آلیس مونرو


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
صداها (مجموعه داستان)
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
زندگی زنان و دختران
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
دور از او 2 داستان دیگر (مجموعه داستان)
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
زندگی عزیز (مجموعه داستان)
  • 36,000 تومان
  • با تخفیف: 36,000 تومان
عشق زن خوب (مجموعه داستان)
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
فرار (مجموعه داستان)
  • 285,000 تومان
  • با تخفیف: 285,000 تومان

صداها (مجموعه داستان)

  • 65,000 تومان

آلیس مونرو، نویسنده کانادایی و برنده جایزه نوبل در ایران به حد کافی شناخته شده است. یکی از ویژگی‌های بزرگش استادی وی در نوشتن داستان کوتاه است. به همین دلیل مجموعه‌هایی از داستان‌های او توسط ناشرین مختلف به چاپ رسیده است. صداها، چند داستان بسیار مهم این نویسنده است که در آن دغدغه‌های همیشگی وی یعنی روابط میان انسان‌ها، میان مایگی و مشکلات طبقه متوسط و شرایط روزمرگی حاکم بر روال زندگی عادی در آنها بازتاب یافته‌اند.

زندگی زنان و دختران

  • 85,000 تومان

مادر من آن موقع دختربچه کوچکی به نام ادی موریسون بود، موهایش را پشت سرش جمع می کرد و می‌بست و تما مسیر طولانی را با ظرفی که ناهارش داخل آن بود از خانه تا مدرسه پیاده می‌رفت. همیشه هوا خوب نبود. گاهی زمین سخت و گاهی با هر قدم یخ‌ها خرد می‌شد و پاها تو گودال‌های آب فرو می‌رفت. گاهی هم علف‌های هرز از حصارهای اطراف مسیر راه را مسدود می‌کرد. شاخ و برگ درختان شبح‌وار در حرکت بودند و باد شاخه‌ها را یکی‌یکی بلند می‌کرد و به اطراف پراکنده می‌کرد. وقتی به خانه می‌رسید بخاری خاموش بود و از آتش و گرما خبری نبود. بشقاب‌ها وماهی‌تابه‌ها که مردها توی آن شام خورده بودند، هنوز چرب و چیلی و پر از روغن بود. هیچ خبری از پدر یا برادرهایش که از او بزرگتر بودند و آن‌ها هم به مدرسه می‌رفتند، نبود. آن‌ها اطراف خانه هم نبودند. اغلب به اتاق جلویی که اتاق خواب پدر و مادرش بود می‌رفت...

دور از او 2 داستان دیگر (مجموعه داستان)

  • 35,000 تومان

دستمالی را که استفاده کرده بود، آب کشید و روی چنگکی در قسمت داخلی درِ زیر سینک آویزان کرد. بعد ژاکت اسکی یقه خزدار قهوه‏ای_طلا‏یی‏اش را روی یک پلیور یقه سه‌سانتيِ سفید و با یک شلوار خوش‏دوخت حنایی پوشید. زنی قدبلند و با شانه‏هایی ظریف بود، هفتادساله اما هنوز شق‌ورق و آراسته، با پاهایی کشیده و بزرگ، مچ و قوزک‏هایی ظریف و گوش‏هایی کوچک و تقریباً خنده‏دار. موهایش که مثل پرز استبرق نرم بود، یک‌جورهایی بدون اینکه گرانت بفهمد دقیقاً چه زمانی، از بلوندِ روشن به سفید گراییده بود. او هنوز موهایش را روی شانه‏هایش می‏ریخت؛ مثل مادرش. این چیزی بود که به مادر گرانت هم هشدار داده بود؛ بیوه‏زنی روستایی که منشی یک دکتر بود. موهای بلند و سفیدِ مادر فیونا بود که حتی بیشتر از وضع خانه، همۀ چیزهایی را به او فهمانده بود که نیاز داشت دربارۀ نگرش و خط مشی‏های سیاسی بداند. وگرنه، فیونا با استخوان‏های ظریف و چشم‏های کوچكِ آبی روشنش، اصلاً شباهتی به مادرش نداشت. لب‏هایی تقریباً هلالی داشت که حالا با رژلب قرمز برجسته می‏کرد؛ آخرین کاری که معمولاً قبل از ترک‌کردن خانه انجام می‏داد. در این روز، او دقیقاً خودش بود: رک و مبهم، آن‏طور که درحقیقت بود، دلنشین و بذله‏گو.

