جرد دایموند


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تکامل ویژگی‌های جنسی در انسان
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
شامپانزه سوم (سرگذشت و سرنوشت انسان خردمند)
  • 195,000 تومان
  • با تخفیف: 195,000 تومان
دنیا تا دیروز (آنچه از جوامع سنتی می‌آموزیم)
  • 255,000 تومان
  • با تخفیف: 255,000 تومان
فروپاشی (چگونه جوامع راه فنا یا بقا را برمی‌گزینند)
اسلحه میکروب و فولاد (سرنوشت جوامع انسانی)
  • 520,000 تومان
  • با تخفیف: 520,000 تومان

تکامل ویژگی‌های جنسی در انسان

  • 120,000 تومان

"کتاب تکاملِ ویژگی‌های جنسی در انسان" بهترین کتابی بود که تا به حال در این رابطه خوانده‌ام. این جستجوی پویا دربارۀ میراثِ جنسیّتی انسان، یک متن جذاب برای هر خوانندۀ کنجکاوی است که مشتاق است بداند چرا "عشاق چنین می‌کنند!" Diane Ackerman, Author of “a Natural History of the Senses جارد دایموند با به تحریر درآوردن موضوعاتِ پیچیده با چنین سادگیِ عظیمی، حسابی حسادت من را برانگیخته است. حالا او به مسحورکننده‌ترین مسئله یعنی جنسیت در انسان پرداخته است. استدلال‌های قانع‌کنندۀ او شما را ترغیب می‌کند برای مواجهه با دلایل متعددی که سبب شده تا ما انسان‌ها به شکلی تکامل پیدا کنیم که از رابطۀ جنسی به همان اندازه که برای تولیدمثل بهره می‌بریم برای کسب لذت نیز سود جوییم. Roger Short, Professor of Physiology. Monash University. Australia یک بار دیگر جارد دایموند با یک بغل پاسخ به سوی ما آمده است؛ پاسخ برای سوالاتی که ذهن ما هرگز از پرسیدن‌شان دست برنمی‌دارد (و ای کاش می‌شد که دست بردارد!). در این کتاب، جارد دایموند شرح می‌دهد که چرا ما رابطۀ جنسیِ کامجویانه (نه با هدف تولیدمثل) داریم. هر چند که این صفت مختصِ فقط انسان‌ها نیست اما در جهانِ جانوری، رفتاری نادر به حساب می‌آید. مهم‌تر از همه این‌که در اینجا ما یاد می‌گیریم که جدا شدنِ فعالیت‌های جنسی از اهداف تولیدمثلی در ما انسان‌ها، نه فقط باعث شده تا ما اینی باشیم که امروز هستیم، بلکه هستۀ اصلی در موفقیت‌های تکاملیِ ما نیز به شمار می‌رود. Bettyann Kevles, Author of Naked to the Bone

شامپانزه سوم (سرگذشت و سرنوشت انسان خردمند)

  • 195,000 تومان

شامپانزه سوم از آن دسته کتاب‌هایی است که در یک برنامه درسی درست و حسابی، باید به‌عنوان متن درسی علوم گنجانده شود؛ هم جذاب است، هم فکرتان را درگیر می‌کند و هم به‌روز است. اگر معلمان و اساتیدتان چنین کتاب‌هایی را پیشنهاد نمی‌کنند، خودتان همت کنید و بیابیدشان. در مقطعی طی صد هزار سال گذشته، صفات و رفتارهایی در انسان‌ها ظاهر شد که آنان را از سایر جانوران تمایز بخشید. از ثمرات این اتفاق، که از آن به «جهش رو به جلوی بزرگ» تعبیر می‌شود، پیدایش زبان، هنر، دین، دوچرخه و فضاپیما بود، که عمر همگی‌شان یک لحظه در مقیاس تکاملی است. مخاطرات امروزمان اما از جنس دیگری است، چیزهایی همچون جنگ اتمی و تغییرات اقلیمی.

