ایتن کراس


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
صدای پنهان ذهن (چرا صدای درون سر ما مهم است و چگونه افسار آن را به دست بگیریم)
وراجی (صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه و روش مهار آن‌ها)
کنترل ذهن وراج (26 ابزار برای استفاده از گفتگوهای درونی)
پچ‌پچه‌های ذهن (صدای ذهن اهمیت و نحوه‌ی مهار آن)
پچ‌پچ‌های درون ذهن (صدای درون سرمان چرا مهم است و چگونه آن را کنتترل کنیم)
وراجی ذهن (نشخوارهای ذهنی را بشناسیم و مهار کنیم)

صدای پنهان ذهن (چرا صدای درون سر ما مهم است و چگونه افسار آن را به دست بگیریم)

  • 129,000 تومان

اگر به فردی غریبه بگویید که با خودتان حرف می‌زنید، احتمالا فکر می‌کند که شما عجیب و ‌غریب هستید اما حقیقت این است که همه ما صدایی در ذهن خود داریم. اغلب، وقتی با خودمان حرف می‌زنیم، امیدواریم که از مربی درونی بهره ببریم اما در عوض با یک منتقد درونی روبه‌رو می‌شویم. در شرایط سخت، مربی درونی به ما روحیه می‌دهد: «تمرکز کن، می‌توانی انجامش بدهی». اما منتقد درونی کاملا ناامیدمان می‌کند: «من حتما شکست می‌خورم. همه به من می‌خندند. فایده این کار چیست؟» اتان کراس، روانشناس مشهور، در این کتاب به بررسی گفت‌و‌گوهای خاموشی می‌پردازد که با خودمان داریم. این پچ‌پچه‌های درونی هم می‌توانند مثبت باشند و هم منفی. نویسنده با تلفیق یافته‌های پژوهش‌های پیشرفته رفتاری و مغزی آزمایشگاه خود با نمونه‌هایی واقعی، توضیح می‌دهد که این گفت‌و‌گوها چگونه زندگی، کار و روابط ما را شکل می‌دهند. او هشدار می‌دهد که تسلیم شدن به خودگویی‌های منفی و گمراه‌کننده می‌تواند سلامت ما را به خطر بیندازد، خلق و خوی ما را تضعیف کند، روابط اجتماعی ما را مختل کند و باعث شود که زیر فشار کمر خم کنیم. خبر خوب این است که ما به ابزارهایی مجهز هستیم که می‌توانند پچ‌پچه‌های درونی را به نفع ما تغییر دهند. این ابزار‌ها که اغلب از دید ما پنهان هستند شامل کلماتی هستند که برای فکر کردن به خود به کار می بریم؛ فناوری‌هایی که هر روز استفاده می‌کنیم؛ دفتر خاطراتی که در کشوی خود نگه می‌داریم؛ مکالماتی که با عزیزانمان داریم و شرایط مدارس و محل‌های کارمان. «صدای پنهان ذهن»، با تکیه بر بحث‌های مستدل، پژوهش‌های تخصصی در حوزه‌های روانشناسی، علوم عصبی و علوم شناختی و داستان‌هایی اثرگذار، به ما قدرت می‌دهد که مهم‌ترین گفت‌و‌گوی هر روزه خود را تغییر دهیم: گفت‌و‌گویی که با خودمان داریم. این کتاب، انتخابی خوب برای علاقه‌مندان به روانشناسی و به خصوص روانشناسی شناختی است.

وراجی (صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه و روش مهار آن‌ها)

  • 148,000 تومان

حتماً برایتان پیش آمده که بعضی روزها مدام به افتضاحی که سر کار به بار آورده‌اید فکر می‌کنید، یا اختلافی را که با همکارتان پیدا کرده‌اید بالا و پایین می‌کنید، یا جروبحث‌هایتان را مرور می‌کنید و یاد چیزهایی می‌افتید که باید می‌گفتید اما نگفته‌اید. ما در این اوقات دائماً در حال حرف زدن با خود هستیم و پژوهش‌ها نشان می‌دهند که این گفت‌وگوهای درونی با خودمان آن‌قدر زیاد است که گویی در دقیقه چهار هزار کلمه به زبان می‌آوریم. ایتن کراس، استاد دانشگاه میشیگان و از پیشگامان حوزه کنترل ذهن، معتقد است این مکالمات شیوه زندگی‌ شخصی ما و روابطمان با دیگران را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند و اگر نتوانیم آنها را مهار کنیم ذهنی آشفته و اراده‌ای ضعیف خواهیم داشت. او در این کتاب ریشه‌های نشخوارهای ذهنی را بررسی می‌کند و فایده‌ها و آسیب‌های آن را بر می‌شمرد و راه‌هایی پیشنهاد می‌کند که بتوانیم وراجی‌های ذهنمان را مهار کنیم و گفت‌وگوهای درونی مؤثری با خود داشته باشیم.

