جیم الخلیلی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
جهان از منظر فیزیک
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
لذت دانشورزی
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
لذت علم
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
فرازمینی‌ها
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
گرانش
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان
پارادوکس (9 ابهام بزرگ در فیزیک)
  • 112,000 تومان
  • با تخفیف: 112,000 تومان
جهان هستی براساس فیزیک
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
پارادوکس‌ها (9 معمای بزرگ فیزیک )
  • 26,000 تومان
  • با تخفیف: 26,000 تومان

جهان از منظر فیزیک

  • 125,000 تومان

این کتاب بسیار بصیرت‌آور، مبهم‌ترین نظریه‌های دانشورزانه را قابل فهم و جالب توجه ساخته و روشن می‌کند که چرا فیزیک برای همه اهمیت دارد و از همه می‌خواهد در این ماجراجویی عمیق برای جست‌و‌جوی حقیقت در جهان اطراف ما شرکت کنند. «با این همه دانشورزی که در یک کتاب کوچک فراهم شده است! جیم الخلیلی توانسته است مروری دست‌یافتنی از مقدار عظیمی از فیزیک نوین را ارائه دهد، بدون اینکه خواننده احساس کند که نویسنده به سرعت از مطالب گذشته است. هر کس که می‌خواهد نگاهی کوتاه به این بیندازد که چگونه فیزیک نوین درباره برخی از دشوارترین مسائل کیهان می‌اندیشد، از این کتاب لذت خواهد برد.» - شین کارول، نویسنده کتاب «چیزی عمیقا پنهان: جهان‌های کوانتومی و پیدایش فضازمان».

لذت دانشورزی

  • 95,000 تومان

جهان امروز غیرقابل پیش بینی و پر از تضاد است و عبور از میان پیچیدگی‌های آن و اخذ بهترین تصمیم‌ها کار آسانی نیست لذت دانشورزی هشت درس کوتاه درباره شفاف کردن‏، توانمند کردن و لذت اندیشیدن و زندگی دانشورزانه ارائه می‌دهد. در این راهنمای مختصر برای یک زندگی عقلانی‌تر، فیزیکدان مشهور جیم الخلیلی خوانندگان را دعوت می‌کند تا مانند دانشورزان با جهان درگیر شوند. روش دانشورزانه در جستجوی انسان برای دریافتن چیزها آن‌طور که واقعا هست به خوبی به او خدمت کرده است و استفاده از روش دانشورزانه اصلی اساسی است که می‌تواند به ما کمک کند تا در این جهان نوین با اعتماد بیشتری حرکت کنیم. با بحث در مورد ماهیت واقعیت و عدم قطعیت، نقش شک، فایده و زیان ساده‌سازی، ارزش دوری از سوگیری، اهمیت اندیشه مبتنی بر مدرک، الخلیلی نشان می‌دهد که چگونه اندیشه‌های قدرتمند در قلب روش دانشورزانه به‌طور ژرفی به زمان پیچیده‌ای که در آن زندگی می‌کنیم و گزینش‌های دشواری را که انتخاب می‌کنیم مربوط است. این کتاب را بخوانید و لذت دانشوری را کشف کنید. به شما قدرت می‌بخشد تا با عینیت بیشتری فکر کنید، از میان غبار عقاید از پیش داشته‌تان نگاه کنید و زندگی کاملی را در پیش گیرید. «جیم الخلیلی چکیده دانشورزی را ارائه داده است. این کتاب پر است از لذت، انگیزش، و بصیرت کامل». آلیس رابرتز، استاد دانشگاه بیرمنگهام «الخلیلی به شیوایی همه دلایل ارج نهادن به دانشورزی را به ما یادآوری می‌کند. یک کتاب کوچک دوست داشتنی که به خوبی همچون یک راهنمای مطمئن در این دوران پسا‌واقعیت کمک می‌کند.» سابین هوسنفلدر، فیزیکدان و نویسنده کتاب گمشده در ریاضیات «این یک کتاب کوچک زیبا، روشن و قابل خواندن است با چیزهای بسیاری در مورد اینکه چگونه و چرا ما به دانشورزی می‌پردازیم. من خواندن این کتاب را به هرکسی که در این دوران آشفته می‌خواهد اهمیت و ارزش پیگیری دانشورزانه را بفهمد توصیه می کنم». دانیل ،آلتمان ایمپریال کالج لندن

