جان کاگ


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
روان‌های مریض ذهن‌های سالم (ویلیام جیمز چگونه می‌تواند زندگی‌تان را نجات دهد)
پیاده‌روی با نیچه (در مسیر رسیدن به خویشتن)
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
جان‌های رنجور ذهن‌های سالم (چگونه ویلیام جیمز زندگی‌تان را نجات می‌دهد)
روح‌های بیمار ذهن‌های سالم (چگونه ویلیام جیمز می‌تواند زندگی شما را نجات دهد)
پیاده‌روی با نیچه (در مسیر خودیابی)
  • 137,000 تومان
  • با تخفیف: 137,000 تومان
جان‌های بیمار ذهن‌های سرحال
  • 198,000 تومان
  • با تخفیف: 198,000 تومان
راهنوردی با نیچه
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان
همگام با نیچه (در مسیر رسیدن به آنکه هستی)
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
کوهنوردی با نیچه (خود شدن)
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان

روان‌های مریض ذهن‌های سالم (ویلیام جیمز چگونه می‌تواند زندگی‌تان را نجات دهد)

  • 120,000 تومان

ویلیام جیمز، پدر فلسفۀ آمریکایی، سال 1895 سخنرانی‌ای با عنوان «آیا زندگی ارزش زیستن دارد؟» ارائه کرد. برای جیمز که در ایام جوانی و طی بحرانی وجودی، شدیداً به خودکشی گرایش پیدا کرده بود پرسش یادشده پرسشی صرفاً ذهنی و نظری نبود. حقیقت امر همان است که جان کاگ می‌نویسد: «کل فلسفۀ ویلیام جیمز از آغاز تا پایان برای نجات یک زندگی، یعنی زندگی خودش، طراحی شده بود.» از همین رو، فلسفۀ او ممکن است زندگی شما را نیز نجات دهد. کتاب «روان‌های مریض، ذهن‌های سالم» درآمدی جذاب بر زندگی و اندیشۀ جیمز است. این کتاب نشان می‌دهد که چرا بنیان‌گذار عمل‌گرایی و روان‌شناسی تجربی ـ‌ و الهام‌بخش انجمن الکلی‌های گمنام‌ ـ هنوز هم می‌تواند با کسانی که دغدغه‌شان ارزش زیستن زندگی‌شان است، به گفت‌وگویی بی‌واسطه و عمیق بپردازد. جیمز افرادی را که زندگی را بی‌معنا می‌دانند، دارای «روان ناخوش» می‌داند. کاگ معتقد است که جیمز، همچون آینۀ تمام‌نمای روان‌ناخوش‌ها، نشان می‌دهد که چگونه به‌کمک تجربیات او می‌توان به «ذهنیت سالم» دست یافت. ذهنیت سالم ذهنیتی است که زندگی را خاتمه‌نیافته، پویا و امیدبخش می‌داند و درعین‌حال به خطرات نیز نگاهی واقع‌بینانه دارد. در واقع کلیت عمل‌گرایی جیمز، یعنی قضاوت حقایق بر مبنای پیامدهای عملی‌شان در زندگی، پادزهری عملی برای بحران‌های معناداری است که ما را تهدید به نابودی در آینده یا اکنون می‌کنند. در طول این مسیر، کاگ هم توصیف تأثیرگذاری از بهبود مداوم زندگی‌اش با آموزه‌های جیمز ارائه می‌کند. کتاب «روان‌های مریض، ذهن‌های سالم» کتابی است شیوا، الهام‌بخش و سرشار از بینش. این کتاب می‌تواند به هوشمندانه‌ترین و نافذترین کتابِ خودیاری‌ای تبدیل شود که تا به حال خوانده‌اید.

پیاده‌روی با نیچه (در مسیر رسیدن به خویشتن)

  • 160,000 تومان

«وقتی کوهنوردی می‌کنی، تسلیم کوهستان می‌شوی. گاهی سر می‌خوری و گاهی به جلو پرتاب می‌شوی. گاهی تعادلت را از دست می‌دهی و زمین می‌خوری. این همان داستان تلاش برای قرارگرفتن در مسیر درست، و در آغوش‌کشیدن و تجربه‌کردن چیزی است که هنوز نداریمش، اما دست‌یافتنی و در‌عین‌حال دوردست است. قرار نیست روی قله اتفاقی بیفتد؛ بلکه در مسیر است که اتفاق‌ها را تجربه می‌کنیم. به قول نیچه، همه فرصت تبدیل‌شدن به خویشتن خویش را دارند.»

