ادوارد ویلسون


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آینده حیات
  • 350,000 تومان
  • با تخفیف: 350,000 تومان
معنای هستی انسان
  • 159,000 تومان
  • با تخفیف: 159,000 تومان
نامه‌هایی به دانشمند جوان
  • 200,000 تومان
  • با تخفیف: 200,000 تومان
سرچشمه خلاقیت
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
در جستجوی طبیعت (غریزه زیست‌گرایی)
  • 140,000 تومان
  • با تخفیف: 140,000 تومان

آینده حیات

  • 350,000 تومان

محور اصلی این اثر هوشمندانه چندان ناآشنا نیست؛ تاثیر رشد جمعیت انسانی و «مصرف اسرافکارانه» بر تنوع زیست‌شناختی سیاره ما چیزی شبیه فاجعه است. اما آنچه کتاب ویلسون را متمایز می‌سازد، شرح ظریف و برانگیزاننده علت مهم بودن تنوع زیستی و تشخیص نحوه حفظ این توازن در طبیعت است. ویلسون به‌عنوان زیست‌شناس برجسته تکاملی، در این اثر نشان می‌دهد که رفاه انسان حتی در عصر اطلاعات تا چه حد بر مبنای طبیعتی دارای تنوع استوار است؛ چون هرچه تعداد گونه‌های هر اکوسیستم بیشتر باشد، آن اکوسیستم پایدارتر و پربازده‌تر خواهد بود. او همچنین درباره نیاز به پذیرش مسئولیت «پاسداشت» محیط زیست نوشته است. از نظر ویلسون، برای این پاسداشت، نیازی به قوانین حقوقی سفت و سخت دولتی نیست بلکه کاملا برعکس، می‌توانیم با تکیه بر سازمان‌های غیردولتی، شرکت‌های خصوصی و استفاده هوشمندانه از نظام بازار آزاد به این مهم دست پیدا کنیم. اگر هوشمندانه عمل کنیم، جهان همچنان باقی خواهد ماند، به قول مایکل فارادی، «هیچ‌چیز آنقدر عجیب نیست که درست نباشد.» نیویورکر

معنای هستی انسان

  • 159,000 تومان

چگونه بشریت پدید آمد و چرا گونه‌ای مانند ما در این سیاره وجود دارد؟ آیا ما جایگاه یا حتی سرنوشت خاصی در جهانِ هستی داریم؟ مقصدمان چیست و چرا؟ که خود ای‌بسا دشوارترین پرسشِ پرسش‌ها باشد. ادوارد ویلسون، زیست‌شناس برنده جایزه پولیتزر، در کتاب «معنای هستی انسان»، خوانندگانش را با خود به سفری می‌کشاند که در درازای آن علم و فلسفه را برای ابداع رساله‌ای قرن بیست و یکمی در مورد وجود انسان به هم پیوند می‌زند؛ از پیدایش نخستینِ ما گرفته تا نگاهی تحریک‌آمیز به آنچه آینده بشر آبستنِ آن است. ما انسان‌ها در مقام یک گونه، اکنون به آن اندازه دربارۀ جهان و خودمان می‌دانیم که بتوانیم به پرسش‌هایی در مورد جایگاه خود در کیهان و معنای زندگیِ هوشمند به روشی نظام‌مند و، البته، آزمون‌پذیر بپردازیم.

نامه‌هایی به دانشمند جوان

  • 200,000 تومان

ادوارد ویلسون آموخته‌هایش از کارراهه حرفه‌ای و عصاره 60 سال تدریس خود را در نامه‌هایی برای نسل‌های پس از خویش بازگو می‌کند. از خاطرات پیشاهنگی خود در دوره نوجوانی،‌ آن زمان که دل‌مشغول مورچه‌ها و پروانه‌ها بوده، می‌آغازد و 21 نامه را با داستان‌هایی از زندگی خویش پیش می‌برد. از انگیزه‌هایش برای زیست‌شناس شدن می‌گوید و از کامیابی‌ها و ناکامی‌های مسیری که پیموده است. در زمانه‌ای که بقای ما بیش از پیش به درکمان از علم گره خورده، ویلسون بر آن است که موفقیت در عرصه علم چندان به هوش سرشار یا مهارت ریاضی مربوط نیست و مهم اشتیاق و ممارست در یافتن و حل مسئله است. او می‌کوشد خوانندگان کتابش را متوجه عشق به خلاقیت علمی کند و احترام آنان را به جایگاه کوچک انسان در زیست‌بوم سیاره برانگیزد.