کنترل ذهن وراج (26 ابزار برای استفاده از گفتگوهای درونی)

  • 169,500 تومان

همه ما با مزاحمت‌های یک «ذهن وراج» آشنا هستیم. تا حالا تلاش کرده‌ای بعد از دعوای شدید با کسی که دوستش داری کتابی بخوانی یا کاری را که تمرکزت را می‌طلبد تمام کنی؟ تقریبا محال است! وقتی پای وظایفی که به تمرکز نیاز دارند به میان می‌آید، وراجی ذهن، که معمولا در قالب افکار اضطراب‌آور تکرارشونده خود را نمایان می‌کند، تبدیل به یک خراب‌کار حیرت‌انگیز می‌شود! البته در حالت عادی، در مواجهه با مسائل مختلف روزمره، گفت و گوهای درونی ما با خودمان نه تنها مفید - بلکه ضروری - هستند، چون سعی می‌کنیم با تجزیه و تحلیل افکارمان، احساساتمان، و شرایطی که ب آن روبه‌رو هستیم بهترین تصمیم‌ها را بگیریم. راه شکست دادن ذهن وراج این نیست که دست از صحبت کردن با خودمان برداریم، بلکه باید بفهمیم چطور این کار را درست انجام دهیم. کتاب حاضر، که به قلم دکتر ایتن کراس، یکی از برجسته‌ترین متخصصان حوزه کنترل ذهن نوشته شده است، با معرفی ابزار لازم را درست را به ما نشان می‌دهد.

پچ‌پچه‌های ذهن (صدای ذهن اهمیت و نحوه‌ی مهار آن)

  • 70,000 تومان

صدای درون را مصیبتی ندانیم که در مسیر تکامل دچارش شده‌ایم و فکر کنیم خاموش شدنش مایه‌ی آسایش‌مان است بلکه آن را عطیه‌ای بدانیم که در همه جا و همه حال در خواب و بیداری با ما است. نوع عملکرد، چگونگی نیل به هدف، خلاقیت، ارتباط و هویت‌مان را مدیون این صدا هستیم. هرچند آن‌گاه که به پرگویی ذهنی بدل شود، انصافا جانکاه و کلافه‌کننده است و موجب می‌شود فواید آن را فراموش کنیم و عطایش را به لقایش ببخشیم. مدیریت صدای درون، هم توان بالا بردن فهم و تدبیر ما را دارد و هم به تحکیم روابط ما با عزیزان‌مان کمک می کند با مدیریت صدای درون می شود دیگران را مورد حمایت قرار داد و شرکت‌ها و سازمان‌هایی را راه‌اندازی کرد که کارکنان آن را فرسودگی روانی مصون باشند، به طور خلاصه تحول گفت‌و‌گوی درونی، زندگی ما را متحول می‌کند.

پچ‌پچ‌های درون ذهن (صدای درون سرمان چرا مهم است و چگونه آن را کنتترل کنیم)

  • 88,500 تومان

ما یک سوم تا نیمی از زمان بیداری مان را در زمان حال سپری نمی کنیم. همان طور که نفس می کشیم، از مکان و زمان حال «جدا» می شویم. مغز ما این قابلیت را دارد که ما را به اتفاقات گذشته، موقعیت هایی که تصور می کردیم و سایر تفکرات درونی مان منتقل کند. بدون شک تا به حال متوجه منحرف شدن ذهن خود شده اید. زمانی که نیاز دارید تا بر روی مسئله دیگری تمرکز کنید اما ناگهان ذهن شما با اراده و اختیار خودش شما را وسط موضوع دیگری پرت می کند. ما دائما از زمان حال به سمت دنیای موازی و غیرخطی ذهن در حال حرکت هستیم و ناخواسته و دقیقه به دقیقه به «درون» کشیده می شویم. میل ذاتی ذهن ما انسان ها به جداشدن از محیط بیرون و اتفاقات پیرامونمان، باعث ایجاد گفتگویی در ذهنمان می شود، همان چیزی که ما زمان زیادی از پیاده روی هایمان را درگیر آن هستیم. حال، سؤال اصلی که پیش می آید این است: چرا؟ تکامل موجب شده تا تنها، ویژگی هایی ماندگار شوند که به بقا کمک می کنند؛ بنابراین اگر این مشخصه در مقوله بقا نمی گنجید، انتظار نمی رفت که انسان به چنین خودگوی نیرومندی بدل شود. اما تأثیر صدای درون آن قدر پیچیده و مهم است که ما به ندرت متوجه آن می شویم، تازه اگر متوجه شویم! اگرچه صدای ذهن در اکثر مواقع به خوبی کار می کند اما گاهی هم تبدیل به پچ پچ های ذهنی می شود و زمانی که صدای درون کنار برود و پچ پچ های درون سر، میکروفون درون ذهن را در دست بگیرند، افکار ما نه تنها ما را عذاب می دهند بلکه ما را فلج می کنند!خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست نوآنس ارائه شده است.

وراجی ذهن (نشخوارهای ذهنی را بشناسیم و مهار کنیم)

  • 145,000 تومان

ما انسان‌ها در روزگاری زندگی می‌کنیم که نمی‌توانیم مشکلات حال، دردهای گذشته و دلواپسی‌های آینده را کنار بگذاریم. در نتیجه، خودخوری‌ها و گفتگوهای رنج‌آور درونی‌مان به اوج می‌رسد. ناگهان لحظه‌ای به خود می‌آییم که این وراج درونی، گریبانمان را گرفته و رهایمان نمی‌سازد. با خود حرف می‌زنیم، به گفته‌های خود گوش می‌دهیم و سرانجام، روزی فرا می‌رسد که در لبه پرتگاه نابودی قرار می‌گیریم. برای شکست دادن وراج درون، لازم نیست جریان این گفتگو را قطع کنیم، بلکه تنها کافیست با خواندن این کتاب، دریابیم که چگونه می‌توانیم ابعاد منفی این گفتگو را مهار ساخته و اثرگذاری مطلوب آن را افزایش دهیم.

صفحه‌ی 1