بهرام بیضایی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
1 مطالعه نمایش در ژاپن همراه با 5 متن
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
چهارراه (نمایش‌نامه)
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
خاطرات هنرپیشه نقش دوم (نمایش‌نامه)
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
ضیافت و میراث (نمایش‌نامه) ( ضیافت 3 مرد)
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
سلطان‌مار (نمایش‌نامه)
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
1000 افسان کجاست (پژوهش پاره دوم ریشه‌یابی درخت کهن)
تاراج‌نامه (ذیل جهان‌گشا) نمایش‌نامه
  • همراه با تخفیف
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 42,500 تومان
فیلم در فیلم (فیلم‌نامه)
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
پرونده قدیمی پیرآباد (فیلم‌نامه)
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
زمین (فیلم‌نامه)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
مقصد (فیلم‌نامه)
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
لبه پرتگاه (نمایش‌نامه)
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان

1 مطالعه نمایش در ژاپن همراه با 5 متن

  • 80,000 تومان

نمایش امروز ژاپن نمایشی است به معنی واقعی زنده و پرتحرک. انتقاد جای مهمی در زنده بودن و حرکت داشتن این نمایش دارد. تماشاگر ناظر یا بی‌طرف نیست، بلکه به نمایش خوب به عنوان یک ضرورت فکر می‌کند. احتیاجات فکری و زیباشناسی تماشاگر را سه نوع اصلی نمایش امروزی ژاپن برمی‌آورد: نمایش‌های باستانی، نمایش‌های نویسندگان امروزی ژاپن و نمایش‌هایی از نویسندگان غرب.

چهارراه (نمایش‌نامه)

  • 75,000 تومان

«چهارراه» برخلاف چند نمایش گذشته بیضایی که از متن و طراحی صحنه کهن‌تر برخوردار بود، با فضایی امروزی یکی از جدی‌ترین مسائل انسانی را مورد توجه قرار داده است. نمایش همانند سایر آثار بیضایی قصه‌ای اصلی دارد و در کنار آن قصه‌های دیگری هم شکل می‌گیرند که در مقایسه با اثری طولانی چون «طرب‌نامه» تو در تویی آن کمتر به چشم می‌آید.

خاطرات هنرپیشه نقش دوم (نمایش‌نامه)

  • 50,000 تومان

[غبار و دود و هیاهو، جسدی را روی دست می‌برند. زمزمه غریب جمع، گریه درهم زن و مرد. موهبت به طرف ما برمی‌گردد.] موهبت: «در یک غم‌نامه بزرگ، هنرپیشه نقش دوم هرگز نمی‌میرد!» ـ هوه ببخشید؛ این حرف مال من نیست. بله، این حرفو یک کسی به من گفت که، که ـ در زندگیش هفت بار مرده بود، با وجود این وقت گفتن این حرف به صدای بلند می‌خندید. خوشحال بود، و از غصه گریه می‌کرد؛ چرا نمی‌مرد؟ چرا نمی‌مرد؟ شب بود...

ضیافت و میراث (نمایش‌نامه) ( ضیافت 3 مرد)

  • 40,000 تومان

نوکر: ارباب، هوار، ارباب! میان‌آقا: من که گفتم اینجا خبرهایی هست. بزرگ‌آقا: من که گفتم همه با هم باشیم. من تنهایی نمی‌تونم اینجا رو اداره کنم. میان‌آقا: درسته. اخوی اینو گفت. بزرگ‌آقا: نگفتم؟ کوچک‌آقا: من سر حرفم هستم! بزرگ‌آقا: تو هیچی ندیدی. کوچک‌آقا: برعکس؛ هر چی بیشتر نگاه کردم بیشتر مطمئن شدم که هیچ‌چیز نبوده.