جان‌های رنجور ذهن‌های سالم (چگونه ویلیام جیمز زندگی‌تان را نجات می‌دهد)

  • 95,000 تومان

انسان‌های بسیاری با این تصمیم دست ‌به ‌گریبان‌اند که روحشان را بفروشند یا نه. به قیمت خوبی می‌توانند دست به چنین کاری بزنند، اما گویا باید بهای سنگینی برایش بپردازند. جیمز این نکته را می‌دانست. بعدها در نامه‌ای چنین نوشت: «اخلاقیاتی سست که زاییده پرستش بی‌چون‌و‌چرای الهه پتیاره موفقیت است. این تفسیر ماديِ پلشت که به واژه موفقیت چسبانده‌ایم بیماری ملی ماست.» این مرض چنان ریزریز و یکنواخت رشد می‌کند که قربانیان حتی نمی‌دانند بیمارند. به عبارت دیگر، آن هنگام که به پایان زندگی می‌رسند می‌فهمند تا آنجا که قادرند به یاد بیاورند به‌شدت مریض بوده‌اند. دیگر در آن زمان پادزهری نیست، علاجی وجود ندارد و نمی‌توان به تعویقش انداخت. فقط مرگ است و پشیمانی.

روح‌های بیمار ذهن‌های سالم (چگونه ویلیام جیمز می‌تواند زندگی شما را نجات دهد)

  • 59,000 تومان

شاید بتوان گفت آنچه امروز تحت لوای پراگماتیسم، روانشناسی تجربی و فلسفه آمریکایی می‌شناسیم، از همین جمله «ویلیام جیمز» آغاز شده است: «آیا زندگی ارزش زیستن دارد؟» چنین پرسش بزرگ و سرشار از تشکیک و دودلی ممکن است هرکسی را به ورطه سقوط در انفعال و ناامیدی بکشاند. اینکه انسان با این فکر درگیر شود که آیا چیزی به نام آزادی عمل بدون در نظر گرفتن تقدیر وجود دارد؟ چطور می‌شود در برابر قدرت ویرانگر پدیده‌های بیرونی که از دسترس ما خارج‌اند ایستاد و از دل زندگی، ارزش زیستن را بیرون کشید و درک کرد؟ «ویلیام جیمز» که خود در روزگار جوانی به یقین رسیده بود این زندگی ارزش زیستن ندارد، به مدد فلسفه، غوطه‌ور شدن در فکر بی‌سرانجامی بودن و پس از آن، اندیشیدن در اهمیت زندگی و زیستن، تمام فلسفه‌اش را بر نجات یک زندگی، نجات خویش، بنیان نهاد. «جان کاگ» در کتاب «روح‌های بیمار، ذهن‌های سالم؛ چگونه ویلیام جیمز می‌تواند زندگی شما را نجات دهد؟» با کنکاش در زندگی و فلسفه «ویلیام جیمز»، این فیلسوف بزرگ زندگی، به جان‌های خسته و بیماری نظر دارد که همواره با این فکر کلنجار می‌روند که «آیا زندگی ارزش زیستن دارد؟». جان کاگ، سعی کرده درعین دقت، با ایجاز و نکته‌سنجی به ژرفای فلسفه جیمز رسوخ کرده و برای جان‌های بیماری که در هزاره سوم و عصر فروپاشی معناها، توان فکری زیستن زندگی ازشان سلب شده، معناهای متقنی بیابد و با لحنی ارسطویی بگوید: «دوستان! زندگی ارزش زیستن دارد.»

پیاده‌روی با نیچه (در مسیر خودیابی)

  • 137,000 تومان

«قدم در راه نهادن» یکی از مسیرهای شناخت است. زیرا بر اساس آموزه‌های عرفانی «خود راه بگویدت که چون باید رفت». جان کاگ نیز این شیوه را الگوی خود قرار داده و برای شناخت نیچه در مسیرهایی قرار گرفته که پیش‌تر این فیلسوف بزرگ آن‌ها را درنوردیده است. در این سیر و سلوک، گذشته از مرور و بازاندیشی افکار و آثار نیچه و دیگر فلاسفه، کاگ نیز فرصتی می‌یابد تا به گذشته و اکنون خود نقبی بزند، بنابراین پیاده‌روی با نیچه هم فراز و فرود زندگی و اندیشه او را می‌نماید و هم خواننده را وامی‌دارد تا همچون نویسنده بر مسیر خودیابی خود درنگی داشته باشد.

