دیوید اپستین


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
دامنه (چرا همه‌کاره‌های هیچ‌کاره نسبت به متخصص‌ها عملکرد بهتری دارند)
وسعت یا عمق ( چرا در جهانی تخصص گرا از شاخه‌ای به شاخه‌ای پریدن بهتر است؟)
دامنه (چرا انسان‌های چند بعدی در جهان تخصص گرا پیروز می‌شوند)
گستره (عمق یا وسعت)
  • 220,000 تومان
  • با تخفیف: 220,000 تومان

دامنه (چرا همه‌کاره‌های هیچ‌کاره نسبت به متخصص‌ها عملکرد بهتری دارند)

  • 113,000 تومان

عقیده رایجی وجود دارد مبنی بر اینکه برای سرآمد شدن در هر زمینه‌ای چه تبدیل شدن به موسیقی‌دانی برجسته و چه کسب مقام قهرمانی در رشته‌ای ورزشی باید آن مهارت مذکور را از سنین پایین آموخت و سال‌ها تمرین جدی و تمرکز سختء در نهایت شما را به هدف خود خواهد رساند.براساس این عقیده نباید از این شاخه به آن شاخه پرید و علائق گوناگونی را دنبال کرد چرا که این هدررفت زمانء انرژی و توجهء در نهایت شما را از تبدیل شدن به سرآمد شدن در هر رشته‌ای (ورزشء هنرء موسیقیء علم و...) دور خواهد کرد. این ضرورتی است که دنیای امروز به شما تحمیل می‌کند: تنها باید در یک رشته فعالیت کنید تا بتوانید در آن به تخصص برسید. اما اپستین با بررسی دقیق زندگی بسیاری از افراد برجستهء از ورزشکاران حرفه‌ای گرفته تا مخترعان و برندگان جایزه نوبل نشان می‌دهد این عقیده نه یک قاعده بلکه یک استثناست. او معتقد است گستره نسبت به عمق از اهمیت بالاتری برخوردار است. اپستین با مثال‌هایی ملموس نشان می‌دهد که در بیشتر رشته‌ها به خصوص رشته‌های پیچیده و پیش‌بینی‌ناپذیر جنرالیست‌ها از تخصص‌گراها موفق‌ترند. آن‌ها اغلب در طول مسیر علائق متفاوت را دنبال می‌کنندء خلاق‌تر و باهوش‌ترند و قادر به دیدن ارتباطات بیشتری نسبت به تخصص‌گراها هستند. او می‌گوید از این شاخه به آن شاخه پریدن نه تنها نقص نیست بلکه یک حسن ضروری است. اپستین در این کتاب قهرمان گلف دنیا را به نمایندگی از تخصص‌گراها با قهرمان تنیس دنیا مقایسه می‌کند.قهرمان گلف دنیا از سه‌سالگی به طور جدی تنیس را دنبال کرده است و خیلی زود به مقام قهرمانی دست یافته است. در مقابلء قهرمان تنیس دنیا قبل از تنیسء فوتبالء شنا و رشته‌های ورزشی دیگری را نیز تجربه کرده است. او اگرچه دیرتر به تخصص رسیده است اما از اطلاعات وسیع‌تر و جهان‌بینی گسترده‌تری نسبت به قهرمان گلف برخوردار است.

وسعت یا عمق ( چرا در جهانی تخصص گرا از شاخه‌ای به شاخه‌ای پریدن بهتر است؟)

  • 180,000 تومان

بسیار شنیده‌ایم که می‌گویند اگر می‌خواهید مهارتی را بیاموزید یا نوازنده‌ای ماهر شوید یا در هر کاری سرآمد باشید، باید از سنین کم شروع کنید، تمرکزتان را تماماً وقف آن کار کنید و ساعات زیادی را به تمرین هدفمند اختصاص دهید،اگر سرسری کار کنید و دست نجنبانید و متمرکز و مستمر کار نکنید، هرگز به جایی نخواهید رسید و دیگران گوی سبقت را از شما می‌ربایند. در یک کلام، برای موفقیت باید متخصص شوید. اما دیوید اپستین، در تحقیقی طولانی و روشمند، مسیر موفقیت بسیاری از ورزشکاران، هنرمندان، مخترعان و دانشمندان را بررسی کرده و به نتیجه‌ای خیره‌کننده‌ رسیده است: در اغلب زمینه‌ها، به‌خصوص حوزه‌های پیچیده و پیش‌بینی‌ناپذیر، کامیابی از آن متفنن‌هاست نه متخصص‌ها. متفنن‌ها به جای تمرکز بر یک حوزه، از این شاخه به آن شاخه می‌پرند؛ آن‌ها راهشان را دیر پیدا می کنند، اما خلاق‌تر و چابک‌ترند و راه‌حل‌هایی را می‌بینند که از چشم همتایان متخصصشان پنهان می‌ماند. اپستین در این کتاب ماجراهای متعدد و دور از انتظاری از پیروزی‌ها و شکست‌ها نقل می‌کند و نشانمان می‌ دهد که چطورجهانمان را وسعت ببخشیم و توانایی‌هایمان را پرورش دهیم.