سرچشمه خلاقیت

  • 60,000 تومان

«تأملی در باب اینکه چگونه ساختار ژنتیکی و ماهیت فرهنگی تجربه ما را در دنیا شکل داده است و چگونه این تجربه به‌نوبه خود بر شکل و محتوای خروجی خلاقیت ما تأثیر گذاشته است.» دَن جونز، نیچر. «مثل همیشه، ویلسون بینش خارق‌العاده‌ای را با یک سادگی‌ مجذوب‌کننده عرضه داشته است (او استاد جملات کوتاه مسجع است). این تأملات عمیق انسانی در باب طبیعت، یعنی خلاقیت، و اشتیاق ازلی ما موجب خوشایند طرفداران پروپاقرص او خواهد بود و برای تازه‌واردان معرفی کاملی را برای آشنایی با کار و اندیشه‌های یکی از برجسته‌ترین دانشمندان زنده در عصر حاضر ارائه خواهد داد که در کمال مسرت دریافتم لقبش در دوران دبیرستان «ویلسون مارباز» بوده است.» جیم هولت، نویسنده چرا دنیا وجود دارد؟ «از زبان سخنگوی برجسته علوم ما این جستار جذاب، شیوا و مهم در باب خویشاوندی حیاتی بین علوم انسانی و علوم طبیعی ارائه شده است؛ چاه خلاقیت، سوخت هردوِ اینها و نیز نیاز ما را – به‌عنوان گونه‌ای که حقایق‌ آنها را برای رویارویی با مسائل بغرنج روز ترکیب می‌کند – تأمین می‌کند. پیغام او از این به‌موقع‌تر نمی‌توانست باشد.» دایان آکرمن، نویسنده همسر نگهبان باغ‌وحش. «ویلسون، با آن سبک نگارش فاخر و خردورزانه‌اش که به امضای او بدل شده است، استدلال می‌کند که به‌منظور درک سرچشمه‌های کهن آنچه که ما را به انسان بدل ساخته است، به علوم طبیعی و علوم انسانی توأمان نیاز داریم.» آلن پیج لایتمن، فیزیک‌دان، نویسنده و استاد علوم انسانی دانشگاه ام‌آی¬تی.

در جستجوی طبیعت (غریزه زیست‌گرایی)

  • 140,000 تومان

کتابی که در دست دارید، مقدمه‌ای خواندنی و قابل فهم برای آشنایی با یکی از با استعدادترین دانشمندان جهان است. ادوارد ویلسون، شاید بیش از هر دانشمند دیگری در قرن ما، جانوران را در زیستگاه طبیعی‌شان زیر نظر گرفته و قوانین حاکم بر رفتار، سازمان اجتماعی، و روابط‌‌شان را با محیط دریافته است. اما او نه فقط در پی آنچه این یافته‌ها درباره خود این جانوران به ما می‌گویند، بلکه در پی چیزهایی است که می‌توانند درباره طبیعت انسان و رفتار گونه ما به ما بگویند. او نتایج جذاب و گاه شگفت‌انگیز بررسی‌هایش را به واسطه کتاب‌هایی فوق‌العاده همچون تنوع حیات، طبیعت انسان، و زیست‌شناسی اجتماعی، با خواننده عام در میان گذاشته است. نثر جذاب و دقیق او درباره موضوعات پیچیده دو جایزه پولیتزر برایش به ارمغان آورده و ستایش دانشمندان و خوانندگان سرتاسر جهان را برانگیخته است.این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

صفحه‌ی 1