حبیب الله قاسم زاده


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آموختن و آموختن (مجموعه مقاله‌ها و یادداشت‌ها)
گزیده ‌واژگان روانشناسی و علوم شناختی (فرهنگ اصطلاحات)
مقدمه‌ای بر شناخت‌پژوهی استعاره (قطره در نهان خانه صدف)
نوروپسیکولوژی شناختی
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
رفتاردرمانی (زمینه دورنما و مسائل)
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان

آموختن و آموختن (مجموعه مقاله‌ها و یادداشت‌ها)

  • 145,000 تومان

آن‌چه در این مجموعه گردآوری شده است، مقاله‌ها و یادداشت‌های نسبتاً کوتاه و گاه بلندی است که در دورۀ حدود ده سالۀ سردبیری مجلّۀ بازتاب دانش: نشریّه‌ای دربارۀ شناخت، مغز و رفتار (1394- 1385)، و نیز دورۀ هشت سالۀ نگارنده در «مرکز غیر رسمی مطالعات علمی شناخت، رفتار و فرهنگ (شرف)» (1392- 1384) نوشته شده‌اند. با مطالعۀ این مطالب که در شش بخش تدوین شده‌اند، می‌توان با پاره‌ای از مسائل و مشکلات تولید و نشر علم، مفاهیم بنیادی در نظریّه‌پردازی، پژوهش و کاربرد دانش، و جنبه‌های فرهنگی در تفسیر زندگی، تا حدّی آشنا شد. مخاطبان اصلی این یادداشت‌ها دانش‌جویان و علاقه‌مندان به رشتۀ روان‌شناسی و علوم وابسته می‌باشند.

گزیده ‌واژگان روانشناسی و علوم شناختی (فرهنگ اصطلاحات)

  • 95,000 تومان

آنچه در این گزیده‌واژگان گردآوری شده است، برابرنهادهایی هستند که در ترجمه‌های نگارنده به کار گرفته شده‌اند. این واژه‌ها با مراجعه به واژه‌نامه‌ها و نیز بررسی مفهومی و تخصصی اصطلاحات، برگزیده شده‌اند و گاه در واپسین نگاه، تغییراتی نیز در آنها داده شده است. در این گزیده‌واژگان، مواردی نیز به عنوان پیشنهاد آمده است. این موارد، یا اصطلاحی جدید بوده و در واژه‌نامه‌ها نیامده یا برابرنهادهای موجود، نگارنده را اقناع نمی‌کرد و ناگزیر واژه جدیدی ساخته یا برگزیده است.

انگیزه اندیشه و گفتار (روان‌شناسی و نوروپیسکولوژی زبان از دید‌گاه ویگوتسکی و لوریا) مجموعه مقاله‌ها

  • 135,000 تومان

"برای فهم گفتار شخص دیگر، فهم کلمات او کافی نیست، باید اندیشۀ او را فهمید و حتّی فهم اندیشۀ او نیز کافی نیست، باید انگیزۀ وی را شناخت. تحلیل روان‌شناختی سخن، تا زمانی که این سطح منظور نشده است، کامل نیست." (ویگوتسکی، ل. س. اندیشه و زبان، چاپ ششم، 1399، ص 199) • آن‌چه در این مجموعه آمده است تلاشی است برای بررسی و شناخت این روند: تبدیل اندیشه به گفتار از سویی، و تبدیل گفتار به اندیشه و انگیزه، از سوی دیگر. • مطالب گردآوری‌شده در این مجموعه، یک دورۀ زمانی تقریباً 40 ساله را در بر می‌گیرد. این آثار، جملگی دربارۀ ویگوتسکی و لوریا نوشته و یا ترجمه شده و بخش بزرگی از آن‌ها در نشریّه‌های علمی منتشر شده‌اند. تعدادی از این نوشته‌ها به صورت سخنرانی‌ هم ارایه شده‌اند. چند مورد پیش‌گفتار یا مقدّمه‌ای که بر ترجمۀ برخی از کتاب‌ها نوشته شده است نیز بر این مطالب افزوده شده است. • مجموعه‌ای مورد استفاده برای دانش‌جویان، دانش‌پژوهان و علاقه‌مندان به مباحث مختلف و گستردۀ روان‌شناسی و نوروپسیکولوژی زبان.

مقدمه‌ای بر شناخت‌پژوهی استعاره (قطره در نهان خانه صدف)

  • 80,000 تومان

این کتاب، در 6 فصل تنظیم شده است: 1. نظریه‌پردازی‌های ارسطو و جرجانی؛ 2. نگرش‌های عمده امروزی درباره استعاره؛ 3. حس‌آمیزی و استعاره؛ 4. نوروپسیکولوژی استعاره؛ 5 . خاستگاه تجربی استعاره‌ها؛ و 6 . استعاره در شعر و ادبیات. این نخستین بار است که در زبان فارسی بحث استعاره با این جامعیت مطرح شده است. در این کتاب سعی شده است همراه با ارایه دیدگاه‌ها و نظریه‌های مختلف، ارزیابی‌هایی نیز از آن‌ها به‌عمل آیند و مخصوصا مسائل مربوط به روش‌شناسی و تفسیر یافته‌ها در تحقیقات، مورد نقد و بررسی قرار گیرند. مطالعه این کتاب می‌تواند برای علاقه‌مندان، دانش‌جویان و دانش‌پژوهانِ رشته‌های علوم شناختی، روان‌شناسی، زبان‌شناسی، نورولوژی و عصب‌پژوهی، فلسفه، علوم رایانه و ادبیات، جالب و ایده‌آفرین باشد.

نوروپسیکولوژی شناختی

  • 25,000 تومان

مجموعه مقاله‌های گردآوری شده در این کتاب دریچه‌ای است به سوی نوروپسیکولوژی شناختی، مباحث محوری کتاب، علاوه بر مبانی و مفاهیم، شامل خلاقیت، یادگیری و نیمکره‌ها؛ زبان؛ حافظه؛ سبب‌شناسی؛ زندگی و آثار علمی لوریا می‌باشند.مطالعه این کتاب را برای پژوهشگران، علاقه‌مندان و دانشجویان رشته‌های روانشناسی، روان‌پزشکی، علوم اعصاب و علوم شناختی، و زبان‌شناسی، قویا توصیه می‌کنیم...

رفتاردرمانی (زمینه دورنما و مسائل)

  • 40,000 تومان

رفتاردرمانی از دهة 1950 و با فرمول‌بندی یافته‌های نظری و آزمایشگاهی و ابداع روش‌های نظام‌یافته در درمان اضطراب و هراس‌ها توسط ولپی وارد عصر جدیدی شد، اما در طی این مدت رفتاردرمانی چه از نظر مفهومی و چه از جهت گستره و کاربرد، تحولاتی شگرف پیدا کرده است. آنچه در این کتاب آمده، به معرفی رفتاردرمانی امروزی و مشخصات آن و همچنین مسائل پژوهشی و آموزشی و سمت‌گیری‌های آیندة آن اختصاص دارد.

صفحه‌ی 1