دامنه (چرا انسان‌های چند بعدی در جهان تخصص گرا پیروز می‌شوند)

  • 65,000 تومان

آنان که یادگیری در یک حوزه خاص را زود شروع می‌کنند الزاما موفق‌تر از کسانی نیستند که علاقه و استعداد خود را در جنبه های مختلف می‌آزمایند و بعد وقتی به نقطه‌ای رسیدند که جایی برای آزمون و خطا نبود، بر کار خود متمرکز شده و از آنچه قبل آن یاد گرفته‌اند و دانش و تجربیاتی که انباشته کرده‌اند برای پیشرفت هرچه بیشتر بهره می‌گیرند. کتاب دامنه، مجموعه شواهدی در اثبات نگاهی تازه به انسان و توانایی‌های او بر اساس واقعیت‌های امروز است.

گستره (عمق یا وسعت)

  • 220,000 تومان

خرد عامه بشر، در انتخاب بین وسعت و عمق، بی‌رحمانه و یکسویه رفتار می‌کند؛ استفاده از ضرب‌المثل‌هایی مثل همه کاره و هیچ کاره در فارسی، برای افراد جنرالیست، بیانگر این موضوع است. اما این پیام، یک اشتباه بی‌رحمانه است! به همین دلیل دیوید اپستین در کتاب Range قصد آگاه‌سازی در این زمینه را دارد. قهرمان، هنرمند و برنده جایزه نوبل شدن نیاز به متخصص شدن سریع و عمیق ندارد. در واقع در اغلب مواقع، داستان برعکس است؛ وسعت، در نقش متحد عمق و نه دشمن آن ظاهر می‌شود. در جذاب‌ترین حوزه‌های زندگی، جنرالیست‌ها نسبت به متخصصین موقعیت‌های بهتری برای رشد دارند… عمیق یا وسیع؟! آیا مجبوریم فقط یکی از این دو را انتخاب کنیم؟ یک جنرالیست هستید یا یک متخصص؟ آیا در زندگی، برای گسترش مسیر شغلی‌تان تلاش می‌کنید یا برای عمق بخشیدن به آن؟ به‌هرحال نمی‌توانید هر دو را داشته باشید! زمان شما در طول زندگی محدود است، دقیقا مانند انرژی و توجه‌تان. اگر بر روی یک چیز متمرکز شوید، شانس آن را خواهید داشت که آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. اگر برای انجام چند چیز تلاش کنید، چیزهای زیادی را تجربه خواهید کرد، اما در انتها احتمالا یک غیرحرفه‌ای خواهید بود! خرد عامه بشر، در انتخاب بین وسعت و عمق، بی‌رحمانه و یکسویه رفتار می‌کند؛ استفاده از ضرب‌المثل‌هایی مثل «سرباز همه بازی‌ها، و پادشاه هیچ‌کدام (یا همه کاره و هیچ کاره در فارسی)» برای افراد جنرالیست، بیانگر این موضوع است. حتی در روانشناسی عامه نیز این تفکر پذیرفته و جا افتاده است. پیام واضح است: برای سرآمدی واقعی در هر زمینه‌ای (هنر، ورزش، علم و هر چیز دیگری) باید متخصص شوید، و باید سریع هم متخصص شوید. اگر این کار را نکنید، دیگران با «10 هزار ساعت تمرین هدفمند» که ظاهرا برای موفقیت لازم است، از شما پیشی خواهند گرفت. اما این پیام، یک اشتباه بی‌رحمانه است! به همین دلیل دیوید اپستین در کتاب گستره (Range) قصد آگاه‌سازی در این زمینه را دارد. قهرمان، هنرمند و برنده جایزه نوبل شدن نیاز به متخصص شدن سریع و عمیق ندارد. در واقع در اغلب مواقع، داستان برعکس است؛ وسعت، در نقش متحد عمق و نه دشمن آن ظاهر می‌شود. در جذاب‌ترین حوزه‌های زندگی، جنرالیست‌ها نسبت به متخصصین موقعیت‌های بهتری برای رشد دارند…خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست فارسی بی‌پلاس ارائه شده است.

صفحه‌ی 1