آلن لایتمن


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خوشا اتلاف وقت
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
رخدادی به نام جهان (دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید)
در ستایش اتلاف وقت
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
در ستایش زمان تلف‌شده
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
رویاهای انیشتن
  • 58,000 تومان
  • با تخفیف: 58,000 تومان

خوشا اتلاف وقت

  • 25,000 تومان

«زندان» لزوما اتاقی محصور با میله و دیوار نیست. شاید شباهتی میان ما و آن فیلی که شرطی شده است وجود دارد. فیلی که طنابی به پایش نبسته‌اند، اما از محوطه‌ای که به آن عادت کرده، دور نمی‌شود و به گمانش زندگی در همان محوطه چند متری خلاصه شده و هرجایی دور از آنجا یعنی گم‌شدن. به نظر می‌رسد ما نیز برای خود مرزی فرضی داریم که پا فراتر از آن نمی‌گذاریم. برخی از ما هنوز آن طناب را می‌بینیم که به پایمان بسته شده و برخی دیگر گمان می‌کنیم بازش کرده‌ایم و اکنون دیگر آزادیم، اما شاید اشتباه می‌کنیم! هرکدام از ما زندانی داریم و در آن محصور هستیم. حال ابعاد این زندان برای همه یکسان نیست. طول آن طناب نیز برای هر فرد متفاوت است. آلن لایتمن در «خوشا اتلاف وقت» شما را در شناختن ابعاد زندان‌ها و طول طناب‌ها یاری می‌کند. این کتاب می‌تواند جوابی قاطع برای شایدهای بسیاری باشد که در ذهن‌مان می‌چرخند. این کتاب با محوریت زمان، کورسوی امیدی است به شناختن و نجات‌یافتن از باتلاقی که ما خواسته یا ناخواسته در حال غرق‌کردن خود و فرزندان‌مان در آن هستیم.خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست نوآنس ارائه شده است.

رخدادی به نام جهان (دنیایی که فکر می‌کردید می‌شناسید)

  • 110,000 تومان

اگر برخلاف تمام امید و آرزوهایمان، ما از میرایی راه فراری نداشته باشیم، آیا میرایی زیبایی و شکوه خاص خودش را ندارد؟ با وجود این که ما در برابر زودگذری زندگی خود تقلا می‌کنیم و شاکی می‌شویم، آیا ممکن است در این زودگذری چیزی شکوهمند بیابیم؟آیا ممکن است ارزش وبهایی که برای وجود قائل هستیم در همین موقتی بودن آن داشته باشد؟ و من به سرئوس شب فکر می‌کنم، گیاهی که بیشتر ایام سال شبیه علفی زمخت است اما یک شب در تابستان گل‌هایش باز می‌شود و گلبرگ‌های سفید ابریشمی خود را را نشان می‌دهند که پرچمی زرد رنگ و قیطانی را احاطه کرده‌اند و یک گل کامل دیگر، مثل شقایق دریایی کوچکی، درون گل بیرونی جای گرفته است. صبح می‌شود گل پژمرده شده است، تنها یک شب در سال، به همان شکنندگی و زودگذری زندگی در کائنات.

در ستایش اتلاف وقت

  • 35,000 تومان

در ستایش اتلاف وقت نگاه نویی است به زمان و زندگی مدرن. دکتر آلن لایتمن در این کتاب پرمطلب، به موضوع رسانه‌های ارتباطی و دنیای «پر از تجهیزات» امروزه می‌پردازد و تلقی کمی از زمان را که امروزه سیطره پیدا کرده، تحلیل می‌کند. به عقیده‌ی او ما در میان انبوه تجهیزات، از خودمان و خلاقیت‌های فردی‌مان دور شده‌ایم. منظور او از «اتلاف وقت» به دست آوردن بخش‌هایی از وجودمان است که در میان شلوغی و زمان محوری دنیای مدرن گم‌شان کرده‌ایم. در ستایش اتلاف وقت را موسسه‌ی تد در سال 2018منتشر کرد.

در ستایش زمان تلف‌شده

  • 20,000 تومان

آرامش و قرارم از دست رفته است؛ اگر مدتی بسیار کوتاه تلفن همراهم در دسترسم نباشد، فکر می کنم خیلی چیزها را از دست داده‌ام یا اگر به اینترنت وصل نباشم، احساس می‌کنم زمان دارد تلف می‌شود. هر لحظه قطع بودن از دنیای مجازی برایم با وحشت «از دست دادن» می‌گذرد. البته گویی این ترس همگانی شده است. مهم‌ترین ظرفیت‌های انسانی - برای خلاقیت و روابط‌مان با خودمان و دیگران - تحت تاثیر مشغولیت بیش از اندازه ما به اینترنت قرار گرفته است. هر لحظه در جستجوی اینیم که زمانی تلف نشود و دایم وصل باشیم. آلن لایتمن در این کتاب مختصر و مفید به بهترین شکل، بیماری انسان معاصر همیشه آنلاین را تشریح و درمان‌هایی را در قالب روایت‌هایی از بزرگان تاریخ بشر برای احیای روح انسان در زندگی ارائه می‌کند.

رویاهای انیشتن

  • 58,000 تومان

هر کدام از ما گمان می‌کنیم که در دنیایی زندگی می‌کنیم که بر آن تنها یک زمان حاکم است. ولی از یاد می‌بریم که در درون ما زمان‌های بی‌شماری جای دارند. در این کتاب هر کدام از این زمان‌ها به تنهایی دنیایی را به وجود می‌آورند و «آلن لایتمن» با بیانی ساده و لطیف واکنش‌های ساکنان شهر کوچکی را در سویس، در هر کدام از این دنیاها تشریح می‌کند. این دنیاها که غیرواقعی به نظر می‌آیند، هر کدام جزئی از زندگی درونی ما را تشکیل می‌دهند. زیرا هر کدام از ما روزی احساس کرده است که در دنیایی زندگی می‌کند که فقط بر روی یک گذشته و یک خاطره بنا شده است، یا حتی در دنیایی که زندانی نظم و ضبط ساعت است. آیا دلیل واکنش‌های خود یا اطرافیان‌مان را که گاه شگفت‌آور و تعجب‌برانگیز است نمی‌توان در تجزیه زمان یافت.

صفحه‌ی 1