سلطان‌مار (نمایش‌نامه)

  • 45,000 تومان

کتاب‌نویسی سلطان مار فرق می‌کند و خودش به طور گوهری زبان صحنه‌ای است. این دنباله سنت کتابی حرف زدن بازیگر عامی در نمایش‌های تخت‌حوضی است و وقار شکننده و مضحکی که به شخصیت‌های تاریخی و قصه‌ای می‌دهد، و نیز شاعرانه‌ کم‌مایه و شیرینی که گه‌گاه به شخصیت‌ها و لحظه‌های احساساتی می‌بخشد. و دردناک خواهد بود اگر توسط خواننده یا بازیگر جدی خوانده یا بازی شود.

1000 افسان کجاست (پژوهش پاره دوم ریشه‌یابی درخت کهن)

  • 150,000 تومان

این پژوهش که - بخواهیم یا نخواهیم- ریشه در ریشه‌یابی درخت کهن دارد، کوشش شده - با همه پیوستگی به آن- در خود بسنده و از آن بی‌نیاز باشد، و با این‌همه هر چند هر دو گویای یک نگره‌اند. این برای کسانی که آن را خوانده‌اند، بسیار گفته‌ها دارد که در آن نیست، و برای آنها که آن را نخوانده‌اند، به سودتر خواهد بود اگر آن نیز خوانده شود که این یک را پایه است.

تاراج‌نامه (ذیل جهان‌گشا) نمایش‌نامه

  • 50,000 تومان

صحنه یاران با بیرق‌هایی پشت و رو دو رونگ که همه گونه خط‌های نخوان و نشانه‌های غریب بر آنهاست، هر یکی با چوبدست‌هایی پر گره یا تیغ‌بسته، و لوله کنان در هم افتاده‌اند و به یکدیگر می‌کوبند و می‌پیچند و غوغای جنگ بیرون می‌آورند، به خاک می‌افتند و برمی‌خیزند و می‌جهند و از نردبان‌هایی بالا و پایین می‌روند. شیون و غریو آمیخته به بانگ کرنا و چوبک و نفیر. گذشتن چندین و چند بیرق‌های آتشین

فیلم در فیلم (فیلم‌نامه)

  • 40,000 تومان

بهرام بیضایی (زاده 5 دی ماه 1317 در تهران) کارگردان سینما، تئاتر، نمایش‌نامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و پژوهشگر ایرانی است. بیضایی علاوه بر کارگردانی و نمایش‌نامه‌نویسی در سینما عرصه‌های دیگری چون تدوین، ساخت عنوان‌بندی و تهیه‌کنندگی را هم تجربه کرده است. وی کارگردان برخی از بهترین و ماندگارترین آثار سینمای تاریخ ایران است. چریکه تارا، مرگ یزدگرد، باشو غریب کوچک، شاید وقتی دیگر، مسافران و سگ‌کشی از مهم‌ترین آثار وی هستند. بیضایی از لوازم قصه‌ها و شکل‌های کهن، قصه‌ی خود را باز می‌سازد و در این راه آنچنان پیش می‌رود که قابلیت‌های کلاسیک قصه‌ی اولیه به سرعت در بازسازی نمایشی رنگ می‌بازند و یا دلالت‌‌های معنایی دیگری به خود می‌گیرند.

پرونده قدیمی پیرآباد (فیلم‌نامه)

  • 25,000 تومان

بهرام بیضایی (زاده 5 دی ماه 1317 در تهران) کارگردان سینما، تئاتر، نمایش‌نامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و پژوهشگر ایرانی است. بیضایی علاوه بر کارگردانی و نمایش‌نامه‌نویسی در سینما عرصه‌های دیگری چون تدوین، ساخت عنوان‌بندی و تهیه‌کنندگی را هم تجربه کرده است. وی کارگردان برخی از بهترین و ماندگارترین آثار سینمای تاریخ ایران است. چریکه تارا، مرگ یزدگرد، باشو غریب کوچک، شاید وقتی دیگر، مسافران و سگ‌کشی از مهم‌ترین آثار وی هستند. بیضایی از لوازم قصه‌ها و شکل‌های کهن، قصه‌ی خود را باز می‌سازد و در این راه آنچنان پیش می‌رود که قابلیت‌های کلاسیک قصه‌ی اولیه به سرعت در بازسازی نمایشی رنگ می‌بازند و یا دلالت‌‌های معنایی دیگری به خود می‌گیرند.

