استیون واینبرگ


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
افکار سوم
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
رویای نظریه نهایی
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
تاریخ علم (تبیین جهان هستی)
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان

افکار سوم

  • 40,000 تومان

چهار دهه است که یکی از شارحان پرآوازه علم، افکار عمومی را درباره قوانین بنیادین طبیعت و رابطه تنگاتنگ میان علم و جامعه روشن می‌کند. استیون واینبرگ، در این کتاب از موضوعاتی چون کیهان‌شناسی، اخترشناسی، مکانیک کوانتومی، تاریخ علم، محدوديّت‌های دانش کنونی، هنر کشف، پاداش غلط‌اندیشی، رابطه میان علم و هنر حرف می‌زند. وی آنگاه که این جستارها را می‌نوشت، از هر سه فکری که از ذهن‌اش می‌گذشت، یکی معطوف به موضوع جستاری بوده است که آن را می‌نوشته و به همین خاطر عنوان کتاب حاضر را «افکار سوّم» گذاشته است. استیون واینبرگ، برنده جایزه نوبل فیزیک، نویسنده کتاب‌های پرفروشی چون تاریخ علم و سه دقیقه اول، برخی دیدگاه‌های خود از بنیـادی‌ترین و چشمگیرترین ویژگی‌های فیزیک و جهان هستی را با خواننده به اشتراک می‌گذارد. او علم را پشت دیوارهای آهنیـن آن نگه نمی‌دارد و بـدی‌های سفرهای فضایی سرنشین‌دار، آسیب‌های نابرابری، و اهميّت نیازمندی‌های عمومی را آن‌چنان که هستند، بی‌پروا برملا می‌کند. دیدگاه واینبرگ، منطقی، واقع‌گرایانه، و به راستی سکولار است. افرادی چون واینبرگ که هم جایزه نوبل برده باشند و هم این‌چنین سرگرم‌کننده و دست‌یافتنی باشند، نادر هستند. واینبرگ در جستارهای این کتاب، خواننده را سرگرم می‌کند، به فکر فرو می‌برد، و به او آگاهی می‌دهد و در عین حال دَمی از ابعاد انسانی کشف‌های علمی و از پیامـدهای آن در کنکاش نظام هستی غفلـت نمی‌کند.

رویای نظریه نهایی

  • 30,000 تومان

استیون واینبرگ که در سال 1979 برنده جایزه نوبل فیزیک شد، یکی از خلاق‌ترین فیزیک‌دان‌های معاصر دنیاست. واینبرگ در این کتاب کنکاش همه جانبه‌ای را برای یافتن نظریه نهایی وحدت‌یافته طبیعت آغاز می‌کند، نظریه‌ای که همه نیروهای متفاوت طبیعت را توصیف می‌کند، از نیروهای درون اتم‌ها گرفته تا نیروی گرانشی میان زمین و خورشید. او با نثری روان و خواندنی گام‌هایی را دنبال می‌کند که دانشمندان مدرن را از نسبیت و مکانیک کوانتومی به مفاهیمی چون ابرریسمان‌ها و نیز این ایده که شاید جهان ما هم‌زمان با جهان‌های دیگر وجود داشته باشد، رهنمون ساخته‌اند. تعداد پرسش‌هایی که واینبرگ در این کتاب به آن‌ها پاسخ گفته کم‌تر از پرسش‌هایی است که مطرح ساخته است و در میان این پرسش‌ها به پرسش‌هایی از این دست برمی‌خوریم که چرا هر تبیینی از سازوکار طبیعت، تبیین‌های دیگر ژرف‌تری را می‌طلبد؟ چرا بهترین نظریه‌های ما نه ‌تنها منطقی بلکه زیبا نیز هستند؟ زیبا بودن ریاضیات و نظریه‌ها چه معنایی دارد؟ مکتب‌های فلسفی چه فواید و چه آسیب‌هایی به فیزیک رسانده‌اند؟ و دست‌آوردهای نظریه نهایی چه تاثیری ممکن است بر فلسفه و باورهای دینی ما داشته باشد؟ کتاب رویای نظریه نهایی که پر است از حکایات و کلمات قصار بزرگان، ما را به عالم جدیدی می‌برد و کمک می‌کند تا هر آن‌چه را آن‌جا می‌یابیم درک کنیم.

تاریخ علم (تبیین جهان هستی)

  • 45,000 تومان

بیشتر کتاب‌های تاریخ علم را تاریخ‌دانانی نوشته‌اند که از چهره‌های علم نبوده‌اند. اینک تاریخ علم را یکی از برجسته‌ترین فیزیکدان‌های نظری کیهان‌شناسی و ذرات بنیادی معاصر، استیون واینبرگ، برنده جایزه نوبل فیزیک سال 1979 روایت می‌کند که خود در آن نقشی ماندگار دارد. این کتاب چکیده هزاران سال تلاش آدمی، از یونانیان باستان گرفته تا اعراب و اروپائیان، برای درک جهان هستی است، روایتی بس خواندنی و عالمانه از این میراث کهن. «تاریخ علم داستانی است که دانشمندانی چون من در آن سهم داریم. دانشی از پژوهش‌های گذشته می‌تواند چراغ راه پژوهش‌های امروزی و یاری‌رسان آن باشد و برای برخی از دانشمندان، دانش تاریخ علم الهام‌بخش پژوهش‌های کنونی آن‌هاست. با وجود این، امیدواریم پژوهش‌های امروزی ما بخشی، هر چند ناچیز، از تاریخ بزرگ علوم طبیعی باشد.»

صفحه‌ی 1