جان سرل


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
راز آگاهی
  • 93,000 تومان
  • با تخفیف: 93,000 تومان
عقلانیت در کنش
  • 53,000 تومان
  • با تخفیف: 53,000 تومان
فلسفه در قرن جدید
  • 39,000 تومان
  • با تخفیف: 39,000 تومان
ساخت واقعیت اجتماعی
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان
درآمدی کوتاه به ذهن
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان
راز آگاهی
  • 93,000 تومان
  • با تخفیف: 93,000 تومان
اختیار و عصب‌ زیست‌شناسی (تاملاتی درباره اراده آزاد زبان و قدرت سیاسی)

راز آگاهی

  • 93,000 تومان

«کتاب راز آگاهی اثر جان سِرل، فیلسوف امریکایی، در سال 1990 منتشر شد. در بیش از دو دهه پرشتابی که از انتشار این کتاب گذشته، گام‌های بزرگی در زمینه پژوهش مغز، مسئله ذهن‌‌ـ‌بدن، موضوع آگاهی‌ـ‌خویشتن.... برداشته شده و در نتیجه، فلسفه ذهن در کانون توجه فیلسوفان قرار گرفته است. در این برهه، سرل چندین کتاب دیگر فلسفی منتشر کرده و نظراتش درباره فلسفه ذهن را مستقیم‌تر و روشن‌تر توضیح داده است. اما «راز آگاهی»، از یک نظر، هنوز اهمیت خود را حفظ کرده است. بی‌جهت نیست که آنتونیو داماسیو در آخرین کتاب خود، «خویشتن به ذهن می‌آید (2011)»، به این کتاب چنین اشاره می‌کند: برای آشنایی با برداشت معاصری از اهمیت ذهنیت از نظر فلسفه کتاب «راز آگاهی» نوشته جان سرل را مطالعه کنید. [...] اهمیت این کتاب در تصویر روشنی است که از نگرش‌های مطرح در حوزه فلسفه ذهن و آگاهی به‌دست می‌دهد.»

عقلانیت در کنش

  • 53,000 تومان

جان راجرز سرب از فیلسوفان سرشناس معاصر به شمار می‌آید، و به سنت فلسفه تحلیلی تعلق دارد. تخصص وی در زبان و فلسفه ذهن و موضوعات مربوط به خودآگاهی است. او در تعاملات فلسفی خود برای زنان جایگاه ویژه‌ای قائل است: و در روش فلسفی خود از تحلیل منطقی بهره می‌برد. سرل امکان کسب معرفت برای انسان را پذیرفته است و معتقد است که نباید وقت خود را به اثبات امکان معرفت اختصاص داد. او معتقد است اگر نتیجه یک اندیشه فلسفی با فهم متعارف و علم مدرن تعارض داشت، باید آن اندیشه را کنار نهاد. کتاب عفلانیت در کنش یکی از مهم‌ترین کتاب‌های سرل است. سرل در این کتاب تلاش کرده است تا تحلیلی از برخی از بحث‌انگیز‌ترین مسائل فلسفی ارائه دهد. مسائلی مانند این که کنش ارادی چگونه به وجود می‌آید: آیا ما واقعا دارای اراده آزاد هستیم یا نه: چرا کارهایی را انجام می‌دهیم که بد می‌دانیم: و عقلانیت عملی یعنی چه، و دارای کدام مولفه‌هاست؟ جنبه‌های مختلف عقل عملی در این کتاب با روشی جذاب مورد بحث قرار گرفته است. این کتاب فقط برای فلاسفه و دانشجویان فلسفه جذاب نیست: بلکه دیگر علاقه‌مندان به فلسفه نیز می‌توانند با لذت این کتاب را بخوانند و در آن، افق‌هایی برای حل برخی از مسائل اساسی زندگی خود بیابند.

فلسفه در قرن جدید

  • 39,000 تومان

جان سرل آثار برجسته‌ای در سه قلمرو فلسفی دارد: فلسفه ذهن، فلسفه زبان و فلسفه اجتماع. این کتاب جستارهایی از او را در این سه قلمرو در اختیارتان قرار می‌دهد. ادامه این جستارها گسترده است: هستی‌شناسی اجتماعی، که در آن سرل می‌کوشد با بیانی فشرده و آموزنده آرای خود را که در مواضع دیگر با جزئیات آورده است به اختصار توضیح دهد؛ هوش مصنوعی و علوم شناختی که به بررسی وضعیت کنونی آن و بیان اندیشه‌های اخیر سرلی در این باره اختصاص دارد؛ فلسفه زبان، که در آن سرلی با برقراری ارتباط میان ایده‌های مختلف، پاسخ‌هایی اصیل به پرسش‌هایی بنیادی می‌دهد. به علاوه در این کتاب جستارهایی درباره محدودیت‌های تحقیق و تفحص پدیدار شناختی، مسئله ذهن - بدن و نیز چیستی و آینده فلسفه از نگاه سرل خواهید یافت. دامنه این جستارها گسترده است: هستی‌شناسی اجتماعی، که در آن جان سرل می‌کوشد با بیانی فشرده و آموزنده آرای خود را که در مواضع دیگر با جزئیات آورده است به اختصار توضیح دهد: هوش مصنوعی و علوم شناختی، که به بررسی وضعیت کنونی آن و بیان اندیشه‌های اخیر سرل در این باره اختصاص دارد. فلسفه زبان، که در آن سرل با برقراری ارتباط میان ایده‌های مختلف، پاسخ‌هایی اصیل به پرسش‌هایی بنیادی می‌دهد. همچنین در این کتاب جستارهایی درباره محدودیت‌های تحقیق و تفحص پدیدارشناختی، مسئله ذهن‌ـبدن و نیز چیستی و آینده فلسفه از نگاه جان سرل خواهید یافت.

