رناتا سالکل


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سوء تعبیرهایی از عشق و نفرت
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
اشتیاق به جهل (چیزهایی که تصمیم می‌گیریم ندانیم و چرایی آن)
درباره اضطراب
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان

سوء تعبیرهایی از عشق و نفرت

  • 175,000 تومان

«نمی‌توانم دوستت بدارم، مگر آنکه رهایت کنم» مسئله عشق و نفرت دو مفهوم در هم تنیده است، هرچند که به باور نویسنده این دو مفهوم لازمه‌ی هم نیستند. رناتا سالکل در این اثر با تکیه بر دیدگاه ژاک لاکان دست روی یکی از مفاهیم بحث‌برانگیز در روابط انسانی می‌گذارد: در لحظه‌ی بروز عشق، ما در معشوق چیزی را می‌بینیم که ندارد و چیزی را عرضه می‌کنیم که در حقیقت نداریمش و او نیز آن را نمی‌خواهد و همین جاست که عشق پس از مدتی تبدیل به نفرت می‌شود. نویسنده با واکاوی نمونه‌های اعلایی از ادبیات بن‌بست عشق را تشریح می‌کند، اینکه مفهوم روان‌کاوانه‌ی میل پیوند بسیار نزدیکی با نارضایتی دارد؛ این یعنی ما میل به چیزهایی داریم که در دسترس نیستند. کتاب با تحلیلی از عشق آغاز می‌شود که بیشتر مختص جامعه‌ی مدرن است، اما در پایان به سایه‌روشن‌هایی از عشق و نفرت در جامعه پسامدرن می‌رسد. «من عاشق توام، اما، چون به شکل توضیح‌ناپذیری عاشق چیزی بیشتر از تو در توام، مثله‌ات می‌کنم»

اشتیاق به جهل (چیزهایی که تصمیم می‌گیریم ندانیم و چرایی آن)

  • 140,000 تومان

جهل، چه فعالانه باشد و چه منفعلانه، آگاهانه یا ناآگاهانه، همیشه بخشی از شرایط بشری بوده است. چیزی که در دنیای پساحقیقت و پساصنعتی ما رخ داده، این است که ما اغلب مقهور جریان مداوم اطلاعات و سوء‌اطلاعات می‌شویم. گاهی به نظر می‌رسد تمییز دادن حقیقت از دروغ محال است و در نتیجه ایده تخصص پس زده می‌شود و تعداد کسانی که تصمیم می‌گیرند ندانند افزایش می‌یابد. مخاطرات چنین وضعیتی واضح است، اما سالکل مفروضات ما را به چالش می‌کشد و می‌گوید جهل شاید سویه مثبتی هم داشته باشد و با توجه به نقش جهل در جامعه، ممکن است بتوانیم دانش را به جایگاه اصلی خود برگردانیم.

درباره اضطراب

  • 16,000 تومان

اضطراب چیست و چگونه سوژه را در مواجهه با شکاف‌های درونی و تعارضات اجتماعی تعریف می‌کند؟ رسانه‌های گروهی اضطراب را چیزی می‌دانند که سلامتی و کامیابی سوژه را مختل می‌کند و سد راه ارتباط او با دیگران می‌شود، اما فلسفه و روانکاوی اغلب آن را شرط ذاتی انسان و دروازه ورود او به جهان می‌دانند. کتاب حاضر خوانشی است فلسفی و روانکاوانه از گونه‌ها و دوره‌های مختلف اضطراب که می‌کوشد جنبه‌های مختلف آن را در زمینه‌هایی چون جنگ، عشق و هنر و به‌ ویژه از خلال تاملات فروید و لکان بررسی کند.

صفحه‌ی 1