دنیا تا دیروز (آنچه از جوامع سنتی می‌آموزیم)

  • 255,000 تومان

کتابی هوشمندانه و چالش‌برانگیز که نویسنده‌اش‌ با گسترة دانش خود در 9 عرصة مختلف پیش روی ما گشوده و از جنگ و صلح، جوانی و پیری، خطر و واکنش، دین، زبان و سلامتی بشر در 39 جامعة ابتدایی می‌گوید. روایت علمی مهیج و گیرایی که سطر به سطر خواننده را به وجد می‌آورد. مینیاپولیس تریبیون کتابی ارزشمند، علمی و دقیق که درس‌های زیادی برای آموختن دارد و به‌خوبی نشان می‌دهد که رگ و ریشة همه ما از کجاست و گذشتگان ما چگونه می‌زیسته‌اند. کریسچن ساینس مانیتور دایموند با انبارة فرهنگ‌نامه‌وارِ ذهن سرشارش، از همة عرصه‌های زندگی سنتی می‌گوید. از مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، زبان‌شناسی، بهداشت و از زیست‌شناسيِ فرگشتی. او بی‌شک دانشمندی رنسانسی و پژوهشگری جدی است که داده‌ها و نظریات را به‌خوبی در قالب نمونة تحقیقی‌اش هضم می‌کند. شیکاگو تریبیون یک اثر تحسین‌برانگیز فاضلانه و اصیل که رگ و پی زندگی شهريِ امروزی ما را به ریشه‌های فلاحتيِ زندگی دیروز پیوند می‌دهد. نیویورک تایمز

فروپاشی (چگونه جوامع راه فنا یا بقا را برمی‌گزینند)

  • 400,000 تومان

چگونه جهان ما می‌تواند به بهترین شکل از خودکشی زیست بومی جلوگیری کند؟ آسیب‌های زیست محیطی، تغییرات آب و هوایی، جهانی شدن، رشد سریع جمعیت، تصمیم‌های سیاسی نابخردانه همه عواملی بوده‌اند که در سراسر دنیا باعث فروپاشی جوامع شده‌اند، اما بعضی جوامع با چاره‌اندیشی‌های مناسب راه بقا را در پیش گرفتند. جرد دایموند به یافتن الگوی بنیادین فاجعه می‌پردازد و با استفاده از رشته‌ای از روایت‌های فرهنگی - تاریخی جالب نظریه‌ای فراگیر و جهانی ارائه می‌دهد. فروپاشی از فرهنگ‌های پولینزیایی در جزیره ایستر به تمدن‌های پر رونق آناسازی و مایا در امریکا و سرانجام به مهاجرنشین محکوم به فنای وایکینگ‌ها در گرینلند رسید. امروز هم مشکلاتی مشابه فرا روی ماست و هم اکنون فاجعه گریبانگیر رواندا و هاییتی شده است و حتی چین و استرالیا سعی دارند با ابداع روش‌های نوین با آن به مقابله برخیزند. کتاب هوشمندانه و روشنگر و بسیار جذاب فروپاشی جای خود را در میان کتاب‌های اساسی زمانه ما باز کرده و به بیش از 31 زبان از جمله مغولی و بلغاری و اندونزیایی ترجمه شده است.

اسلحه میکروب و فولاد (سرنوشت جوامع انسانی)

  • 520,000 تومان

کتاب حاضر گرچه به طور خاص مربوط به ایران نیست ولی در مورد سیر تحولات بشریت افق و چشم‌اندازی می‌گشاید که ما را از محدوده‌ی ملیت و نژاد فراتر می‌برد و در سطح بالاتری پاسخ ما را می‌دهد. به جامعه‌ی بشری در یک کل واحد می‌نگرد و رویدادها و حوادث را با توجیه «واقعیت کنونی» یا مقدر و غایت‌گرایانه تحلیل نمی‌کند.دایموند در یک مثال به یاد ماندنی نشان می‌دهد مردمی واحد که بنابر ضرورت محیطی به دو سوی مختلف مهاجرت کردند ـ‌ و بدون این که از شرایط مقصد نهایی آگاه باشند ‌ـ چگونه فقط ظرف چند سال جوامع مختلفی با درجات متفاوت یش رفت و سازمان‌دهی به وجود آوردند. و جالب‌تر اینکه هنگامی که این دو جامعه متفاوت شده در مقابل هم قرار گرفتند چگونه تا سرحد نابودی هم پیش رفتند. اگر نمی‌توان در آزمایشگاه محدود علوم دقیقه در مورد تحولات مسیر بشر تجربه کرد، می‌توان از تجربه تاریخ در آزمایشگاهی به عرض کره زمین و در طول هزاران سال آموخت. این پیام دایموند است.خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست فارسی بی‌پلاس ارائه شده است.

صفحه‌ی 1