جان‌های بیمار ذهن‌های سرحال

  • 198,000 تومان

جان‌های بیمار، ذهن‌‌های سرحال مقدمه‌‌ای است گیرا، و البته شخصی، بر حیات و اندیشه ویلیام جیمز که نشان می‌دهد چرا بنیان‌گذار پراگماتیسم و روان‌شناسی تجربی هنوز می‌تواند چنین ژرف و مستقیم با همه آنان که سخت در تلاش‌اند زندگی‌ای را سزاوار زیستن سازند، از جمله خود نویسنده، سخن بگوید. کاگ از این می‌‌گوید که چگونه تجارب جیمز به عنوان فردی «جان‌نژند» او را بر آن داشت که آرمانی با عنوان «آسوده‌جانی» را تشریح کند - آسوده‌جانی به‌ عنوان رویکردی در قبال زندگی که پویا و گشوده و امیدوار است اما در عین ‌حال در خصوص مخاطرات آن واقع‌بین نیز هست. در واقع همه پراگماتیسم جیمز، به‌ عنوان فلسفه‌ای مبتنی بر این ایده که درباره حقیقت باید بر حسب پیامدهای عملی‌ای که برای زندگی ما دارد قضاوت کرد، پاسخی است به، و نوش‌دارویی است برای بحران‌های معنا که بیم آن می‌رود روزی بر سر بسیاری از ما بریزند و زندگی‌مان را تباه سازند.

راهنوردی با نیچه

  • 48,000 تومان

راهنوردی با نیچه: بشو هرآنچه که هستی، روایت دو سیاحت فلسفی است، اولی سفر جان کاگ نوزده ساله است، جوانی با ذهن پرسشگر، به قله‌های مشرف بر زیلس - ماریا در سوئیس، دهکده‌ای که نیچه در آن اثر شاخص خود، چنین گفت زرتشت را به رشته تحریر درآورد، و دیگری سفر دوباره‌اش به آن‌جا، این‌بار همراه همسر و فرزندش. او در هر دو سیر و سلوک خود به جست‌‌و‌جوی خرد در بطن فلسفه نیچه می‌پردازد، و با این حال هر یک از این سفرها او را به برداشتی متفاوت، و بلکه مهم‌تر، به بصیرتی نو درباره سرشت انسانی می‌رساند. راهنوردی با نیچه با لحنی بی‌باک، صمیمی و آمیخته به فراست می‌آموزد که چگونه می‌توانیم بین عقل و شوریدگی توازن برقرار کنیم و رویای دستیابی به نارسیدنی‌ها را در سر بپرورانیم. نویسنده هنگام راهنوردی، چه در تنهایی و چه همراه خانواده، در می‌یابد که حتی لغزیدن هم می‌تواند آموزنده باشد. تنها در طی مسیر کوهنوردی، و در میان گام‌های نادرست و البته اجتناب‌ناپذیر است که فرد می‌تواند به قول نیچه بشود «هر آنچه که هست».

همگام با نیچه (در مسیر رسیدن به آنکه هستی)

  • 45,000 تومان

این کتاب درباره تجلی اهداف و جستجوی آن‌هاست. اولین بار که قله کوروتچ را فتح کردم، فکر می‌کردم هدف از کوهپیمایی فقط رفتن به ارتفاعی بالاتر از ابرها در هوای آزاد است، اما با گذشت زمان، وقتی موهایم شروع به سفید شدن کردند، به این نتیجه رسیدم که رسیدن به قله نمی‌تواند تنها هدف کوهپیمایی و زندگی باشد. وقتی از کوه بالا می‌‌روید، بخشی از کوهستان می‌شوید. گاهی می‌لغزید و زمین می‌خورید، گاهی تعادلتان را از دست می‌دهید و سقوط می‌کنید. این داستان تلاشی است برای قرار گرفتن در مسیر درست؛ تبدیل ((خود)) کنونی‌ات به چیزی دست نیافتنی،یا ناپیدا. در این مسیر حتی لغزش هم آموزنده است. هیچ اتفاق خاصی با رسیدن به قله نمی‌افتد، بلکه چیزهای آموزنده در طول مسیر رخ می‌دهند. شانس با کسی یار است که به گفته نیچه ((به آنکه هست)) دست یابد.

کوهنوردی با نیچه (خود شدن)

  • 35,000 تومان

جان کاگ، قصه‌گویی سرزنده است که زندگی نیچه و خود را مماس هم قرار می‌دهد. کاگ در حفظ تعادل میان زندگی نیچه و افکارش موفق عمل کرده است. او خوانندگانش را به چالش خود بودن دعوت می‌کند. این کتاب نه تنها پیش درآمدی ساده به افکار نیچه، بلکه مهر تاییدی است بر قدرت فلسفه به عنوان پادرزهری در برابر سکون بی‌خطر میانه‌روی. یک مراقبه غیر آکادمیک که مخاطب را درگیر می‌کند. پرسش اصلی این است که آیا فلسفه نیچه که این‌قدر با امیال مخوف پنهان انسان همخوانی دارد، به درد زندگی روزمره می‌خورد یا نه. پاسخ کاگ به این پرسش هم مختصر و مفید است، هم عمیق و این نشان از درک او از سوژه دارد. جان کاگ تالمات فلسفی خود را ماهرانه با بحران‌های بزرگ و کوچک زندگی روزمره درهم‌آمیخته است... صداقت او نشاط‌آور است.

صفحه‌ی 1