ساخت واقعیت اجتماعی

  • 250,000 تومان

مسئله اصلی این کتاب از این قرار است: بخش‌هایی از جهان واقعی هست که به واسطه توافق انسان‌ها واقعیت به شمار می‌آید. یعنی بعضی چیزها فقط به این علت وجود دارند که ما معتقدیم وجود دارند. منظور چیزهایی است نظیر پول و دارایی و دولت و ازدواج. تا جایی که اکنون می‌دانیم، بنیادی‌ترین خصوصیات این جهان همان‌گونه است که فیزیک و شیمی و دیگر علوم طبیعی توصیف می‌کنند. اما چگونه ممکن است در جهانی که به تمامی از ذرات فیزیکی قرار گرفته درون میدان‌های نیرو تشکیل شده است، جهان عینی پول و دارایی و ازدواج و دولت و انتخابات و فوتبال و مهمانی تولد و دادگاه وجود داشته باشد؟ فیلسوف برجسته امریکایی، جان سرل، در این کتاب با انتزاع چند عنصر کلیدی از شبکه پیچیده حیات اجتماعی، و ارائه تحلیلی منطقی از آن می‌کوشد درکی بنیادین از امر اجتماعی به دست دهد. کتاب با پرهیز از مغلق‌گویی‌های فلسفی و به زبانی ساده نگاشته شده است، اما در عین حال به بیان استدلال‌ها و تحلیل‌های فلسفی مهم و اساسی می‌پردازد.

درآمدی کوتاه به ذهن

  • 48,000 تومان

جان سرل با آنکه حالات ذهنی را به تمامی معلول فعالیت‌های نورونی مغز می‌داند، اما از آنجا که آنها را سوبژکتیو، کیفی و اول شخص می‌شمارد، تقلیل هستی شناختی این حالت‌ها را به بنیاد نورونی‌شان برنمی‌تابد. بدین‌سان سرل از مادی‌باوری تقلیل‌گرا و حذفی فاصله می‌گیرد و می‌کوشد تا با چیره شدن بر واژگان و مفروضات سنتی که به باور او همگی بر خطا بوده‌اند راه حلی برای مسائل فلسفه ذهن، همچون مسئله ذهن - بدن، علیت ذهنی و... بیابد.

راز آگاهی

  • 93,000 تومان

«کتاب حاضر مجموعه مقالاتی از جان سرل، فیلسوف معاصر، درباره آگاهی است. در این کتاب برخی از مهم‌ترین نظریه‌های فلسفی درباره آگاهی را از خلال نقد پاره‌ای از برجسته‌ترین آثار فلسفی معاصر به چالش کشیده است. سرل در این مقالات کوشیده است کاستی‌ها و ناکامی‌های این نظریات را در کنار نقاط قوت نشان دهد و در انتها خود نیز چشم‌اندازی برای رسیدن به راه حل مسئله آگاهی به دست داده است. جان سرل استاد فلسفه دانشگاه کالیفرنیا در برکلی است. او نویسنده آثار متعددی درباره فلسفه زبان و فلسفه ذهن است که برخی از آنها عبارت‌اند از: کشف دوباره ذهن، ذهن‌ها، مغزها و علم، قصدمندی، بیان و معنا، کنش‌های گفتاری.

اختیار و عصب‌ زیست‌شناسی (تاملاتی درباره اراده آزاد زبان و قدرت سیاسی)

  • 15,000 تومان

در کتاب حاضر دو سخنرانی چاپ شده است، یکی درباره مسئله اراده آزاد و عصب زیست‌شناسی و دیگری درباره زبان، هستی‌شناسی اجتماعی و قدرت سیاسی. موضوعاتی که به ظاهر ارتباطی با هم ندارند. البته در یک سطح، یعنی سطح نیت مولف، به واقع هیچ ارتباطی با هم ندارند. هنگام تهیه آنها هرگز به ذهنم خطور نکرده بود که زمانی آنها، یک جا با هم، چاپ خواهند شد. با این حال، هر دوی آنها بخش‌هایی از یک اقدام فلسفی بسیار عظیم‌تر هستند و توضیح آن می‌تواند ارزشمند باشد، چه، درک خواننده را از آنچه در تلاشم تا در این سخنرانی‌ها به انجام برسانم، عمق می‌بخشد. در این کتاب برخی از موضوعات فلسفی مهم را به صورت مختصر و فشرده مورد بحث قرار داده‌ام.

صفحه‌ی 1