اسلاونکا دراکولیچ


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تختخواب فریدا (رویای فریدا)
  • 220,000 تومان
  • با تخفیف: 220,000 تومان
دیدار دوباره در کافه اروپا
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
آزارشان به مورچه هم نمی‌رسید
  • 19,500 تومان
  • با تخفیف: 19,500 تومان
بالکان اکسپرس
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
کمونیسم رفت ما ماندیم و حتی خندیدیم
  • 190,000 تومان
  • با تخفیف: 190,000 تومان
کافه اروپا
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان

تختخواب فریدا (رویای فریدا)

  • 220,000 تومان

این کتاب، زندگی خصوصی یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان زن را بررسی می‌کند و خاطرات فریدا را با توصیف نقاشی‌هایش به هم پیوند می‌دهد و ما را به تفکر در مورد ماهیت درد مزمن و ارتباط آن با خلاقیت دعوت می‌کند. «رویای فریدا» برنده‌ی جایزۀ بهترین اثر در بخش ادبیات داستانی فیلادلفیا اینکوایرر سال 2008 و همچنین برندۀ جایزۀ بهترین اثر داستانی از نگاه منتقدین واشنگتن پست سال 2008 شده است. چند روز قبل از مرگ فریدا کالو در سال 1954، وی در یادداشت‌های روزانه‌اش چنین نوشت: «امیدوارم رهایی لذت‌بخش باشد و هرگز بازنگردم.» فریدا در شش سالگی بیماری فلج اطفال گرفت و در طول عمرش بیماری و جراحات زیادی را تحمل کرد، به همین دلیل درد مزمن جسمی درون‌مایۀ هنر جادویی او بود. فریدا کالو کسی که شمایل ماندگار هنر معاصر جهان است، هنرمندی که آثارش بازتاب بی‌واسطه هنر درونی‌اش بودند، زمانی زندگی‌اش پایان یافت که هنوز در اوج شهرت و محبوبیت هنری‌اش قرار داشت. دراکولیچ داستان را به گونه‌ای روایت می‌کند که ذهن خواننده متناوباً در حال سفری رفت و برگشت بین زندگی غیرمعمول این هنرمند و تابلوهای نقاشی‌اش باشد.

دیدار دوباره در کافه اروپا

  • 180,000 تومان

آن روزها این کافه سر و روی درب و داغونی داشت چراغ هایش تاریک و کم نور بودند خیلی ها سیگار می کشیدند اما همه بلند بلند حرف می زدند و چهره شان خندان بود لیوان ها به هم می خوردند و می شد بگویی که سوروساتی برپاست .بسیاری از مشتری ها به خصوص آنهایی که مسن ترند از نخبگان فاسد گله می کنند از وعده های تحقق نیافته نبود هویت ملی و نبود امنیت شغلی و نیز محو شدن خیالات واهی شان غربی های کافه هم قبل تر ها این انتظارات خودشان را داشتند که با تغییر نظام سیاسی و اقتصادی کشور های پسا کمونیستی به سرعت رشد می کنند و خیلی زود شکافی که میان اروپای متحد به وجود آمده بود پر می شود

آزارشان به مورچه هم نمی‌رسید

  • 19,500 تومان

خورشید هنوز وسط آسمان بود و بوی تعفن هوا را نمی‌شد تحمل کرد. دراژن فقط باید از این مکان جهنمی دور می‌شد. دوباره می‌خواست داخل آب بپرد یا دست کم دوشی بگیرد و بوی مرگ را بشوید. فقط ای کاش می‌توانست دست‌هایش را بشوید. به دقت نگاهشان کرد. خونی روی آنها نبود، فقط تاولی روی انگشت اشاره دست راستش بود. تاولی گرد و صورتی. دراژن فکر کرد: چقدر عجیب است که به خاطر کشتن مردم تاولی بزنی. حساب کرد باید حدود هفتاد بار شلیک کرده باشد. تقریبا هفتاد نفر را کشته و یک تاول زده بود! به قدری مسخره بود که یکباره خنده‌ای جنون‌آمیز سر داد.

