توماس مان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سفر دریایی با دن کیشوت
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
میراث‌داران گوگول (4 مقاله از توماس مان درباره ادبیات روسیه)
دکتر فاستوس
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان
نابغه خردسال پیش‌خدمت و شعبده‌باز (2 داستان)
  • 17,000 تومان
  • با تخفیف: 17,000 تومان
مرگ در ونیز
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان
کوه جادو
  • 375,000 تومان
  • با تخفیف: 375,000 تومان
بودنبروک‌ها (زوال یک خاندان)
  • 275,000 تومان
  • با تخفیف: 275,000 تومان
مرگ در ونیز
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان

سفر دریایی با دن کیشوت

  • 25,000 تومان

در بهار سال 1934 توماس مان، به دعوت ناشر امریکایی آثارش برای یک سلسله سخنرانی به امریکا رفت. آن زمان تنها وسیله عبور از اقیانوس اطلس کشتی اقیانوس‌پیما بود، با سفری بیش یا کم ده روزه. توماس مان در این سفر با خواندن رمان دن کیشوت سرگرم بود و هم‌زمان در تفسیر لطایف و طنز این رمان جهانی یادداشت‌هایی بر کاغذ می‌آورد، مجموعه‌ای از باریک‌نگری چند سویه که به این کتاب شکل داده است. در آن زمان یک سالی می‌شد که هیتلر در آلمان به قدرت رسیده بود و در پس آن توماس مان از وطن خود رانده شده بود. درد آوارگی و بیم از وقوع جنگ از دیگر دغدغه‌های او هنگام نگارش این سفرنامه بود و به آن رنگی از غم داده است. از دن کیشوت تفسیر بسیار درخشانی هم از هاینریش هاینه، شاعر آلمانی قرن نوزدهم، پیوست این کتاب شده است، به همراه چهره‌نگاری‌ای از شاه فیلیپ دوم، خودکامه اسپانیایی هم روگار سروانتس.

میراث‌داران گوگول (4 مقاله از توماس مان درباره ادبیات روسیه)

  • 15,000 تومان

توماس مان، نویسنده نامور آلمانی و برنده جایزه ادبی نوبل سال 1929، از ستایش‌گران پرشور ادبیات روسیه بود. وی از هر فرصتی برای ابراز ارادت انتقادی به بزرگان ادبیات روسیه سود جست و هرگز تاثر خود از آنان را پنهان نکرد. مان که تنها رمان و داستان نمی‌نوشت، بلکه در مقاله‌نویسی نیز ید طولانی داشت مقاله‌هایی درباره ادبیات روسیه و اثرآفرینان بی‌بدیل آن به قلم در آورده است. از آن جمله‌اند چهار متنی که در این کتاب به نظر خواننده می‌رسند. متن اول، «برگزیده آثار ادبیات روسیه»، در سال 1921 به عنوان مقدمه‌ای بر ویژه‌نامه ادبیات روسیه در مجله‌ای آلمانی به تحریر آمده است. در این نوشته ویژگی‌های کلی ادبیات قرن نوزده و آغاز قرن بیستم روسیه بررسی و ملاحظاتی درباره بسیاری از شاعران و نویسندگان بزرگ روس مطرح می‌شود. سه مقاله دیگر به سه نابغه عصر طلایی ادبیات روسیه، داستایفسکی، تولستوی و چخوف، اختصاص یافته‌اند. مان در این مجموعه همکاران روس خود را با نگاهی به غایت شخصی و عاطفی نگریسته و در عین حال منتقدانه دقایقی از هنر آنان را نمایانده است که کشف آن‌ها جز از نویسنده متفکری جز او برنمی‌آید.

دکتر فاستوس

  • 110,000 تومان

توماس مان بر پایه‌ی داستان فائوست در رمانی موسیقائی، چیره‌دستانه تمثیلی از هنر و سیاست فاجعه‌بار ناسیونال سوسالیسم می‌سازد. نگارش این اثر در تبعید از سال 1943 آغاز شد و تا 1945، سال پایانی جنگ جهانی دوم، طول کشید. دکتر فاستوس نهایتا در سال 1947 منتشر شد. هیچ رمانی از این نویسنده به اندازه این اثر دوران پختگی‌اش مورد بحث و مناقشه واقع نگشته و به نقد کشیده نشده است. آنچه در این کتاب خواننده را به وجد می‌آورد نه هیجان روایی داستان که غنایی ادبی و فلسفی است که در هیچ اثر دیگری از خود او یا نویسندگان دیگر آلمان زبان نظیر ندارد. بی‌سبب نیست که این رمان یکی از پرمخاطب‌ترین آثار توماس مان است.

