‌های گذشته هیچ‌وقت چتر نداشت. در یکی از دست‌هایش که مستقیم به طرف پایین دراز شده بود، چمدانی خاکستری بود، چمدانی بسیار ارزان‌قیمت. جلو چشم‌های مرد از راه رسیده روی یک تابلو میناکاری‌شده نوشته بود کارل. توبلر، دفتر فنی. مرد انگار دارد به چیز بسیار بی‌اهمیتی فکر می‌کند، لحظه‌ای مکث کرد. بعد دکمه‌ زنگ را فشار داد. پس از آن شخصی که بر اساس تمام شواهد موجود خدمتکار بود، آمد که در را برای مرد باز کند.

یاکوب فون گونتن

  • 20,000 تومان

روبرت والرز، نویسنده سوییسی، یکی از بی‌سر و صداترین نوابغ ادبیات قرن بیستم است. از میان چهار رمانی که نوشته است یاکوب فون گونتن را بهترین اثر او می‌دانند. این رمان گزارش کنجکاوانه و جسورانه مردی جوان از زندگی در مدرسه‌ای مرموز است. والرز خلاقیت تمام عیاری دارد و طنزی گزنده که جمله‌های زیبایش سادگی و غرابت نقاشی‌های هانری روسو را دارد. سوزان سانتاگ معتقد است هسته اخلاقی هنر والرز انکار قدرت و سلطه است... هنر در سنجیده‌ترین و دل‌پذیرترین شکل خود در آثار او موج می‌زند. و هرمان هسه باور دارد که اگر والرز صدهزار خواننده می‌داشت. جهان جایی بهتر و دل‌پذیرتر می‌شد.

صفحه‌ی 1