جورج لوکاچ


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
نویسندگان رئالیست آلمان در سده نوزدهم
  • 165,000 تومان
  • با تخفیف: 165,000 تومان
نظریه رمان
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
جان و صورت
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
جامعه‌شناسی رمان
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان

نویسندگان رئالیست آلمان در سده نوزدهم

  • 165,000 تومان

جورج لوکاچ، فیلسوف و نظریه‌پرداز ادبی بلندآوازاه مجار، در این مجموعه جستارهای پرمغز درباره مهم‌ترین نویسندگان رئالیست آلمان در سده نوزدهم، از هاینریش فون کلایست تا یوزف فون آیشندورف، گئورگ بوشنر، هاینریش هاینه، گوتفرید کلر، ولهلم رابه و تئودور فونتانه، چه از لحاظ تاریخ فرهنگ و جهان ادبی و چه از لحاظ پرداختن به سبک و فرم تک تک متون هفت تن از برجسته‌ترین نویسندگان رئالیست آلمان، افق‌های نوینی را به روی خواننده می‌گشاید. گرچه دفاع بی‌وقفه لوکاچ از رئالیسم در برابر ناپختگی‌ها و زمختی‌های ادبیات رسمی، رئالیسم سوسیالیستی، در سراسر این جستارها، گاه پوشیده و گاه آشکار، رخ می‌نماید، هدف اصلی او البته روشن ساختن بستر و سیاق فکری، ادبی و تاریخی است که این نویسندگان بزرگ در بطن آن کار کرده و بالیده‌اند تا بدین ترتیب خواننده این جستارها به درک روشن‌تر و کامل‌تری از کار و بار ادبی این نویسندگان دست یابد.

نظریه رمان

  • 25,000 تومان

نظریه رمان، رساله زیبایی شناختی لوکاچ جوان، کندوکاوی است در عرصه مقولات بزرگ رمان و مراحل تاریخ غرب: از رمان شهسواری تا رمان‌های فلوبر، تولستوی، داستایفسکی با نیم‌نگاهی به سروانتس، رمان‌هایی که با اندیشه‌های حاکم بر تاریخ غرب هم‌تراز بوده‌اند. این کتاب بیش از آنکه جامعه‌شناسی ادبیات باشد، تاملی است بر فلسفه اشکال و پیوستگی تاریخی آنها از تراژدی و حماسه‌ی یونان تا طلوع اندیشه‌های ادبی معاصر.

جان و صورت

  • 45,000 تومان

این مجموعه جستارهای ادبی جورج لوکاچ (1885-1971)، که نخستین بار در سال 1910 به زبان مجار و یک سال بعد به زبان آلمانی منتشر شد، اولین کتابی است که به قلم لوکاچ جوان انتشار یافت (او در این هنگام فقط بیست و پنج سال سن داشت). بسیاری از تم‌هایی که در آثار بعدی لوکاچ بسط یافتند، در این جستارهای قدرتمند به چشم می‌خورند ـ ایده‌ی کلیت، ماهیت صورت، نقش جستارنویس و نقاد، اهمیت ژست، و غیره. البته بعضی از جستارها درباره کسانی است که گذشت زمان بر نام آن‌ها گرد فراموشی پاشیده است (مانند رودولف کاسنر نقاد و پاول ارنست و ریشارد بر ـ هوفمان که هر سه نمایش‌نامه‌نویس بودند) اما علاقه‌مندان آثار لوکاچ این جستارها را روشنگر و تاثیرگذار خواهند یافت، جستارهای دیگر، بخصوص درباره کیرکگور و رمانتیسم آلمانی فی‌نفسه و حتی با صرف‌نظر از کارهای بعدی لوکاچ، به سرعت بر خواننده تاثیر می‌گذارند. «گفتگویی درباره لارنس استرن» نیز نشان می‌دهد که لوکاچ، بر خلاف نظر بسیاری از کسان، به هیچ وجه نویسنده بی‌ذوق و قریحه‌ای نبوده است.

جامعه‌شناسی رمان

  • 25,000 تومان

به نوشته لوکاچ ‹‹بزرگی بالزاک درست در همین است که، به رغم پیش‌داوری‌های سیاسی و فلسفی خویش، با دیدگان صادق و راستگو همه تضادهای درحال ظهور را می‌‌نگرد و می‌‌نگارد.›› بنا به ارزیابی لوکاج، پس از سال 1848 منزلی در میانه راه بین بالزاک و زولاست .... زولا مدعی بود که بالزاک و استندال به قسمتی رمانتیسم غلط گرفتارند و از آن دست بردار نیستند...ممکن است از این جهت، حق را به او بدهیم. اما، در مقابل، لوکاج اشاره می‌کند به ناتورالیسم زمخت خود زولا که حاصلی جز نقص غرض ندارد و برخلاف آنچه در بالزاک دیده شد، حاکی از دوگانگی و شکافی نه در ایدئولوژی، بلکه در هنر اوست.

صفحه‌ی 1