نابغه خردسال پیش‌خدمت و شعبده‌باز (2 داستان)

  • 17,000 تومان

داستان نابغه خردسال، با همه کوتاهی، از آثار کانونی توماس مان در روانکاوی رابطه توده و قدرت است و از این لحاظ با روایت پیشخدمت و شعبده‌باز درونمایه‌ای همخوان دارد. داستان نخست را توماس مان در 1903 نوشته است و دومین را 1929. این امر نشان می‌دهد در جهان‌نگری این نویسنده برجسته موضوع انسان و قدرت دغدغه‌ای پیوسته بوده است. زیرا شعبده‌باز این روایت هم مانند نابغه خردسال، مقهور شوق فرمان‌روایی، می‌کوشد از راه‌هایی دوپهلو اراده آدم‌ها را بشکند و بر آن‌ها غلبه کند.

مرگ در ونیز

  • 28,000 تومان

مرگ در ونیز داستانی زنده، تمثیلی و تکان‌دهنده است. این اثر گرچه در نگاه اول، فقط یک سرنوشت را روایت می‌کند، گوشه‌ای از کژتابی‌های جامعه اروپایی را در سرآغاز قرن بیستم، قرن جنگ و انحطاط نیز به تصویر می‌کشد. هم‌چنین شهر ونیز را در چهارسویی میان آسیا، اروپا، گذشته و اکنون، به آینه تمام‌نمای یک دوران بدل می‌کند. توماس مان در سال 1875 در لوبک، بندری در آلمان به‌دنیا آمد. در سال 1891 به مونیخ رفت و اولین دودمان بودن‌بروک را در 1901 منتشر کرد. مان در سال 1929 جایزه نوبل گرفت و در 1955 در بیمارستان شهر زوریخ درگذشت. مرگ در ونیز که در سال 1912 منتشر شد از شاهکارهای کوتاه اوست. نشر افق، پیشتر از توماس مان به ترجمه همین قلم، تریستان و تونیو کروگر را منتشر کرده است.

کوه جادو

  • 375,000 تومان

پس حال آقای ستمبرینی در اتاق و آن نور خیره کننده ایستاده بود،‌ هانس کاستورپ که بر آرنج‌ها تکیه داده به سمت در برگشته بود، چشمک‌زنان بازشناختش،‌ و همین که شناختش سرخ شد. مثل همیشه ستمبرینی کت ضخیمش را با آن برگردان‌های پهن پوشیده بود،‌ یقه‌ای نه چندان نو نوار بر آن انداخته بود، و شلوار چهار خانه‌اش را نیز به پا داشت.

بودنبروک‌ها (زوال یک خاندان)

  • 275,000 تومان

توماس، پسر "ژان"، سرپرستی تجارتخانه‌ی قدیمی را برعهده می‌گیرد و با دختر یکی از تجار ثروتمند ازدواج می‌کند و اندکی بعد به نمایندگی مجلس سنا انتخاب می‌شود. اما وی نسبت به سرنوشت پسرش، "هانو" که فاقد سلامت لازم و دچار عقب‌ماندگی است، در رنج و ناکامی دست‌وپا می‌زند. او که اعتماد به نفس خود را از دست داده روزی در وسط خیابان بر زمین می‌افتد و می‌میرد.با مرگ "توماس"، تجارت‌خانه برچیده و خانه‌ی وی فروخته می‌شود. "هان" نیز از تب تیفویید می‌میرد و مادرش شهر را ترک می‌کند

مرگ در ونیز

  • 18,000 تومان

مرگ در ونیز داستانی زنده، تمثیلی و تکان‌دهنده است. این اثر گرچه در نگاه اول، فقط یک سرنوشت را روایت می‌کند، گوشه‌ای از کژتابی‌های جامعه اروپایی را در سرآغاز قرن بیستم، قرن جنگ و انحطاط نیز به تصویر می‌کشد. هم‌چنین شهر ونیز را در چهارسویی میان آسیا، اروپا، گذشته و اکنون، به آینه تمام‌نمای یک دوران بدل می‌کند. توماس مان در سال 1875 در لوبک، بندری در آلمان به‌دنیا آمد. در سال 1891 به مونیخ رفت و اولین دودمان بودن‌بروک را در 1901 منتشر کرد. مان در سال 1929 جایزه نوبل گرفت و در 1955 در بیمارستان شهر زوریخ درگذشت. مرگ در ونیز که در سال 1912 منتشر شد از شاهکارهای کوتاه اوست.

صفحه‌ی 1