زندگی عزیز (مجموعه داستان)

  • 36,000 تومان

این روزها اگر پدر یا مادری عمر طولانی کند، می‌فهمد غیر از اشتباهاتی که خیلی خوب از آن‌ها آگاه است، مرتکب اشتباهاتی شده که به خودش زحمت نداده از آن‌ها آگاه شود. بفهمی نفهمی در دل احساس خفت می‌کند، گاهی از خودش متنفر می‌شود. تصور نمی‌کنم پدرم چنین احساسی داشت. می‌دانم اگر یک‌وقت او را ملامت می‌کردم که چرا با تسمه چرمی تیغ اصلاح یا با کمربندش به جانم افتاده، شاید چیزی می‌گفت در این مایه که دلش می‌خواسته یا ناچار بوده این کار را بکند. در آن زمان آن شلاق‌زدن‌ها در ذهنش ـ اگر اصلا ذهنش را مشغول می‌کرد ـ چیزی نبود جز ادب کردن بچه‌ای از سر ضرورت و به نحو مناسب، بچه پر رویی که خیال می‌کرد می‌تواند هر کاری دلش می‌خواهد بکند. شاید در توجیه این تنبیه‌ها می‌گفت: «خیال می‌کردی خیلی زرنگی.»

عشق زن خوب (مجموعه داستان)

  • 35,000 تومان

امروزه باید بی هیچ تردیدی مانرو را از نویسندگان منحصر به فرد داستان کوتاه شمرد و علاوه بر این که او یکی از بهترین نویسندگان معاصر آثار داستانی (با هر حجم و میزانی) نیز به شمار می‌آید.

فرار (مجموعه داستان)

  • 285,000 تومان

آلیس مونرو، نویسنده پرآوازه کانادایی، یکی از تواناترین نویسندگان داستان کوتاه دوران معاصر است.او را با چخوف مقایسه می‌کنند و، به اعتقاد بسیاری از منتقدان، داستان‌هایش به لحاظ قدرت ادبی و احساسی به رمان نزدیک است. داستان‌های آلیس مونرو، اگرچه غالبا در گذشته و در فضاهای روستایی و شهر‌های کوچک کانادا اتفاق می‌افتد، داستان همه آدم‌ها در همه زمان‌هاست. او قادر است داستان‌هایی خلق کند که برای خوانندگان نخبه و معمولی به یک میزان لذت‌بخش‌اند. همین است که هر کتاب جدیدش به حادثه‌ای ادبی تبدیل می‌شود و در فهرست آثار پرفروش جای می‌‌گیرد. مونرو در طول فعالیت حرفه‌ای خود جوایز ادبی متعددی به دست آورده است، مجموعه داستان فرار نیز در سال 2004 دومین جایزه گیلر را برایش به ارمغان آورد. آلیس مونرو در این مجموعه، چون اغلب آثارش، روایتگر زندگی زنان در مراحل مختلف عمر است، روایت‌هایی همراه با واقعگرایی و صداقتی کم مانند، و سرشار از لحظه‌های روشنگر که هم طنز‌آلودند و هم دردناک. گویی دریچه‌ای رو به دنیا می‌گشاید و بی آنکه پلک بزند خوب نگاه می‌کند و آنچه را که می‌بیند نشان می‌دهد.

صفحه‌ی 1