استیون پینکر


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
عقلانیت (چیست چرا به نظر کمیاب است چرا مهم است)
  • 280,000 تومان
  • با تخفیف: 280,000 تومان
عقلانیت (چیست چرا کمیاب به‌نظر می‌رسد چرا اهمیت دارد)
فرشتگان بهتر ذات ما (چرا خشونت کاهش یافته‌است)
  • 1,250,000 تومان
  • با تخفیف: 1,250,000 تومان

عقلانیت (چیست چرا به نظر کمیاب است چرا مهم است)

  • 280,000 تومان

موضوع اصلی کتاب حاضر این است که تفکر هیچ‌یک از ما به تنهایی، چندان عقلانی نیست که همواره به نتایج درست و صحیحی منتهی شود: یعنی عقلانیت برآیند جمع استدلال‌گرانی است که به اشتباهات یکدیگر واقف شوند. با این اوصاف از استدلال‌گرانی که این کتاب را عقلانی‌تر کردند قدردانی می‌کنم.

عقلانیت (چیست چرا کمیاب به‌نظر می‌رسد چرا اهمیت دارد)

  • 298,000 تومان

ما در دنیای امروز مکرراً شاهد ظهور و بروز مصادیق ناعقلانیت هستیم و این ناامیدمان می‌کند ولی هنوز دلایل زیادی در دست داریم که امیدوارمان نگه می‌دارند. به‌طور قطع، زمانی که سباستین کاستیلو علیه عدم رواداری مذهبی، دسیدریوس اراسموس علیه جنگ‌افروزی، سزار بکاریا علیه شکنجه، جرمی بنتام علیه نقض حقوق زنان استدلال می‌کردند، حتی به مخیله‌شان خطور نمی‌کرد که روزی تلاش‌هایشان چنان به بار بنشیند که این معضل‌های بنیان‌برافکن، تبدیل به بدیهیاتی پیش‌پاافتاده شوند که نیازی به استدلال نداشته باشند. چشم‌انداز تاریخیِ انتهای کتاب ما را امیدوار می‌سازد که چنانچه استدلال‌های ما نیز معتبر و متقن باشند، در گذر زمان وارد تاروپودِ اندیشه‌ورزیِ اجتماع می‌شوند و به‌تدریج در خرد جمعی و آداب و رسوم جامعه هضم و جذب می‌شوند. تاریخ نوع بشر نشان داده تنها چیزی که می‌تواند ضامن نیکبختی ما باشد عقلانیت است. از این رو شاید بهتر باشد که هرازگاهی نگاهی به پشت سربیندازیم و ببینیم که عقلانیت، چه موهبت‌هایی را برایمان به ارمغان آورده است. کمترینِ آن، چیزی است که نیچه توصیفش می‌کند: «دستاورد بزرگ انسانیت امروزی این است که دیگر ناچار نیستیم همواره از جانوران وحشی، بربرها، خدایان و رویاهای خود در هراس به‌سر ببریم.»

فرشتگان بهتر ذات ما (چرا خشونت کاهش یافته‌است)

  • 1,250,000 تومان

کتاب فرشتگان بهتر سرنوشت ما، از پرفروش‌های نیویورک تایمز و فینالیست جایزه پولیتزر، نویسنده خود را به شهرتی فراگیر در سطح جهانی رساند. کتاب به بررسی تاریخ کاهش اشکال مختلف خشونت در سراسر جهان می‌پردازد و می‌کوشد دلایل آن را بیابد. در اهمیت کتاب همین بس که بسیاری با خواندن زیر تیتر آن «چرا خشونت کاهش یافته است» با تعجب می‌پرسند: «مگر کاهش یافته است؟» این کافی است تا نشان دهد نویسنده به نقد باور رایجی رو کرده که کمتر کسی از بازاندیشی در آن بی‌نیاز است.

صفحه‌ی 1