جاناتان هایت


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فرضیه خوشبختی (10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین)
فرضیه خوشبختی (یافتن حقیقت مدرن در خرد باستان)
  • 225,000 تومان
  • با تخفیف: 225,000 تومان
ذهن درستکار (چرا سیاست و مذهب افراد خوب را از هم جدا می‌کند)

فرضیه خوشبختی (10 اندیشه باستانی برای درک حقایق نوین)

  • 198,000 تومان

جاناتان هایت، روانشناس اجتماعی و استاد روانشناسی اخلاق در دانشگاه نیویورک، با بررسی اندیشه‌های باستانی تمدن‌های کهن در مدیترانه، چین و هندوستان، نشان می‌دهد که کدام بخش از این اندیشه‌ها در زندگی امروزی ما کاربرد دارد و کدام بخش از آنها با گذشت زمان، اهمیت و اعتبار خود را از دست داده است. کتاب «فرضیه خوشبختی» دارای ده فصل اصلی است و نویسنده در هر فصل، به بررسی یک اندیشه بزرگ و مهم پرداخته است. آن‌گونه که بودا گفته است: «این ذهن ماست که زندگی‌مان را می‌سازد.» اما به نظر او، ذهن به فیلی می‌ماند که سرگردان، راه خودکامگی و کامجویی را می‌پیماید. حال، این خودآگاه ماست که هدایت آن را به دست می‌گیرد؛ همانند فیلبانی که بر پشت فیلی نشسته است. با خواندن این کتاب، با عملکرد ذهن انسان آشنا می‌شوید و پیشنهادهایی کاربردی برای افزایش شادی، رضایت خاطر و آرامش دریافت می‌کنید. هایت همچنین به بررسی دلایل بروز برخی اختلالات روحی مانند اظطراب اجتماعی، اضطراب پس از سانحه، وسواس فکری عملی، حمله‌های عصبی و... می‌پردازد و علاوه بر اینکه آنها را از دیدگاه علمی برای مخاطب توضیح می‌دهد، راهکارهایی ساده و قابل اجرا در اختیار او می‌گذارد.

فرضیه خوشبختی (یافتن حقیقت مدرن در خرد باستان)

  • 225,000 تومان

چطور نوع بشر می‌تونه توی زندگیش شادی و معنا رو پیدا کنه؟ کمک به آدم‌ها برای پیداکردن شادی و معنا دقیقا هدف یه شاخه‌ی نوظهور از روان‌شناسی مثبت‌گراست. اتفاقا جاناتان هایت هم توی اون شاخه فعالیت می‌کنه؛ بنابراین این کتاب یه جورهایی درباره‌ی خاستگاه روان‌شناسی مثبت‌گرا در خرد کهن و کاربردهای امروزی این نوع روان‌شناسیه. از قضا نویسنده درباره‌ی تحقیقات اون دسته از دانشمندان صحبت می‌کنه که خودشون رو به عنوان روان‌شناس مثبت‌گرا قبول نداشتن. به هرحال جاناتان هایت 10 تا نظریه‌ی کهن و تنوع عظیمی از یافته‌های تحقیق مدرن رو بیرون کشیده‌. هدفش هم این بوده در حد توان بهترین داستان رو درباره‌ی عوامل شکوفایی انسان و اون دسته از موانع خوب زیستن که خودمون سر راه خودمون قرار می‌دیم تعریف کنه.خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست فارسی بی‌پلاس ارائه شده است.و این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

ذهن درستکار (چرا سیاست و مذهب افراد خوب را از هم جدا می‌کند)

  • 250,000 تومان

چرا تا این اندازه برایمان سخت است که با یکدیگر کنار بیاییم ؟ همه ما مدتی است که در این وضعیت گیر افتاده‌ایم . خب حداقل بیایید تمام تلاشمان را بکنیم تا بفهمیم چرا اینقدر راحت به گروه‌هایی متخاصم تقسیم می‌شویم که هر یک به حقانیت و درستکاری خود یقین دارند . امیدوارم روشی جدید برای فکر کردن درباره دو موضوع بسیار مهم ، آزاردهنده و تفرقه‌انگیز در زندگی انسان ، یعنی سیاست و مذهب ، به شما عرضه کنم . در کتاب‌های آداب معاشرت ، به ما گفته می‌شود نباید درباره این موضوعات بحث کرد ، ولی من می گویم این کار را انجام دهید . سیاست و مذهب تجلی روانشناسی اخلاق‌اند و فهم آنها به نزدیک شدن افراد به یکدیگر کمک می کند . هدف من در این کتاب این است که مقداری از تندی ، خشم و تفرقه‌انگیزی این موضوعات را بیرون بکشم و به جای آنها حیرت ، شگفتی و کنجکاوی قرار دهم .خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست فارسی بی‌پلاس ارائه شده است.

صفحه‌ی 1