راجر اسکروتن


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
درباره طبیعت انسان
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
فلسفه اصول و مسائل
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
پرسش‌های مهم زندگی (مبانی و مسائل فلسفه)
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
تاریخ مختصر فلسفه جدید (از دکارت تا ویتگنشتاین) ویرایش جدید
متفکران چپ نو
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان

درباره طبیعت انسان

  • 70,000 تومان

به باور راجر اسکروتن انسان موجودی منحصر به فرد است که نمی‌توان او را صرفاً از لحاظ زیست‌شناختی مورد ملاحظه قرار داد. وجه تمایز اصلی انسان از حیوان آگاهی اول شخص اوست، که بدین وسیله می‌توان خود را «من» بنامد و جهان را به نحوی متفاوت با سایر گونه‌ها بفهمد. در چشم انداز فهم او از جهان درکی از امر متعالی وجود دارد و تجربه‌ای که ارزشمندی آن به توصیف‌ناپذیری آن است. پاسخ انسان به فهم این جهان، توام با عواطفیاست که او را در جایگاهی فراتر از سایر حیوانات می‌نشاند و حتی در نرتبتی بیرون از نظم طبیعی قرار می‌دهد. جوامع انسانی نیز تنها گروه‌هایی از پستانداران نخستین نیستند، آنها اجتماع افرادی هستند که در شرایطی زندگی می‌کنند که مورد قضاوت طرفینی قرار می‌گیرند و جهان خود را بر حسب مفاهیم اخلاقی تنظیم می‌کنند که بسی دور از عالم حیوانات است این پاسخگویی متقابل به تدریج با نسبت‌های بیناشخصی می‌امیزد که در آنهاهدف هر یک از طرفین توجه است، نه به بدن دیگری، بلکه به دورنمای اول شخصی که به واسطه آن تمایز و درخششی می‌یابد.

فلسفه اصول و مسائل

  • 40,000 تومان

اگر ادعا کنیم که از اهداف اصلی هر فیلسوفی در نهایت آموختن فلسفه‌ورزی است. اغراق نیست که بگوییم راجر اسکروتنء همان‌طور که خود در جملات ابتدایی کتابش این مهم را به عنوان هدف خود اعلام می‌کندء به راستی به این هدف در این کتاب کم حجم دست یافته است. خواننده جدی پس از خواندن این کتاب در تمامی موضوعات مطرح شده به نوعی خود نحوه فلسفه ‌ورزی را آموخته استء بدون آنکه ذهنش انباشته از نظریه‌هاء آموزه‌ها و پیچیدگی‌های گاه ناضروری فلسفه شده باشد. همین ویژگیء کتاب حاضر را به اثری کم نظیر در نوع خودش تبدیل می‌کند. اسکروتن خود می‌گوید:« در این کتاب تلاش می‌کنم تا آنچه را فلسفه باید در این شرایط جدید عرضه کند نشان دهم. وظیفه فلسفهء به گمان منء بازسازی فکورانه چیزی است که بدون تامل و تفکر آسیب دیده است. این چیز آسیب دیدهء مذهبء اخلاق یا فرهنگ نیستء بلکه جهان روزمره آدمی است: جهان در معصومیت‌اشئ جهان علی‌رغم وجود علم»

پرسش‌های مهم زندگی (مبانی و مسائل فلسفه)

  • 75,000 تومان

راجر اسکروتن (فوریه 1944- ژانویه 2020) فیلسوف و نویسنده سرشناس انگلیسی و استاد زیبایی شناسی و فلسفه سیاسی، درباره این کتاب توضیحی می‌دهد که به حد کافی گویاست و روح آن را آشکار می‌سازد: «در اثر پیش رو، در پی آنم که به فلسفه جذابیت بخشم. از این رو، تنها به دیدگاه های فریبنده و گیرا پرداخته ام... من در این کتاب، در پی آن نیستم که به تاریخ فلسفه یا پژوهشی در این ساحت بپردازم. هدف من آن است که فلسفه ورزی را به شما بیاموزم. در این عرصه به اندیشه های شماری از فلاسفه بزرگ اشاره خواهم کرد، اما مسیر اطمینان بخشی برای دستیابی به دیدگاه ها و باورهای شان معرفی نخواهم کرد، زیرا شرح و توضیحِ استدلال های آنان، مرا از هدف اصلی ام ـ یعنی ورود فلسفه به زندگی ـ بازمی دارد.»

تاریخ مختصر فلسفه جدید (از دکارت تا ویتگنشتاین) ویرایش جدید

  • 140,000 تومان

راجر اسکروتن در این کتاب از منظر تحلیلی تصویری از تاریخ فلسفه جدید را از دکارت تا ویگنشتاین به دست می‌دهد. او شخصیت‌های اصلی و دغدغه‌های عقلانی مهمی را که از دکارت به بعد فلسفه غربی را شکل داده‌اند معرفی کرده است. نویسنده در این کتاب به تشریح مضمون استدلال‌ها و نتایج فلسفی آن‌ها پرداخته است. تاریخ مختصر فلسفه جدید کتابی است مختصر و روان و در عین حال دقیق و پرمطلب که خواننده را به نحوی جدی با مباحث مهم‌ترین فیلسوفان معاصر درگیر می‌کند.

متفکران چپ نو

  • 60,000 تومان

راجر اسکروتن، فیلسوف سیاسی بریتانیایی، در این کتاب متفکرانی را که بیش‌ترین تاثیر را بر گرایشات چپ نو داشته‌اند موضوع بررسی خویش قرار داده‌ است. پرسش اصلی او در این کتاب این است که چپ امروز چه معنا و چه وضعی دارد، و از 1989 و فروپاشی شوروی تا کنون، چه مسیری را طی کرده تا به این وضع کنونی برسد؟ او در تلاش برای پاسخ دادن به این پرسش، و از طریق بازبررسی آرا متفکرانی چون ای.پی.تامپسن، پری اندرسون، اریک هابزبوم، رونالد دوورکین، ژان‌پل سارتر، میشل فوکو، لوئی آلتوسر، ژک دریدا، آلن بدیو، تئودور آدورنو، یورگن هابرماس، آنتونیو گرامشی، گئورگ لوکاچ، ادوارد سعید، واسلاوی ژیژک، شرح می‌دهد که چطور چپ نو آرمان طبقه‌ی کارگر را فروگذاشته و زنان، همجنس‌خواهان و مهاجران را دغدغه‌ی خودش قرار داده‌ است. اسکروتن با زبانی شفاف، بی‌ابهام و دقیق آثار این متفکران را از زیر ذره‌بین نگاه انتقادی خویش گذرانده و گره از معنای زبان طرازنوین ایشان گشوده است.

صفحه‌ی 1