زمین (فیلم‌نامه)

  • 20,000 تومان

بهرام بیضایی (زاده 5 دی ماه 1317 در تهران) کارگردان سینما، تئاتر، نمایش‌نامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و پژوهشگر ایرانی است. بیضایی علاوه بر کارگردانی و نمایش‌نامه‌نویسی در سینما عرصه‌های دیگری چون تدوین، ساخت عنوان‌بندی و تهیه‌کنندگی را هم تجربه کرده است. وی کارگردان برخی از بهترین و ماندگارترین آثار سینمای تاریخ ایران است. چریکه تارا، مرگ یزدگرد، باشو غریب کوچک، شاید وقتی دیگر، مسافران و سگ‌کشی از مهم‌ترین آثار وی هستند. بیضایی از لوازم قصه‌ها و شکل‌های کهن، قصه‌ی خود را باز می‌سازد و در این راه آنچنان پیش می‌رود که قابلیت‌های کلاسیک قصه‌ی اولیه به سرعت در بازسازی نمایشی رنگ می‌بازند و یا دلالت‌‌های معنایی دیگری به خود می‌گیرند.

مقصد (فیلم‌نامه)

  • 25,000 تومان

بهرام بیضایی (زاده 5 دی ماه 1317 در تهران) کارگردان سینما، تئاتر، نمایش‌نامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و پژوهشگر ایرانی است. بیضایی علاوه بر کارگردانی و نمایش‌نامه‌نویسی در سینما عرصه‌های دیگری چون تدوین، ساخت عنوان‌بندی و تهیه‌کنندگی را هم تجربه کرده است. وی کارگردان برخی از بهترین و ماندگارترین آثار سینمای تاریخ ایران است. چریکه تارا، مرگ یزدگرد، باشو غریب کوچک، شاید وقتی دیگر، مسافران و سگ‌کشی از مهم‌ترین آثار وی هستند. بیضایی از لوازم قصه‌ها و شکل‌های کهن، قصه‌ی خود را باز می‌سازد و در این راه آنچنان پیش می‌رود که قابلیت‌های کلاسیک قصه‌ی اولیه به سرعت در بازسازی نمایشی رنگ می‌بازند و یا دلالت‌‌های معنایی دیگری به خود می‌گیرند.

لبه پرتگاه (نمایش‌نامه)

  • 50,000 تومان

بهرام بیضایی (زاده 5 دی ماه 1317 در تهران) کارگردان سینما، تئاتر، نمایش‌نامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و پژوهشگر ایرانی است. بیضایی علاوه بر کارگردانی و نمایش‌نامه‌نویسی در سینما عرصه‌های دیگری چون تدوین، ساخت عنوان‌بندی و تهیه‌کنندگی را هم تجربه کرده است. وی کارگردان برخی از بهترین و ماندگارترین آثار سینمای تاریخ ایران است. چریکه تارا، مرگ یزدگرد، باشو غریب کوچک، شاید وقتی دیگر، مسافران و سگ‌کشی از مهم‌ترین آثار وی هستند. بیضایی از لوازم قصه‌ها و شکل‌های کهن، قصه‌ی خود را باز می‌سازد و در این راه آنچنان پیش می‌رود که قابلیت‌های کلاسیک قصه‌ی اولیه به سرعت در بازسازی نمایشی رنگ می‌بازند و یا دلالت‌‌های معنایی دیگری به خود می‌گیرند.

1  2  3  صفحه‌ی 1