دیوید ایگلمن


تولیدکننده


بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مغز پویا (پشت پرده تغییرات پیوسته مغز)
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
مغز پویا (ماجرای مغزی که هر لحظه تغییر می‌کند)
  • 275,000 تومان
  • با تخفیف: 275,000 تومان
ناشناخته (زندگی اسرارآمیز مغز)
  • 185,000 تومان
  • با تخفیف: 185,000 تومان
مغز (داستان شما)
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان

مغز پویا (پشت پرده تغییرات پیوسته مغز)

  • 135,000 تومان

قطع داروی اعتیادآور، چه ارتباطی با دل‌شکستگی دارد؟ می‌دانستید که دشمنِ خاطرات، زمان نیست، بلکه خاطرات دیگر است؟ چگونه یک انسان نابینا می‌تواند یاد بگیرد که با زبان خود ببیند، یا یک آدم ناشنوا می‌تواند یاد بگیرد که با پوست خود بشنود؟ چرا افراد در دهه‌ی 1980 صفحات کتاب‌ها را اشتباهاً اندکی قرمز می‌دیدند؟ چرا بهترین کمانگیر دنیا بی‌دست است؟ آیا روزی خواهیم توانست روباتی را به‌جای دست یا پا، با فکرمان کنترل کنیم؟ چرا شب‌ها خواب می‌بینیم، و این چه ارتباطی با چرخش زمین دارد؟ پاسخ این پرسش‌ها درست در پشت چشمان ما است. بزرگ‌ترین فناوری‌ای که تاکنون بر روی زمین کشف کرده‌ایم، عضوی یک و نیم کیلویی است که در گنبد جمجمه‌ی ما جای گرفته است. این کتاب تنها به بیان چیستيِ مغز بسنده نمی‌کند، بلکه کارکرد آن را نیز بررسی می‌کند. جادوی مغز ما در اجزای تشکیل دهنده‌ی آن نیست، بلکه در این است که این عناصر بی‌وقفه خودشان را به‌صورت پارچه‌ای پویا و زنده بازبافی می‌کنند. دیوید ایگلمن که به‌خاطر بیان داستان‌ها و تمثیل‌های جذاب در لابلای مطالب علمی، یکی از بهترین راویان علمی نسل ما نام گرفته است، در کتاب «مغز پویا» شما را با همان سبک و سیاق همیشگی‌اش به خط مقدم علوم اعصاب می‌برد. این کتاب ضمن ارائه‌ی نتایج ده‌ها سال پژوهش، کشفیات جدید آزمایشگاه مؤلف را نیز در زمینه‌های مختلف ارائه می‌کند، از حس‌آمیزی و رؤیا گرفته تا دستگاه‌های پوشیدنی فناوری عصبی که نحوه‌ی تفکر ما درباره‌ی حواس را متحول کرده است.

مغز پویا (ماجرای مغزی که هر لحظه تغییر می‌کند)

  • 275,000 تومان

دیوید ایگلمن در مغز پویا تصویری متفاوت از مغز را ارائه می‌کند که در پاسخ به تجربه‌اش از جهان لحظه به لحظه تغییر می‌کند. نورون‌های مغز به همان اندازه که با یکدیگر همکاری دارند، به شدت با هم رقابت می‌کنند. درست مثل کشورهای همسایه، آن‌ها نیز به خاطر قلمروشان خود را به خطر می‌اندازند و با سرسختی از آن دفاع می‌کنند. بخشی از پرسش‌هایی که پاسخ آن را در این کتاب خواهید یافت: مغز ما چگونه از درون حفره تاریک جمجمه که در آن محبوس است، جهان را جذب و نقشه ای از بدن را ترسیم می‌کند؟ چرا مردم در دهه 1980 میلادی صفحات کتاب را کمی قرمز رنگ می‌دیدند؟ چرا بهترین کمانگیر جهان دست ندارد؟ چرا هر شب خواب می‌بینیم و این موضوع چه ارتباطی با چرخش زمین دارد؟

ناشناخته (زندگی اسرارآمیز مغز)

  • 185,000 تومان

اغلب ما بخش هشیار مغزمان را مسئول اعمالمان می‌دانیم، اما همان طور که دیوید ایگلمن در ناشناخته می‌گوید؛ این تنها نوک کوه یخ شناور است. در واقع، ذهن هشیار ما، تنها مسئول بخش کوچکی از عملکرد مغز است. پرسش اساسی اینجاست؟ پس بخش ناهشیار مغز به چه کاری مشغول است؟ در حقیقت، بخش ناهشیار مغز ما، پایه و اساس ادراک ما را از جهان هستی رقم می‌زند و چه بخواهیم، چه نخواهیم، این فرایندهای ناهشیار عقاید و عمیق‌ترین باورهای ما را شکل می‌دهند. دیوید ایگلمن در ناشناخته نشان می‌دهد که با شناخت عمیق‌تر بخش ناهشیار مغز می‌توان مفاهیمی چون زمان، واقعیت جرم، عشق، قمار، اعتیاد و حتی مسائلی چون خداشناسی عصبی را بهتر درک کرد. وقتی از دست خودتان عصبانی می‌شوید، دقیقا چه کسی از دست چه کسی عصبانی است؟ چرا ویلیام داگلاس، ادعا می‌کند می‌تواند هاکی بازی کند، درحالی‌که همه می‌دانند که او بعد از سکته مغزی فلج شده است؟ چرا توماس ادیسون فیلی به نام تاپسی را با جریان برق کشت؟ مل گیبسون مستی که ضد یهود است و مل گیبسون هوشیاری که به‌خاطر رفتار یهود ستیزانه‌اش پوزش می‌خواهد، کدام یک مل گیبسون واقعی است؟ چرا رقصنده‌ها در زمان‌های خاصی از ماه، درآمد بیشتری دارند؟ چرا افرادی که اول اسمشان «ج» است، به احتمال زیاد با هم ازدواج می‌کنند؟ چرا وسوسه می‌شویم رازی را لو دهیم؟ چرا احتمال خیانت به همسر در بعضی از زوج‌ها بیشتر است؟ چرا بیماران مبتلا به پارکینسون که دارو مصرف می‌کنند به قماربازانی اجباری تبدیل می‌شوند؟ چرا چارلز ویتمن، در برج دانشگاه تگزاس 48 نفر را به رگبار گلوله می‌بندد؟

مغز (داستان شما)

  • 125,000 تومان

در سکوت و تاریکی درون جمجمه هر انسانی مغز فعالی وجود دارد که شرحی از واقعیت جهان را ارائه می‌دهد و داستانی از هویت او را روایت می‌کند. دیوید ایگمن در این کتاب ما را به سفری می‌برد که در آن با تکیه بر رفتارهای نوین علوم اعصاب می‌توانیم بهتر به ماهیت وجود انسان و معنای زندگی پی ببریم. واقعیت چیست؟ ما کیستیم؟ ما چگونه تصمیم می‌گیریم؟ چرا انسان‌ها در سراسر عالم به وجود هم نیاز دارند؟ پیشرفت‌های فناوری در آینده نزدیک چه تغییراتی در معنی وجود انسان ایجاد می‌کند؟ دستاوردهای علوم اعصاب در افزایش توانایی‌های ورزشی، پیشگیری از نسل‌کشی، درمان اعتیاد، محدود کردن جرم و جنایت در جوامع بشری، معالجه ناتوانی‌های جسمی و درمان کوری و کری، و نیز نیل به جاودانگی چگونه می‌توانند مفید باشند؟ ...

صفحه‌ی 1