آنا لمبکی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
کنترل دوپامین (چطور دچار اعتیاد به هر چیزی نشویم)
ملت میل (تعادل در مصرف دوپامین در عصر افراطی‌گری)
سرزمین دوپامین (به سوی تعادل در عصر افراطی‌گری)

کنترل دوپامین (چطور دچار اعتیاد به هر چیزی نشویم)

  • 200,000 تومان

این کتاب درمورد لذت است. درباره درد هم هست. مهم‌تر از همه اینکه در مورد رابطه بین لذت و درد است و اینکه چگونه درک این رابطه برای یک زندگی خوب ضروری است. دانشمندان دوپامین را نوعی ارز جهانی برای اندازه‌گیری پتانسیل اعتیادآور بودن یک تجربه می‌دانند. هرچه میزان دوپامین ایجاد شده در مسیر پاداش مغز بیشتر باشد، آن تجربه اعتیادآورتر است. هدف این کتاب واکاوی علوم اعصاب پاداش است و این واکاوی ما را قادر می‌سازد تعادل بهتر و سالم‌تری بین لذت و درد برقرار کنیم، اما عصب‌شناسی کافی نیست. ما به تجربیات زندگی انسانی هم نیاز داریم. در این خصوص چه کسی بهتر از افرادی که در برابر مصرف بیش از حد و اجبارگونه آسیب پذیرترند، یعنی تجربه افراد مبتلا به اعتیاد، می‌تواند به ما بیاموزد که چگونه بر مصرف بیش از حد و اجبارگونه غلبه کنیم.

ملت میل (تعادل در مصرف دوپامین در عصر افراطی‌گری)

  • 215,000 تومان

چرا در زمانه‌ای که ثروت، آزادی،‌ رشد فناوری و پیشرفت‌های پزشکی بی‌سابقه‌ای داریم، ناراضی‌تر و بیشتر از همیشه درد می‌کشیم؟ شاید دلیل اینکه این همه بدبخت هستیم، این است که سخت تلاش می‌کنیم بدبخت نباشیم. دانشمندان دوپامین را گونه‌ای ارز جهانی می‌دانند که می‌توان با آن پتانسیل اعتیاد‌آور هر تجربه بشری را اندازه کرد. هرچه میزان پاداش دوپامین در مسیری که مغز طی می‌کند بیشتر باشد، آن تجربه اعتیادآورتر است. مغز ما لذت و درد را به یک شیوه پردازش می‌کند. لذت و درد در دو کفه یک ترازو هستند. مغز ما برای این دنیای فراوانی و سرشاری تکامل نیافته است. ما تکامل یافته‌ایم تا روزانه ده‌ها کیلومتر راه را برای رقابت بر سر منبع غذایی محدود طی کنیم و اثرات مدرن و نامطلوب سبک زندگی بی‌تحرک ما ویرانگر هستند. ما کاکتوس‌هایی هستیم در جنگلی بارانی و مانند کاکتوس‌های سازگار با آب و‌ هوای خشک، دوپامین دارد ما را غرق می‌کند و می‌کشد.

سرزمین دوپامین (به سوی تعادل در عصر افراطی‌گری)

  • 80,000 تومان

کتاب پیش روی شما درباره لذت و درد است. مهم‌تر از همه، برقراری تعادل بین این دو. ما در عصری زندگی می‌کنیم که در معرض محرک‌هایی با پاداش و دوپامین بالا قرار گرفته‌ایم. مثل انواع مواد مخدر، غذاهای خوشمزه، اخبار، لذت خرید، وقت گذراندن در شبکه‌های اجتماعی و غیره. به عبارت دیگر در شبکه‌های اجتماعی و غیره. به عبارت دیگر همه ما به علت مصرف بیش از حد و اجباری، آسیب‌پذیر شده‌ایم.

صفحه‌ی 1