لذت علم

  • 60,000 تومان

هر کدام از ما در زندگی روزانه‌مان‏، چه دانشمند یا غیر‌دانشمند، با جهانی انباشته از اطلاعات، که مدام نادانی را به ما یادآور می‌شود، مواجه هستیم. در‌این‌باره چه می‌توانیم بکنیم؟ در واقع، اصلا چرا باید کاری انجام دهیم؟ در این کتاب، راهنمایی کوتاه و همه منظوره برای زندگی و تفکری تا اندازه‌ای علمی‌تر فراهم کرده‌ام. قبل از اینکه خواندن را شروع کنید لحظه‌ای درنگ کنید و این سوال را از خودتان بپرسید: آیا می‌خواهم دنیا را همان‌گونه که هست بفهمم؟

فرازمینی‌ها

  • 95,000 تومان

زمانی انریکو فرمی، فیزیک‌دان بزرگ ایتالیایی، سوال ساده‌ای پرسید: « موجودات فرازمینی کجا هستند؟» فرمی معتقد بود چون سن جهان هستی بسیار زیاد و اندازه آن بسیار بزرگ است و فقط در کهکشان راه شیری تقریبا نیم تریلیون ستاره وجود دارد که ممکن است بسیاری از آنها سامانه ستاره‌ای خاص خود را داشته باشند، پس جهان هستی نیز همانند زمین که به‌طرزی حیرت‌انگیز و توجیه‌ناپذیر منحصر‌به‌فرد است باید مملو از حیات باشد. ‌اما آیا حیات فرازمینی تمدنی فوق هوشمند با فناوری‎های ارتباطی‌ پیشرفته‌تر از فناوری‌های ما است؟ یا گونه‎ای غیرپیشرفته است که هنوز قادر به ایجاد ارتباط با دنیای اطرافش نیست؟

گرانش

  • 28,000 تومان

گرانش چگونه اثر می‌کند؟ در این کتاب که فیزیکدان مشهورء جیم‌ الخلیلیء آن‌‌را نوشته تاثیرات گسترده و مهم این نیروی ژرف را بر جهان اطراف ما کشف کنید. در این کتاب خواهید دید: - گرانش چیست؟ - چگونه اثر می‌کند؟ - و چرا ماجراهایی با گرانش بسیار زیاد وجود دارند؟ و از این‌ها مهم‌ترء کشف خواهید کرد گرانش چگونه شکل فضا و گذشت زمان را کنترل می‌کند و بر تاریخ و سرنوشت کل عالم اثر می گذارد. گرانش مقدمه‌ای شگفت‌آور و معتبر است بر پدیده‌ای که به اندازه نفس کشیدن برای ما آشناست.

پارادوکس (9 ابهام بزرگ در فیزیک)

  • 112,000 تومان

کتاب پیش رو راهنمای شگفت انگیزی برای پاسخ به پیچیده‌ترین اسرار علوم مدرن است که در آن الخلیلی با تبحر غیر قابل انکار خود در زمینه فیزیک کوانتوم ، به ساده‌سازی پارادوکس‌های معروف مانند پارادوکس آشیل و لاک‌پشت ، پارادوکس اولبرز ، پارادوکس میله در انبار ، پارادوکس دو قلوها ، پارادوکس پدر بزرگ و ... می‌پردازد. در واقع دسته‌ای از پارادوکس ها در فیزیک وجود دارند ، که تقریبا همه آنها می توانند با اندکی دانش علمی بنیادی حل شوند و این پارادوکس‌ها همان‌هایی هستند که موضوع این کتاب‌اند.