راهنمای بازدید از موزه کمونیسم (قصه‌هایی از زبان 1 موش 1 طوطی 1 خرس 1 گربه 1 موش کور 1 خوک 1 سگ و 1 زاغ)

  • 32,000 تومان

اسلاونکا دراکولیچ نویسنده کتاب کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم، در کتاب حاضر دست به کاری بدیع زده است، ترسیم تصویری متفاوت از زندگی در اروپای شرقی. شاهدان و راویان این کتاب این بار نه آدم‌ها که حیواناتند. این بار طوطی دست‌آموز ژنرال تیتو از سال‌های حکومت او می‌گوید، زاغی مرگ اسرارآمیز نخست‌وزیر آلبانی را روایت می‌کند و موش کوری در زیر دیوار برلین مشاهداتش را بر زبان می‌آورد. در این کتاب طنز و سیاهی با هم آمیخته‌اند و حاصلش تصویری شگفت‌انگیز و البته منصفانه‌ است، هم از زندگی در پشت پرده آهنین و هم سال‌های پس از فروپاشی، روایتی از افراط‌ها و تفریط‌ها.

بالکان اکسپرس

  • 75,000 تومان

فلسفه فقط در رشته‌ای دانشگاهی نیست که در دانشگاه خوانده شود. فلسفه به همه تعلق دارد و همه ما از کودکی سوالاتی طرح می‌کنیم که جنبه فلسفی آشکاری دارند. این سوال‌ها و پاسخ‌های آنها راه زندگی هرکس را معین می‌کنند. این مجموعه به مسائلی فلسفی از همین دست می‌پردازد که همه ما به نوعی در زندگی با آن مواجهیم، از سوال‌های کلی نظر معنای زندگی و خوشبختی گرفته تا مسائل جزئی‌تر نظیر دارد، بخشودن، ترس، ملال، حسد، عشق، جاودانگی و... زبان این کتاب‌ها فنی نیست و همان می‌توانند آنها را بخوانند.

کمونیسم رفت ما ماندیم و حتی خندیدیم

  • 190,000 تومان

«یادم هست انقلاب‌ها چطور در اروپای شرقی شروع شد. اما در کشورهای کمونیستی آدم را جوری بار می‌آورند که خیال کنی تغییر غیرممکن است و از تغییر بترسی و بدگمان باشی، چون هر تغییری فقط وضع را بدتر کرده. من دست به سفر زدم تا این تغییرات بعد از انقلاب را از نزدیک خصوصا در زندگی زنان در کشورهای مختلف ببینیم.»

کافه اروپا

  • 90,000 تومان

«در کشورهای اروپای شرقی تفاوت بین «ما» و «من» بسیار فراتر از تفاوتی صرفا در دستور زبان است. من همراه این «ما» بزرگ شدم. در مهدکودک، در مدرسه، سر کار. با گوش دادن به سخنرانی سیاستمدارانی که می‌گفتند: «رفقا، ما وظیفه داریم...» و ما رفیق‌ها همان کارهایی را می‌کردیم که به ما می‌گفتند. فردی که از یک جامعه توتالیتر بیرون می‌آید با «نه» گفتن است که مسئولیت فردی و ابتکار عمل را می‌آموزد. و این راه با گفتن «من» شروع می‌شود...» «کافه اروپا» مجموعه مقالات دیگری است از خانم اسلاونکا دراکولیچ، روزنامه‌نگار و نویسنده کروات که پیش از این کتاب «کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم» از او در این مجموعه منتشر شده است. این مقالات شرحی از زندگی مردم اروپای شرقی در سال‌های پس از فروپاشی کمونیسم و تجربه مردم کرواسی پس از استقلال این کشور است.

صفحه‌ی 1