جهان هستی براساس فیزیک

  • 35,000 تومان

جیم الخلیلی، فیزیکدان کوانتوم و نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش، در این کتاب با تشریح ژرف‌ترین بینش‌های حاصل از فیزیک مدرن، بیان می‌کند که این علم بسیار مهم درباره‌ی گیتی و ماهیت واقعیت به ما چه می‌گوید. کتاب با معرفی مفاهیم بنیادی فضا، زمان، انرژی، و ماده آغاز می‌شود، و سپس به تشریح سه ستون فیزیک مدرن می‌پردازد - نظریه‌ی کوانتومی، نسبیت، و ترمودینامیک ـ و نشان می‌دهد که این سه جزء باید در کنار هم قرار داده شوند تا به درک کاملی از واقعیت برسیم. نویسنده با مثال‌هایی زیبا و تشبیهاتی تأمل‌برانگیز، فیزیک مقیاس‌های غایی کیهانی و کوانتومی را شرح می‌دهد، درباره‌ی خط مقدم این رشته و نظریه‌های حدسی آن بحث می‌کند، و اصول فیزیکی حاکم بر فناوری‌ها و تجربیات روزمره را بیان می‌نماید، به‌طوری که خواننده در مدتی کوتاه با ایده‌های بزرگ فیزیک آشنا می‌شود. این کتاب، فیزیک را به‌عنوان تلاش جسورانۀ‌ انسان برای درک اصول بنیادینی توصیف می‌کند که می‌تواند جهان طبیعی پیرامون ما را به‌دقت توضیح دهد، تلاشی که بر پایه‌ی ارزش‌های اساسی همچون صداقت و شک انجام می‌شود. دانش حاصل از فیزیک هم ما را توانمند می‌سازد و هم بر فروتنی ما می‌افزاید، و فیزیک همچنان دلیرانه به‌سوی ناشناخته‌ها به‌پیش می‌رود. این کتاب که سرشار از بینش‌های ژرف است، ایده‌های معمایی فیزیک را به‌ صورتی قابل‌ فهم و جذاب برای همگان ارائه می‌کند، و همه را دعوت می‌کند که در ماجرای عمیق جستجوی حقیقت در جهان پیرامون ما سهیم شوند.

پارادوکس‌ها (9 معمای بزرگ فیزیک )

  • 26,000 تومان

چرا دونده‌ی اساطیری یونان باستان، آشیل، آنگاه که در آغاز مسابقه‌ی دو به لاک‌پشت تنبل اندک فرجه‌ای می‌دهد، نمی‌تواند بر لاک‌پشت پیروز شود؟ چرا آسمان شب، با آن همه ستاره، تاریک است؟ آیا شیطانک مکسول می‌تواند بر خلاف یکی از مهم‌ترین قوانین طبیعت، قانون دوّم ترمودینامیک، عمل کند تا ما بتوانیم ماشین دائم‌الحرکه‌ای بسازیم؟ آیا می‌توان نردبان بلندی را در انباری با طول کوتاه‌تر جا داد؟ چگونه است که یکی از دوقلوها، آنگاه که به کرات دیگر سفر می‌کند و برمی‌گردد، از دوقلوی جامانده‌اش بر روی زمین سال‌ها جوان‌تر است؟ آیا می‌توانید در زمان به گذشته سفر کنید و پدربزرگ‌تان را به قتل برسانید؟ آیا شیطانک لاپلاس، آن مغز متفکر همه‌فن‌حریف، می‌تواند آینده جهان را پیشگویی کند؟ چرا آنگاه که گربه‌ای را با کپسول سیانور در جعبه‌ای حبس می‌کنیم، تا وقتی که در جعبه را باز نکرده‌ایم، گربه هم مرده است و هم زنده؟ این بیگانگان کهکشان‌های دیگر کجاها هستند؟ چرا در اطراف‌مان آن‌ها را نمی‌بینیم؟ آیا ذرّات می‌توانند سریع‌تر از نور حرکت کنند؟ آیا ما از خود اختیار داریم؟ . . . نویسنده‌ی این کتاب جیم الخلیلی فیزیکدان کوانتومی، ایرانی عراقی بریتانیایی که استاد دانشگاه ساسکس انگلستان و مجری برنامه‌های علمی مستند تلویزیون و رادیوی بی‌بی‌سی است، تاریخچه‌ی هر یک از پارادوکس‌های این کتاب را روایت می‌کند و آنگاه به زبانی بسیار شیوا و دلنشین فیزیک زیربنایی هر پارادوکس را توصیف و دست‌آخر آن را حل می‌کند.

صفحه‌ی 1